Webaston ääni

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
vmn
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Joulu 06, 2008 12:53
Paikkakunta: Helsinki

Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja vmn »

Moi,

sama auto kuin hands free -aiheessa. Webasto pitää mielestäni todella kovaa huminaa. Ääni kuulu myös selvästi sisälle ajossakin. Minulla oli aikaisemmin kakkosautona Stilo 1.9TD, jonka Webaston ääntä ei sisään kuulunut ollenkaan. Ulkonakin ääni oli kohtuullinen.

t. V-M
Entinen: 9-3 TiDs SC 2008; Nyt: Skoda Superb 1.8 DSG Combi Ambiente 2010
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja oju »

Onko laitteen pakoputki kunnossa?
vmn
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Joulu 06, 2008 12:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja vmn »

En tiedä. Onko ääni "normaalisti" hiljainen? Autossahan on takuu voimassa, joten pitänee käydä pajalla.

t. V-M
Entinen: 9-3 TiDs SC 2008; Nyt: Skoda Superb 1.8 DSG Combi Ambiente 2010
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Itsellä samaa. Oli huvittava kun autolle kavelessä kattelin taivaalle, että missä lentää hävittäjä. Lähemmäs päästyäni hoksasin, että sehän kuuluu konepellin alta. :o Webaston ollessa päällä olen myös huomannut, että jostain tulee palaneen käryä? :? Sopivasti tuli juuri 40000km huoltoilmaisin, joten annampa poikien selvittää mikä sitä vaivaa, kun takuukin on voimassa... :D
Turbo²
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Ihan komean kohinanhan toi Eberi pitää, Born from jets ja silleen.. :lol: :saab:
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja Marko A »

vmn kirjoitti:Webasto pitää mielestäni todella kovaa huminaa. Ääni kuulu myös selvästi sisälle ajossakin. Minulla oli aikaisemmin kakkosautona Stilo 1.9TD, jonka Webaston ääntä ei sisään kuulunut ollenkaan.
Kuuluvastihan se 9-3:ssa tuhisee. Mutta en kyllä muista äkkiseltään, että se ois sisälle saakka kuulunut? Joko mulla muisti pettää, tä??
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Sisälle kuuluu semmonen humina. Ei se ajossa päällä ollessaan häiritte, mutta valoissa ollessa sen selvästi kuulee. Se takarenkaan aikapommin tikityskin on hauskaa kuultavaa. :D
Turbo²
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja oju »

Eberissä on äänenvaimennin pakoputkessa. Kun putki menee lyttyyn ja poikki ennen vaimenninta alkaa pöhinä olla varsin kovaa tasoa. Eihän se äänetön ole ehjänäkään, mutta rikkinäinen putki pahentaa asiaa. Onhan se hyvä ettei koirankusettajat saa kohtausta kun laite menee päälle.

Webaston vaimentimesta en ole varma, ehjä putki auttaa varmaan sekin rikkinäiseen verrattuna. En tiedä miltä jutun aloittajan asennus näyttää, mutta pienemmissä autoissa tuon voi joutua asentamaan alemmaksi, jolloin sen saa rikki tökkimällä keulaa lumipenkkaan,
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Kysyjän auto toisen ketjun perusteella on varustettu alkuperäisellä Eberspächerillä.
vmn
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Joulu 06, 2008 12:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja vmn »

Tarkoitatko kysyjällä minua (vmn)?

Tuleeko 9-3 "satunnaisesti" Eberillä/Webastolla? Mistä tiedän kumpi on asennettu?

Lämppärin pakoputki puhaltelee moottorin takapuolelta keskeltä auton alle. Onko tämä "oikea" kohta? Minullakin tuntui kerran tulevan käryt sisään.

Stilossa lämppärin ääni ei kuulunut sisään ollenkaan. Ulkonakin se oli aika vaimea. Siinä laite oli asennettu oikean lokarin etupuolelle. Siis mahdollisimman kauas kabiinista.

t. V-M
Entinen: 9-3 TiDs SC 2008; Nyt: Skoda Superb 1.8 DSG Combi Ambiente 2010
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5377
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja VKe »

vmn kirjoitti:Moi,

sama auto kuin hands free -aiheessa. Webasto pitää mielestäni todella kovaa huminaa. Ääni kuulu myös selvästi sisälle ajossakin. Minulla oli aikaisemmin kakkosautona Stilo 1.9TD, jonka Webaston ääntä ei sisään kuulunut ollenkaan. Ulkonakin ääni oli kohtuullinen.

t. V-M
Minusta autotehtaalla Saabiin asennettu polttoainetoiminen lisälämmitin ei ole Webasto vaan aina Eberspächer.

Eberi ainakin minulla kohisee Saabissa aika kovalla äänellä - ja tosiaan minullakin käry on paha. Edellisessä autossa Eberi poltti bensaa eikä käryä huomannut lainkaan (eko-lämmitin... 8) ).

VAGissa lämmittää Webasto ja se huomattavasti hiljaisempi.
Sininen Saab 9-3, '99
vmn
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Joulu 06, 2008 12:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja vmn »

Stilossa se oli oikeasti Webasto. Siinä oli erillinen kauko-ohjain.
Entinen: 9-3 TiDs SC 2008; Nyt: Skoda Superb 1.8 DSG Combi Ambiente 2010
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja mike »

Omien kokemusten mukaan Eber on selvästi äänekkäämpi kuin Webasto - ainakin dieselkäyttöisissä. Ja Eberin ääni on kieltämättä vähän turhankin kova.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Webaston ääni

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Mulla on Subarussa Webasto. Kohisee (ei kuulu sisälle ollenkaan) kyllä hyvin kuuluvasti, ja aikapommi tikittää ihan kuten Saabin Eberissäkin. Haisee öljylampulle ulkopuolella autoa... :mrgreen:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin