93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Nostellaanpa tätä vanhaa mutta mukavaa ketjua ylös: tänään kävi 93SC katsastuksessa, ja kehujen kera meni taasen heittämällä läpi. Kilometrejä mittarissa 230 tkm
Sen verran nyt löytyi kuitenkin valittamista, että kun itse pyysin katsastusmiestä oikein etsimällä etsimään että mikä ihme takana välillä kopisee, niin vasemmalla oli kallistuksenvakaajan "runkokumissa" välystä. Lieköhän kyseessä tämä osa?
Ja Oulussa jos käytte katsastamassa, niin voin suositella tuota uutta Katsastuspistettä Limingantullissa: 50€ koko hoito.
Sen verran nyt löytyi kuitenkin valittamista, että kun itse pyysin katsastusmiestä oikein etsimällä etsimään että mikä ihme takana välillä kopisee, niin vasemmalla oli kallistuksenvakaajan "runkokumissa" välystä. Lieköhän kyseessä tämä osa?
Ja Oulussa jos käytte katsastamassa, niin voin suositella tuota uutta Katsastuspistettä Limingantullissa: 50€ koko hoito.
9³ SC 1.8t
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
-03 1.8tA SS 176tkm. Tähän päivään asti aina eka kerralla läpi. Vaan nyt pökkäsi oikean raidetangon päähän joka oli väljiintynyt.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Ei koskaan sanomista:)) kummassakaan allekirjoituksessa esiintyvässä.
9-3 2,0 T Sport Combi Vm 2009
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Terve
2005 93 18t automaatti
Kesäkuussa kävin leimalla, ei huomautuksia, ajettu 178 000 km
2005 93 18t automaatti
Kesäkuussa kävin leimalla, ei huomautuksia, ajettu 178 000 km
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
2003ss Jarrulevyt takana liian kuluneet , mutta ei muuta
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Tänään katsuri tarkasti ja eipä tuossa mitään ollut. Sanoi vain että etujarrulevyt ovat minimi paksuiset, tästä vähän ennustelinkin jo että tulee sanomista/hylsy.
Minkälaisia levyjä/paloja kannattaa käyttää? Suoraan marmorilta hakea laakkoselta vai kelpaako "tarvikemalli". Kyselin autoasi:lta öljynvaihdon yhteydessä niin tarjosi levyt 140e(brembo?)+palat 50e(pagid) ja allelaitto 110e. Tuntuu vähän kalliilta, tosin pyytivät 550e bumerangien vaihdostakin(maksaa ken jaksaa):D
Minkälaisia levyjä/paloja kannattaa käyttää? Suoraan marmorilta hakea laakkoselta vai kelpaako "tarvikemalli". Kyselin autoasi:lta öljynvaihdon yhteydessä niin tarjosi levyt 140e(brembo?)+palat 50e(pagid) ja allelaitto 110e. Tuntuu vähän kalliilta, tosin pyytivät 550e bumerangien vaihdostakin(maksaa ken jaksaa):D
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Minä tilasin etu+takalevyt ja etu+takapalat Brittien E-Baysta, n.150 eur koko paketti kotiin kuljetettuna. Uritetut tapalt, eikä ole vielä ainakaan vinkunutIsosceles kirjoitti:Tänään katsuri tarkasti ja eipä tuossa mitään ollut. Sanoi vain että etujarrulevyt ovat minimi paksuiset, tästä vähän ennustelinkin jo että tulee sanomista/hylsy.
Minkälaisia levyjä/paloja kannattaa käyttää? Suoraan marmorilta hakea laakkoselta vai kelpaako "tarvikemalli". Kyselin autoasi:lta öljynvaihdon yhteydessä niin tarjosi levyt 140e(brembo?)+palat 50e(pagid) ja allelaitto 110e. Tuntuu vähän kalliilta, tosin pyytivät 550e bumerangien vaihdostakin(maksaa ken jaksaa):D
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Osta suoraan kunnolliset ÄLÄKÄ EKSY MOTONETTIIN!!!! itse vaihdoin juuri Rembon etujarrutlevyt ja paloina ostin Remsan palat. Osaat vaihtaa itekki levyt jo pysyy työkalut kädesvili1 kirjoitti:Minä tilasin etu+takalevyt ja etu+takapalat Brittien E-Baysta, n.150 eur koko paketti kotiin kuljetettuna. Uritetut tapalt, eikä ole vielä ainakaan vinkunutIsosceles kirjoitti:Tänään katsuri tarkasti ja eipä tuossa mitään ollut. Sanoi vain että etujarrulevyt ovat minimi paksuiset, tästä vähän ennustelinkin jo että tulee sanomista/hylsy.
Minkälaisia levyjä/paloja kannattaa käyttää? Suoraan marmorilta hakea laakkoselta vai kelpaako "tarvikemalli". Kyselin autoasi:lta öljynvaihdon yhteydessä niin tarjosi levyt 140e(brembo?)+palat 50e(pagid) ja allelaitto 110e. Tuntuu vähän kalliilta, tosin pyytivät 550e bumerangien vaihdostakin(maksaa ken jaksaa):D
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Kunhan vain sujuu jarruremppa sutjakammin kuin tässä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=126960 .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Joo, tuo oli meilläkin ongelmana. Takasatulan pultit saatiin nippanappa auki edes pajalla. Hirveellä lisävarrella piti vääntää, ja olla sellainen tähtiavain, ettei vain luiskahda sileeksi pultti. Pultissa oli myös jonkinmoista lukkoliimaa laitettu tehtaalla.petrisa kirjoitti:Kunhan vain sujuu jarruremppa sutjakammin kuin tässä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=126960 .
Muutama ärräpää kyllä tuli ennenkuin aukesi
Autolla on ajettu 250tkm kun ekan kerran jarrulevyt vaihdettiin. Takalevyt oli ihan OK kunnossa, etulevyt aika loppu. Vaihdoin samalla kaikki levyt, kun halvalla sain.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Mikäs noissa motonetin levyissä on vikana? Ite just keväällä ostin sieltä etujarrulevyt (hinta tais olla jotai 40€/kpl) ja auto pysähtyy ihan yhtä hyvin kuin alkuperäisilläkin. Levyjen merkkiä en tähän hätään muista mutta ei kait jarrulevy voi olla niin teknisesti monimutkainen tuote että ainoastaan alkuperäinen toimisBaabel kirjoitti: Osta suoraan kunnolliset ÄLÄKÄ EKSY MOTONETTIIN!!!! itse vaihdoin juuri Rembon etujarrutlevyt ja paloina ostin Remsan palat. Osaat vaihtaa itekki levyt jo pysyy työkalut kädes
Alkuperäiset kesti noin 230 000, odotan että noi kestää saman
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Motonetistä en levyjä osta tosin enpä tiiä minkä merkkisiä edes myyvät siellä? Mieluummin satsaa sen pari kymppiä enemmän ja ostaa "varmaa" merkkiä, levyt kestää kuitenkin niin pitkän ajan ajella että sen sijotus ei muissa kuluissa tunnu paljolta.
Kattelin parts for saabista levyt+palat olivat noin 150e (muistaakseni 285mm levyt menee tuohon) http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3590
Ja tuohon postit päälle niin eipä ole vaivan arvosta käydä ite tilailemaan. Pitää vielä selailla ebaytä, pikasesti vilkasin niin ei sopivaa sieltäkään löytynyt. Soittelin vielä eilen renkomäen autoexpertillekkin ja sieltä sanoivat hinnaksi 330e vaihdolle+osille eli vielä kalliimpaa mitä autoasilla. Pitää vielä kysellä jostain AD korjaamolta hintaa. Muuten vois harkita ite vaihtavan mutta sopivaa paikkaa ei oikein ole, työkalut ja wissi löytyy niin ei ihan mahoton homma ole.
Autolla ajettu 165tkm joten ei ihan päästy sinne 200tkm paremmalle puolelle
Kattelin parts for saabista levyt+palat olivat noin 150e (muistaakseni 285mm levyt menee tuohon) http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3590
Ja tuohon postit päälle niin eipä ole vaivan arvosta käydä ite tilailemaan. Pitää vielä selailla ebaytä, pikasesti vilkasin niin ei sopivaa sieltäkään löytynyt. Soittelin vielä eilen renkomäen autoexpertillekkin ja sieltä sanoivat hinnaksi 330e vaihdolle+osille eli vielä kalliimpaa mitä autoasilla. Pitää vielä kysellä jostain AD korjaamolta hintaa. Muuten vois harkita ite vaihtavan mutta sopivaa paikkaa ei oikein ole, työkalut ja wissi löytyy niin ei ihan mahoton homma ole.
Autolla ajettu 165tkm joten ei ihan päästy sinne 200tkm paremmalle puolelle
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
150000km, ei moitteita, tosin kääntölaakerit , vasen raidetangonpää ja koiranluu uusittiin ennen katsastusta...
9-3 / -06 sc tids 1.9 a6 270tkm
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Kaveri laittoi Octaviaan Motonetin levyt ja palat. Vuosi ja 30 000km myöhemmin palat olivat kuin uudet, mutta levyt olivat vaihtokunnossa.Timon kirjoitti:Mikäs noissa motonetin levyissä on vikana? Ite just keväällä ostin sieltä etujarrulevyt (hinta tais olla jotai 40€/kpl) ja auto pysähtyy ihan yhtä hyvin kuin alkuperäisilläkin. Levyjen merkkiä en tähän hätään muista mutta ei kait jarrulevy voi olla niin teknisesti monimutkainen tuote että ainoastaan alkuperäinen toimisBaabel kirjoitti: Osta suoraan kunnolliset ÄLÄKÄ EKSY MOTONETTIIN!!!! itse vaihdoin juuri Rembon etujarrutlevyt ja paloina ostin Remsan palat. Osaat vaihtaa itekki levyt jo pysyy työkalut kädes
Alkuperäiset kesti noin 230 000, odotan että noi kestää saman
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Suunnilleen sama tarina täällä paitsi että kilometrejä tuli varmaan puolet tuosta kun Motonetin etulevyt menivät kieroiksi, takana ovat tosin kestäneet nyt n. 40 tkm. Eteen tilasin sittemmin e-baysta EBC:n turbogroovet joissa ei muuta valittamista kuin että pitävät tiukoissa jarruissa melkoista ääntä.lamar kirjoitti:Kaveri laittoi Octaviaan Motonetin levyt ja palat. Vuosi ja 30 000km myöhemmin palat olivat kuin uudet, mutta levyt olivat vaihtokunnossa.Timon kirjoitti:Mikäs noissa motonetin levyissä on vikana? Ite just keväällä ostin sieltä etujarrulevyt (hinta tais olla jotai 40€/kpl) ja auto pysähtyy ihan yhtä hyvin kuin alkuperäisilläkin. Levyjen merkkiä en tähän hätään muista mutta ei kait jarrulevy voi olla niin teknisesti monimutkainen tuote että ainoastaan alkuperäinen toimisBaabel kirjoitti: Osta suoraan kunnolliset ÄLÄKÄ EKSY MOTONETTIIN!!!! itse vaihdoin juuri Rembon etujarrutlevyt ja paloina ostin Remsan palat. Osaat vaihtaa itekki levyt jo pysyy työkalut kädes
Alkuperäiset kesti noin 230 000, odotan että noi kestää saman
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR