TM 1/2009

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: TM 1/2009

Viesti Kirjoittaja VKe »

Saman sortin vika taisi vaivata aikanaan Vectraa - joku ...ismi.

Opelismihan se oli siinäkin mikä jotain toimittajaa hiersi kun ei osannu vilkkua käyttää ja eipä kai korppi korpin silmää noki...

Kun on rengastus kohdallaan niin eipä Saabista huonoa ajettavaa oikeen voi saada. Johan sen tosta pistetaulukostakin "käspelillä korjaamalla näkköö".

Vetelyyn taas ei auta kai mikään muu kuin X. Minulla on kyllä TTid:ssä joku vika kun ei se vetele, sinne männöö mihin ratilla ohjaa.
Sininen Saab 9-3, '99
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TM 1/2009

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Miten on. Hyötyikö 9-3 toisaalta väistötestissä rengastuksesta?
Kokemuksesta esim 205:n vaihto 225:n muuttaa ajettavuutta "mutkatiellä" enemmän kuin alustasarja.

Loistava oli Saabin suorituskyky tuossa testissä. Aivan loistava dieseliksi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: TM 1/2009

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

kalle37 kirjoitti:
Marko A kirjoitti:En ole ajanut tuota faceliftattua versiota, enkä S40:llä muutenkaan joten olen HYVIN VÄÄRÄ kommentoimaan kyseisen testin Volvoa. Mutta V50:llä olen ajanut (käsittääkseni sama alusta? ) ja sillä ei kyllä ole Fordin ohjaustarkkuuden ja tunnokkuuden kanssa mitään yhteistä olkoonkin että pohjalevy on yhteinen.

Focus on edelleen paras (ohjaus/alustan toimivuus) ajamani etuvetoinen "hot-hatch" malli. Ei vetelyä, ei kolinaa junaradan ylityksessä ja tarkka kuin neula.
Ne joista tuntuu, ettei 9-3 vetele niin esim tuolla voi käydä testaamaassa (Focus Sti) miten etuvetoinen voi toimia eritavallakin.

Toistaalta kuten 93f totesi, tuosta Saabin vetelystä on tehty turhan suuri numero. Ihan kuten käsijarrustakin. Mutta kun auto on kokonaisuuten niin loistava ja jotain täytyy silti kritisoida niin siinä syy. Mutta kyllä 9-3:ssa on huima parannus esim 9000:n ohjaukseen. Aero veteli niin, että sai välillä vänkärikin olla ratissa kiinni... :lol:

Ja edellä todettua, ajotavasta kiinni. Ei se "aikuisten oikeasti" ketään häiritse sanan varsinaisessa merkityksessä normaali ajossa. Sen saa esille halutessaan.

Snif
Mulla oli saabia ennen 2.0 l bensa farmari focus. Ei sitä kyllä mitenkään voi verrata saabiin.
Minun kokemuksen mukaan saabi on kaikin puolin parempia ajaa kuin ford.
Täytyy väittää vastaan, oli pari mondeota ja ainakin niissä oli mielestäni tarkempi ohjaus ja Volvoonkin on tullut ohjaukseen tarkkuutta, kun Foordi on saanut näppinsä peliin mukaan. :D
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: TM 1/2009

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Sanomatta V-sanaa... Ajettavuus nimenomaan autossa ylätti minut. Lisäksi että oli diesel teki ostopäätöksen silloisissa vaihtoehdoissa. Ilman ennakkoluuloja tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Miettii että kuitenkin antoi hyvän vastuksen täälläkin arvostetulle saabin ajettavuudelle. Moni auto tuntui aivan kamalalta saabin jälkeen, mutta tuo oli hyvä. Erillainen kyllä, en sano paremmaksi. Saab on tunnokas ja jämäkkä ja menee kuin juna nopeammin ajaessa. nopeuden nousua ei tunne ohjauksessa. Volvossa taas mukavuus painotteinen ja leppoisempaa makuun menevä. Alustaahan on molempiin autoihin tarjolla 2 vaihtoehtoa. Pitäisi kokeilla saabin vakio ja volvon sportti ennen kuin voi kunnolla sanoa mitään. Firmassa muutamia focuksia on ja ajettavuus on kyllä erin tuntuinen selvästi. Alusta voi olla samaa, mutta ei saabbikaan nyt yksi yhteen vectra ole. Mazda 3 on myös samalla alustalla kuin ensin mainittu.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TM 1/2009

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

apu,apupoika kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:
Marko A kirjoitti:En ole ajanut tuota faceliftattua versiota, enkä S40:llä muutenkaan joten olen HYVIN VÄÄRÄ kommentoimaan kyseisen testin Volvoa. Mutta V50:llä olen ajanut (käsittääkseni sama alusta? ) ja sillä ei kyllä ole Fordin ohjaustarkkuuden ja tunnokkuuden kanssa mitään yhteistä olkoonkin että pohjalevy on yhteinen.

Focus on edelleen paras (ohjaus/alustan toimivuus) ajamani etuvetoinen "hot-hatch" malli. Ei vetelyä, ei kolinaa junaradan ylityksessä ja tarkka kuin neula.
Ne joista tuntuu, ettei 9-3 vetele niin esim tuolla voi käydä testaamaassa (Focus Sti) miten etuvetoinen voi toimia eritavallakin.

Toistaalta kuten 93f totesi, tuosta Saabin vetelystä on tehty turhan suuri numero. Ihan kuten käsijarrustakin. Mutta kun auto on kokonaisuuten niin loistava ja jotain täytyy silti kritisoida niin siinä syy. Mutta kyllä 9-3:ssa on huima parannus esim 9000:n ohjaukseen. Aero veteli niin, että sai välillä vänkärikin olla ratissa kiinni... :lol:

Ja edellä todettua, ajotavasta kiinni. Ei se "aikuisten oikeasti" ketään häiritse sanan varsinaisessa merkityksessä normaali ajossa. Sen saa esille halutessaan.

Snif
Mulla oli saabia ennen 2.0 l bensa farmari focus. Ei sitä kyllä mitenkään voi verrata saabiin.
Minun kokemuksen mukaan saabi on kaikin puolin parempia ajaa kuin ford.
Täytyy väittää vastaan, oli pari mondeota ja ainakin niissä oli mielestäni tarkempi ohjaus ja Volvoonkin on tullut ohjaukseen tarkkuutta, kun Foordi on saanut näppinsä peliin mukaan. :D
Sellainen ilmiö oli kyllä havaittavissa että 1,6 focuksen ohjaus oli "mikroautomaisen" tarkka, mutta 2,0 ei.

Silon kun olin focusta ostamassa kokeilin molempia. Lienekkö jotain eroa 2,0 ja 1,6 alustan ja ohjauksen välillä.

Maku asioita sanoi koira kun muni.... nuoli :D
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
jouniaslak
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2008 18:01

Re: TM 1/2009

Viesti Kirjoittaja jouniaslak »

Ite ajelin tässä äskettäin Saksassa uudella, 3000km, ajetulla Focus dieselillä eikä auto missään nimessä 160km/h vauhdissa tuntunut miltään vakaalta ajettavalta (Saabiin verrattuna). Auto on varmasti hyvä omassa hintaluokassaan.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: TM 1/2009

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Bob kirjoitti:
Käsijarruvipu oli taas testaajille ylitsepääsemätön paikka, mutta sehän tiedettiin jo entuudestaan.
Ei oo todellista, siis vieläkin jaksoivat ihan tosissaan tuosta mainita? :lol: Hulvatonta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin