93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo S kirjoitti:Moro.Kyllä ainakin minun vm. 2003ss on ollut öljyvuotoja .Molemmat kampiakselin stefat vaihdettu. ajettu n.120000.Kaikki huollot tehty ajallaan.Että se niistä vuotamattomista moottoreista.
Omassani vm. 2004 ei öljyvuotoja, ei vaihdettuja stefoja, ei kalliita määräaikaishuoltoja - n. 170000 km mittarissa.

Huollot tehty itse orig. osilla 30000 km:n välein, öljyt vaihdettu 15000 km:n välein.
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Läpi katsatuksesta laakista .Vaikka laittomat xeno valot.No vaihdoin ennen katsastusta surun kuuluuisata ylätukivarret. :wink:Ja autoni huollan myös itse. :mrgreen:
rollins
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Loka 25, 2007 22:31

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja rollins »

No hylsy tul miule. 145 tuhatta ajettu -03 ss diisseli. Taakse vaihatin nuo ylätukivarret ennen katastusta. Ni kuskin puolen etutukivarren puslassa klappia...tai jottain semmosta. Ajossa en oo tuntenu/kuullu mittään. Uuven tilluuseen....Saabilla 495 €uroo kipale. No meikäläinen teki tuas normaalit housuun paskomiset siinä tiskillä ja tilasin motonetista 129 €uroo...olpa paskoja tai ei ni noitahan vaihteloo jo monta verrattuna tuohon Saabbi-hintaan....
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Onneksi löytyy jokainen pusla omasta varastosta ei tarvitse lähteä ostoksille.Ruotsin tuliaisia,eikä maksaneet tuommoisia hintoja,ja tulipa sieltä ostettua muitakin auton osia 9-3ss vaikka en niitä tarvitsekaan onpa ainakin varalta :P
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Turbo S kirjoitti:Onneksi löytyy jokainen pusla omasta varastosta ei tarvitse lähteä ostoksille.Ruotsin tuliaisia,eikä maksaneet tuommoisia hintoja,ja tulipa sieltä ostettua muitakin auton osia 9-3ss vaikka en niitä tarvitsekaan onpa ainakin varalta :P
Eihän toi vaan ole mitään pessimististä GM-konkka henkeä? Kyllä kai varaosia on luvattu toimittaa.. Ja museoautot on kai vähän vanhempia. :)
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

No sitä tämä ei ole, mutta kun halvalla saa niin täytyy ostaa. Varsinkin kun meinaan autoa pitää, eikä tarvitse varaosaliikkeissä paskoa housuun. :mrgreen:
jwallin
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: To Syys 23, 2004 11:24
Paikkakunta: Hki

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja jwallin »

Hylsy, takatukivarret ja väljää, molemmin puolin :D (158tkm, 2.2TID)

Löytyykö jostakin "dummies" versiota vaihdosta tai jotain kuvaa ettei tarvitse
purkaa autoa osiin ja sitten miettiä miten korjata? (siis lähinnä onko yllätyksiä)

Inssi puhui jotain laakereista, mutta kyse taitaa kuitenkin olla siitä että vaihdetaan koko tukivarsi?
(eli oletan kyseessa olevan sen "bumerangi" -osan)
Jäsennro: 2164
SAAB 90 1985, 5-speed
Menneet: SAAB 9-3 TID 2.2, 2003 Saab 99 Turbo, 1978
Kiinnostuksen kohteena: 90-malli
tuomjussi
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 09:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja tuomjussi »

Minun -05 SS takavarret alkoivat napsahdella montuissa pari vuotta sitten, niin Laakkosella laittoivat öljyä injektioruiskulla kumin läpi. Sanoivat yleiseksi toimenpiteeksi. Kannattaa varmaankin katsoa uusista onko laakerit kuivat tai sitten suoraan laittaa öljyä kumin alle / läpi.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
jwallin
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: To Syys 23, 2004 11:24
Paikkakunta: Hki

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja jwallin »

tuomjussi kirjoitti:Minun -05 SS takavarret alkoivat napsahdella montuissa pari vuotta sitten, niin Laakkosella laittoivat öljyä injektioruiskulla kumin läpi. Sanoivat yleiseksi toimenpiteeksi. Kannattaa varmaankin katsoa uusista onko laakerit kuivat tai sitten suoraan laittaa öljyä kumin alle / läpi.
Ja tuo auttaa väljyyteen miten?

Mitenkä muuten, kannattaako vaihtaa kaikki kerralla kun laitattaa (eli 4per puoli) vai pelkästään bumerangit?
Jäsennro: 2164
SAAB 90 1985, 5-speed
Menneet: SAAB 9-3 TID 2.2, 2003 Saab 99 Turbo, 1978
Kiinnostuksen kohteena: 90-malli
juha82
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Marras 01, 2008 02:12

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja juha82 »

Seuraava katsastus 2011, eli läpi meni toki autolla ajettu vasta alta 50 000 tkm ja 1.8t sc on kyseessä ( Noh.. höystettynä bsr:n lastulla ) Mutta toimii kuin unelma ja ihan eri peli kuin vakio 150heppaa :D
hamilton69
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja hamilton69 »

Turbo S kirjoitti:Moro.Kyllä ainakin minun vm. 2003ss on ollut öljyvuotoja .Molemmat kampiakselin stefat vaihdettu. ajettu n.120000.Kaikki huollot tehty ajallaan.Että se niistä vuotamattomista moottoreista.
Moi,

Minkälainen homma tuo kampiakselin stefojen vaihto on, ja missä hinnoissa liikutaan?
Itsellä -03 ss vector, 95tkm ajettu, ja viime huollossa huomauttivat että pientä öljyvuotoa jakopään seutuvilla.
Nyt kun itse tutkaillut asiaa, niin pientä tihkuntaa siellä maastossa löytyy.
Pitäisi varmaan pesettää moottoritilaa pikkisen niin näkyisi tuo vuoto kohta, mitäs veikkaatte onko stefoista kyse?
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
Limu
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 16:36

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Limu »

Läpi meni puhtain paperein! :D

Töitä kyl tuli tehtyä ennen:
-kaikki iskarit meni vaihtoon (takaa toinen oli hajonnut)
-takana oli levyt hiinätässä että tuleeko hylsy niin vaihdoin nekin ennen katsastusta
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

hamilton69 kirjoitti:mitäs veikkaatte onko stefoista kyse?
Jos jakopään stefa vuotaa niin todennäköisesti sisälokasuoja on öljyssä, samoin konen pääty. Vaihtoon meni aikaa pari tuntia ja onnistui vakiotyökaluilla. Stefan maksoi merkkiliikkeessä 13,50 ja oli hyllyssä.

Vanhaa stefaa tutkiessa näkyi sen takapuolella useita karstahiukkasia. Kenties sellainen saattaisi kulkeutua huulen alle ja aiheuttaa vuotoa. Uskoisin että lyhyemmillä öljynvaihtoväleillä, kuin mitä huolto-ohjelma vaatii, voisi moottori pysyä karstattomampana ja stefat tiiviimpinä.
9-3 SS 1.8t
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

MarkusJ kirjoitti:
hamilton69 kirjoitti:mitäs veikkaatte onko stefoista kyse?
Jos jakopään stefa vuotaa niin todennäköisesti sisälokasuoja on öljyssä, samoin konen pääty. Vaihtoon meni aikaa pari tuntia ja onnistui vakiotyökaluilla. Stefan maksoi merkkiliikkeessä 13,50 ja oli hyllyssä.

Vanhaa stefaa tutkiessa näkyi sen takapuolella useita karstahiukkasia. Kenties sellainen saattaisi kulkeutua huulen alle ja aiheuttaa vuotoa. Uskoisin että lyhyemmillä öljynvaihtoväleillä, kuin mitä huolto-ohjelma vaatii, voisi moottori pysyä karstattomampana ja stefat tiiviimpinä.
10-15tkm ei ole yhtään liioittelua öljynvaihtovälinä.
Tietysti jos vuoteen ajaa vähemmän, niin sitten tiheämpi.. :mrgreen:
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja TKL »

Läpi meni ilman marinoita tällä kertaa.
Kesällä vaihdoin kaikki jarrulevyt & palat sekä etujouset. Viikko sitten iskarit.
Kilometrejä 149 tkm.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Vastaa Viestiin