Teknikens Värld, Nelivetovertailu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Electronic limited slip differential

Eli elektroninen luistonrajoitin/"lukkoperä" jos ihan oikein ymmärrän.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu

Viesti Kirjoittaja Marko A »

VKe kirjoitti:Nostetaan vanhaa...

Uusimmassa TM:ssä oli uuden Saabin näköisen Subaru Legacy farkun koeajo. Eivät oikeen löytäneet mitään oleellista moitittavaa :D
Jos jotakuta kiinnostaa mun kriittiset kommentit uudesta Legasta verrattuna edelliseen - ja tottakai Saab 9-3:n.

+ tilat on todella loistavat, sekä edessä että takana ja myös kontissa (stw malli)
+ uusi CVT on parasta laatuaan, eli toimii kuten pitää eikä tunnu miltään kuminauhalta jne. Parempi kuin suurin osa perinteisistä automaateista ajettavuudessa ja sulavuudessa.
+ näkyvyys ulos on edelleen todella hyvä.
+ Alustan toiminta (Outback) maavaraan nähden on sopiva kompromissi kuten edeltäjäkin.
+ Vakiovarustelu on reilua ja kaikki heebelit tuntuu toimivan hienosti.
+ Ajoasento on tosi hyvä, ratti tulee lähelle ja penkki säätyy moneen makuun (vakiona sähkösäätö kaikissa varustetasoissa)

- Ohjaus on tahmea ja keskialue tunnoton (edellinen bensalega oli hydraulisella tehostajalla) eli sama vaivaa kuin useimpia diesel autoja.
- Etupenkit on edelleen mallia "japsi" eli ihan ok, mutta ei todellakaan mitkään parhaat. Ei niillä silti puudu ajaessa.
- istuinlämmitin lämmittää edelleen vain penkin keskiosaa, ei reunoja.
- Ilmastointiautomatiikka on mallia "japsi" jalat hiessä ja pää jäässä - näin kärjistettynä.
- uusi 6v manuaalivaihteisto (dieselissä) on lievästi sanottuna kolso. Entinen on huomattavasti tarkempi ja miellyttävämpi käyttää.

Ja yleistietona kerrottakoon, että kun olen kysellyt vaihtoarvoa nykyisellä Subarulleni niin sama "taloudellinen itsemurha" tuntuu tämäkin olevan kuin Saabit oli. Eipä silti, ominaisuudet ja varusteet huomioiden se on n.10k€ halvempi kuin monet "vastaavat", varsinkin nyt kun koko on kasvanut huimasti. Jos olisin hankkimassa tällähetkellä uutta autoa niin valintani ois todennäköisesti uusi Outback ja 2.5i CVT aikalailla perusvarusteilla. Hinta ois n.38k€.

Subarulla olen nyt vuoden ja 30tkm ajanut. Olen erittäin tyytyväinen hankitaani ja väitän että se tarjoaa ajajalle enemmän iloa kuin moni muu merkki noin keskimäärin.

Se, että tuota uutta Legaa sanoo Saabin näköiseksi, kuulostaa mun korvaan melko oudolta...?

Kuva

Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin