Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Ostin tänään Tekniken Värld, nr. 25/2008.
Lehdessä oli nelivetovertailu.
Autot olivat;
Saab 9-3 2,0T Aero XWD
BMW 320D XDrive
Audi A4 Avant Quattro TDI
Mercedes C320 CDI 4Matic
Subaru Legacy 2,0D
Saab sai "tottakai" huonoimmat kokonaispisteet, mutta muuten kun tekstissä tarkemmin luin, niin tuli paljon positiivista Saabista.
+Hyvin varusteltu
+Hyvä vääntö
+Mukava ajaa
+Mukavat äänet
+Halpoja varaosia
-Kulutus
-Saisi olla varustettu eLSD:llä
-Hinta
Tyhmät jutut tässä testissä olivat minun mielestäni, että:
-Ei ihme että saabin polttoainekulut olivat enemmän kuin muiden, kun Saabi oli ainut bensamoottorilla varustettu auto
-Arvon putoaminen ei ole laskettu prosenteissa. Tottakai ei 100 000kr halvempi subaru putoaa yhtä paljon rahoissa kuin esim Saab, Audi tai Bmw.
-Saab olisi parhaiden joukossa 3 vuoden omistajakuluissa, jos kaikki olisivat varustettu moottorilla joka käy samalla polttoaineella.
Lehden mukaan paras osto olisi: Subaru Legacy 2,0D
Bmw sai parhaat pisteet.
Tässä on muutama kuva lehdestä. Jos kuvat eivät toimi, käytä tämä linkki! Jos käytät linkkiä niin saat kuvat myös suurennettua. Koska näistä kuvista on vaikea lukea.
Lehdessä oli nelivetovertailu.
Autot olivat;
Saab 9-3 2,0T Aero XWD
BMW 320D XDrive
Audi A4 Avant Quattro TDI
Mercedes C320 CDI 4Matic
Subaru Legacy 2,0D
Saab sai "tottakai" huonoimmat kokonaispisteet, mutta muuten kun tekstissä tarkemmin luin, niin tuli paljon positiivista Saabista.
+Hyvin varusteltu
+Hyvä vääntö
+Mukava ajaa
+Mukavat äänet
+Halpoja varaosia
-Kulutus
-Saisi olla varustettu eLSD:llä
-Hinta
Tyhmät jutut tässä testissä olivat minun mielestäni, että:
-Ei ihme että saabin polttoainekulut olivat enemmän kuin muiden, kun Saabi oli ainut bensamoottorilla varustettu auto
-Arvon putoaminen ei ole laskettu prosenteissa. Tottakai ei 100 000kr halvempi subaru putoaa yhtä paljon rahoissa kuin esim Saab, Audi tai Bmw.
-Saab olisi parhaiden joukossa 3 vuoden omistajakuluissa, jos kaikki olisivat varustettu moottorilla joka käy samalla polttoaineella.
Lehden mukaan paras osto olisi: Subaru Legacy 2,0D
Bmw sai parhaat pisteet.
Tässä on muutama kuva lehdestä. Jos kuvat eivät toimi, käytä tämä linkki! Jos käytät linkkiä niin saat kuvat myös suurennettua. Koska näistä kuvista on vaikea lukea.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Kiitoksia tästä!
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Ehkä tuossa hiukan kierrellen kritisoidaan juuri sitä ettei nelivetoa saa diisselin kylkeen.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Artikkelin kirjoittajakin kritisoi sitä asiaa.Rafu kirjoitti:Ehkä tuossa hiukan kierrellen kritisoidaan juuri sitä ettei nelivetoa saa diisselin kylkeen.
TTID, XWD ja eLSD olisi mukava yhdistelmä.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Kiitos vihjeestä .
Itseäni käskien: Kioskille. Mars. Lopuilla saa ostaa irtokarkkeja
Itseäni käskien: Kioskille. Mars. Lopuilla saa ostaa irtokarkkeja
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Oletteko onnistunet ostamaan kyseistä julkaisua netissä? Pari kertaa olen yrittänyt, muttei ilmeisesti Suomen puolelta ole mahdollista?!!
Täällä kun ei lehteä ole hyllyssä 75km:n säteellä. Vaikka saishan tuosta hyvän tekosyyn lähteä ajeleen
Pikku detaljina, Subaruiden hinnat nousi joulukuun alussa aika reilusti. Esim Diesel Legacy jotain 2500€
Back in Business, onko eLSD saatavana 2.0T pakettiin varmuudella? Ilman, että täytyys ostaa Aero? Jos sen saa niin mitä mahtaa maksaa? Olliko testissä oikein laitettu nelivedot lujille vai ajeltiinkohan niitä pitkin kuivia asfalttiteitä?
Kai se Saab nyt sai jotain etuakin, että siinä oli Bensamylly? Kuitenkin tuo kakslitrainen turbo on miellyttävä ajaa ja esimerkiksi Audin TDi ei mitenkään voi tarjota yhtä mukavaa ajokokemusta.
Ja yhdyn edellisiin - TTiD XWD:n panttaaminen malllistosta on joko hulluutta, tai tuo kombinaatio ei ole mahdollista toteuttaa kohtuullisin kuluin? Miten lie. Virallinen kommentti tällähetkellä tais olla kyseisen yhdistelmän hyvin pieni markkinaosuus...
Täällä kun ei lehteä ole hyllyssä 75km:n säteellä. Vaikka saishan tuosta hyvän tekosyyn lähteä ajeleen
Olen siis tehnyt onnistuneen ostoksen, kai ( Outback Diesel ) ?Lehden mukaan paras osto olisi: Subaru Legacy 2,0D
Pikku detaljina, Subaruiden hinnat nousi joulukuun alussa aika reilusti. Esim Diesel Legacy jotain 2500€
Back in Business, onko eLSD saatavana 2.0T pakettiin varmuudella? Ilman, että täytyys ostaa Aero? Jos sen saa niin mitä mahtaa maksaa? Olliko testissä oikein laitettu nelivedot lujille vai ajeltiinkohan niitä pitkin kuivia asfalttiteitä?
Kai se Saab nyt sai jotain etuakin, että siinä oli Bensamylly? Kuitenkin tuo kakslitrainen turbo on miellyttävä ajaa ja esimerkiksi Audin TDi ei mitenkään voi tarjota yhtä mukavaa ajokokemusta.
Ja yhdyn edellisiin - TTiD XWD:n panttaaminen malllistosta on joko hulluutta, tai tuo kombinaatio ei ole mahdollista toteuttaa kohtuullisin kuluin? Miten lie. Virallinen kommentti tällähetkellä tais olla kyseisen yhdistelmän hyvin pieni markkinaosuus...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Jos ei löydy kioskilta, niin ehkä kannattaa poiketa kirjastossa jos joku isompi on lähistöllä; itse luin saman jutun eilen Porin pääkirjaston lehtisalissa.
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Joo. Löytyyshän se. Oulusta. Suunnilleen 80km sinne kirjastolle...siili69 kirjoitti:Jos ei löydy kioskilta, niin ehkä kannattaa poiketa kirjastossa jos joku isompi on lähistöllä; itse luin saman jutun eilen Porin pääkirjaston lehtisalissa.
Ei täältä Raahen pääkirjastosta löydy.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Oliko tämä vain oma henk.koht. mielipiteesi, vai mihin väite perustui?Marko A kirjoitti:esimerkiksi Audin TDi ei mitenkään voi tarjota yhtä mukavaa ajokokemusta.
#3418
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Hupsista heijakkaa. Otetaan bäkkiä. Jotenkin ajattelin tuossa autossa olevan sen 170hv:n CR dieseli. Sillä olen ajanut jonkin verran ja jos sitä verrataan Saabin 2.0T bensaan, ei tuolla Audilla ole paljoa jakoja. Ei menossa, ei äänissä, ei ajettavuudessa eikä mukavuudessa. Mutta, kuten todettua olin väärässä koneen suhteen. Tuolla 3 litran V6:lla en ole ajanut joten sitä en voi kommentoida. Ja ihan luetun perusteella sen vois veikata peittoavan 2.0T:n kaikessa muussa paitsi äänessä.J.N kirjoitti:Oliko tämä vain oma henk.koht. mielipiteesi, vai mihin väite perustui?Marko A kirjoitti:esimerkiksi Audin TDi ei mitenkään voi tarjota yhtä mukavaa ajokokemusta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Nostetaan vanhaa...
Uusimmassa TM:ssä oli uuden Saabin näköisen Subaru Legacy farkun koeajo. Eivät oikeen löytäneet mitään oleellista moitittavaa
Uusimmassa TM:ssä oli uuden Saabin näköisen Subaru Legacy farkun koeajo. Eivät oikeen löytäneet mitään oleellista moitittavaa
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Voiman puute?VKe kirjoitti:Nostetaan vanhaa...
Uusimmassa TM:ssä oli uuden Saabin näköisen Subaru Legacy farkun koeajo. Eivät oikeen löytäneet mitään oleellista moitittavaa
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Jatketaan nyt sitten tuota wanhaa ketjua kun pinnalle on pompannut ja on aiheesta hiukan avautumistakin.
Itse asiassa ainakin aakutosen nokalla tuo VAG:n 3.0 V6 CR diesel peittoaa ainakin sisä-äänissä saabin bensa-turbonelosen mennen tullen. Kuulostaa jopa hyvältä, ulos tosin raksuttaa jonkin verran. Kabiinissa tulee mieleen joku iso matalakiertoinen, vanha jenkkikutonen.
Toisaalta juuri kyseisessä A6-mallissa quattron ja automaatin kaverina täysverinen kaupunkiajo 86-vuotiaalla pappallani ottaa sen 13-13.5l löpöä sataselle yleensä optimistisen ajotietokoneen mukaan. Tiedä sitten millä lailla pappa tuota käskyttelee ja toisaalta onhan se kutonen aikamoinen laiva neloseen verrattuna.
Itse asiassa ainakin aakutosen nokalla tuo VAG:n 3.0 V6 CR diesel peittoaa ainakin sisä-äänissä saabin bensa-turbonelosen mennen tullen. Kuulostaa jopa hyvältä, ulos tosin raksuttaa jonkin verran. Kabiinissa tulee mieleen joku iso matalakiertoinen, vanha jenkkikutonen.
Toisaalta juuri kyseisessä A6-mallissa quattron ja automaatin kaverina täysverinen kaupunkiajo 86-vuotiaalla pappallani ottaa sen 13-13.5l löpöä sataselle yleensä optimistisen ajotietokoneen mukaan. Tiedä sitten millä lailla pappa tuota käskyttelee ja toisaalta onhan se kutonen aikamoinen laiva neloseen verrattuna.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Tyhmä kysymys, mutta mikä tuo eLSD on? Paranneltu happotrippi kuljettajalle?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Teknikens Värld, Nelivetovertailu
Sekän on sähköinen taka-akselin "lukko".
Viimeksi muokannut 2.3i-16, To Joulu 03, 2009 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021