93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Tänään meni vaimon 2006 SC läpi leimasta huomautuksitta ja kehujen kera!

Vuoden aikana ei ole muuta tarvinnut tehdä kun vaihtaa öljyjä, tulppia ja suodattimia :lol:

Tuli hyvä fiilis!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Risto »

Ti Touko 24, 2016 9:19 pm Risto kirjoitti:Ei löytynyt taaskaan SS:stä vikoja tai puutteita. Ainoa huomautus tuli vähäisestä ajomäärästä edellisen katsastuksen jälkeen (4000 km).
Tänään kävin taas näyttämässä ja pahoittelin, että jäi korjaamatta tuo huomautettu asia, kun taas oli tullut vain 4000 km edellisen katsastuksen jälkeen. Selvisin taas suullisella huomautuksella.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jälleen TTID katsastettu tänään huomautuksitta.
Savutestin tulos edelleen 0,0 (DPF siis aktiivisena).
Ajoa kertynyt edellisestä "leimauksesta" noin 26K, eli nyt mittarissa 224K.

Eski
VictorKilo
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
Paikkakunta: Rauma

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja VictorKilo »

2008 93 SC TTiD meni ykkösellä läpi. Euro-luokituksesta ei ole tietoa, mutta päästömittaus antoi erikoisen matalan tuloksen 0,15. DPF ja EGR poistettu ja JC softat sisällä jo kolmatta katsastusta ja ei ongelmia. :saab:
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Baabel »

Läpi meni korjauskehoitus tuli tuulilasista. 252tkm 2.0t -03. En tajua miten katsuri sai ohjaustehostimen kupin vuotamaan katsastuksen aikana??? Kun sen jälkeen olen ajanut (kuivasin katsastuksen jälkeen) noin 1000km eikä ole vuotanut yhtään..
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja AZP »

En ole Saabissa koskaan saanut samaa efektiä aikaiseksi, mutta Oldsmobilesta olen saanut tehostimesta nestettä tulvimaan tallin lattialle, kun olen käännellyt etupyöriä käsin silloin kun kone ei ole käynnissä. En tiedä mitä siellä tehostimessa tuolloin tspahtuu, mutta olisko sama ilmiö?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Sama homma omassakin muutaman kerran käynyt kun katsuri käyttänyt ääriasennossa moottori sammuksissa.
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Baabel »

AZP kirjoitti:En ole Saabissa koskaan saanut samaa efektiä aikaiseksi, mutta Oldsmobilesta olen saanut tehostimesta nestettä tulvimaan tallin lattialle, kun olen käännellyt etupyöriä käsin silloin kun kone ei ole käynnissä. En tiedä mitä siellä tehostimessa tuolloin tspahtuu, mutta olisko sama ilmiö?
paha sanoa , mutta oli pinta vajonnut silmämääräisesti 2senttiä ja kupin päällynen oli aivan läpimärkä... Aluksi luulin että näinköhän alkanut taas tunkemaan moottoriöljyä läpi stefan , muttei pinta normaalissa ajossa nouse eikä laske... Muistaakseni jos stefa vuotaa nii kuppi on aina piri pintaan öljyn ja hydraulinesteen (tehostajaöljyn) sekotusta
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Lassie
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Touko 04, 2015 19:29

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Pari viikkoa sitten heittämällä läpi leimasta. Vas bumerangissa hiukan väljää ja vas etujarru myös hieman laahaa, ei kuitenkaan mitään merkintää lappuun. Katsuri oli puolituttu ukko ja tietää myös että laitan pienetkin viat kuntoon autosta mahdollisimman pian. :)
NG9-3SC 1,9tid '09
Saabpert
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: To Maalis 01, 2012 09:38
Paikkakunta: Kajaani

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Saabpert »

Tänään leimattu huomautuksitta 9-3ss 2003 2.0T ajettu 366tkm!

__________________________________________________________________________________________________________________________________
#5373
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Tänään käytin rouvan SS:n konttorilla. Meni taas laakista läpi ilman huomautuksia. 8)
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Käytin oman MY10 SportCombin tänään leimalla, ei löytynyt huomautettavaa. K-arvo 0,05, tekniikka vakio.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Jaakko.H
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2017 07:09

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja Jaakko.H »

MY07 149tkm mittarissa hylsy tuli että napsahti. Takapäähän puslaa, bumerangia ym ihanaa. Onneksi oli tiedossa että väljää on kun kolisi siihen malliin.
#7665
saabnen
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 12:13
Paikkakunta: helsinki

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja saabnen »

MY -06 285tkm .....ei huomautettava.....
SAAB 9-3 ng sc-05
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Jaakko.H kirjoitti:MY07 149tkm mittarissa hylsy tuli että napsahti. Takapäähän puslaa, bumerangia ym ihanaa. Onneksi oli tiedossa että väljää on kun kolisi siihen malliin.
Mulla on nyt kahtena vuonna tullut hylsy takabumerangin uloimman puslan välyksestä. Ensin vasemmalta ja sitten viimeksi oikealta.
Aika tasalaatuisia ovat nämä puslat näemmä.

Joskus kauan sitten vahdoin molemmat bumerangit yhtäaikaa ja nyt vajaa pari vuotta sitten vaihdoin vain toisen olettaen, ettei toiselta puolen menisi ihan heti, vaan väärä luulo.

Ikävintähän tässä on se, että koko bumerangi vaihdettaessa lähes varmasti takapään camber menee pieleen. Se johtaa sitten taas 4-pyöräsuuntaukseen. Pari vuotta sitten olin puolisen vuotta ennen bumerangin vaihtoa säädättänyt pyöränkulmat kohdilleen ja auto oli tosi hyvä ajaa. Mittasin "cambervatupassilla" vasemman pyörän kulman ennen bumerangin vaihtoa. Se oli se mihin se oli säädetty suuntauksien yhteydessä. Uuden bumerangin jälkeen camber oli nolla eli rengas ihan "pystyssä". Näki jo silmämääräisestikin. Eipä muuta kuin puolen vuoden jälkeen uudelleen 4-pyöräsuuntaukseen.

Nyt sitten viime katsastuksessa tuli hylky toiselta puolelta. Silloin ajattelin, että taasko sama homma edessä pyöränsuuntauksineen päivineen. Harmitti silloin, kun en ollut edellisenä vuotena vaihtanut saman tein molempia. Ajattelin, että tähän hommaan en enää ala, joten vaihtoon meni vain pelkkä ulompi pusla.

Siitä tulikin sitten se ajatus, että mistähän tähän NG9-3/Vectra C takabumerangin puslanvaihtoon saa työkalun. En ole löytänyt mistään. Moneen muuhun merkkiin jopa Saabiinkin, mutta eri malleihin, niitä saa. Viimeksi meni korjaamohommiin tuon työkalun puuttuessa. Laskeskelin, että näin se tulee kuitenkin halvemmaksi: pusla + vaihtotyö vs. bumerangi (vaihto itse) + 4-pyöräsuuntaus.

Joten, kysynkin foorumilaisilta, että oletteko löytäneet jostain tuota puslatyökalua tai mahdolliseti tehneet sen itse?
Mitkähän ovat itse värkätyn työkalun tarvikkeet/ohjeet?
Tarvetta tälle työkalulle varmaan on, jos noita autoja; NG9-3 ja Vectra C, tulee vielä pitempään pidettyä itsellä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin