varoitusvalo-ongelma vetokoukun asennuksen jälkeen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
zakeboy
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 12:19

varoitusvalo-ongelma vetokoukun asennuksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja zakeboy »

Moi,

Asennutin -06 93:een vetokoukun ja heti sen jälkeen ilmestyi "rear left brake light failure" tms. varoitusvalo, joka ilmenee jokaisen check:in yhteydessä, kun autoon kytketään virrat. En ole tuolla pakkasessa(ei ole tallia) alkanut vielä tutkimaan mistä mahtaa johtua, mutta valot ovat kuitenkin kunnossa. Mieleen kuitenkin tuli, että taispa asentaja ottaa virran koukulle rosvoliittimellä jostain väärästä paikasta, tai joku muu juttu meni asennuksessa pieleen.
Luulisin että jollain muulla on ollut vastaava ongelma, kertoisitko ystävällisesti mikä ongelman aiheuttaa?

Kiitti!
Jake
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: varoitusvalo-ongelma vetokoukun asennuksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

zakeboy kirjoitti:Moi,

Asennutin -06 93:een vetokoukun ja heti sen jälkeen ilmestyi "rear left brake light failure" tms. varoitusvalo, joka ilmenee jokaisen check:in yhteydessä, kun autoon kytketään virrat. En ole tuolla pakkasessa(ei ole tallia) alkanut vielä tutkimaan mistä mahtaa johtua, mutta valot ovat kuitenkin kunnossa. Mieleen kuitenkin tuli, että taispa asentaja ottaa virran koukulle rosvoliittimellä jostain väärästä paikasta, tai joku muu juttu meni asennuksessa pieleen.
Luulisin että jollain muulla on ollut vastaava ongelma, kertoisitko ystävällisesti mikä ongelman aiheuttaa?

Kiitti!
Jake

Mulla on sellainen käsitys että tarvitsee merkkikohtaisen asennussarjan.
Väärin asennettuna voi saada takavalosta vilkkuvaa mallia, mutta onhan se kivan näköistä tälleen joulun aikaan :D
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
zakeboy
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 12:19

Re: varoitusvalo-ongelma vetokoukun asennuksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja zakeboy »

kalle37 kirjoitti:
Mulla on sellainen käsitys että tarvitsee merkkikohtaisen asennussarjan.
Väärin asennettuna voi saada takavalosta vilkkuvaa mallia, mutta onhan se kivan näköistä tälleen joulun aikaan :D
Juu, helkkkarin kallis johtosarja olikin.. En ole siihen vielä enempää perehtynyt, kuinka ongelman aiheuttaa.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: varoitusvalo-ongelma vetokoukun asennuksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Eikö tuo vetokoukkukin pidä asentaa merkkikohtaisella sarjalla ja "techittää" , muutoin edellä mainittuja ongelmia varmasti tulee, koska koukun sähköjärjestelmä ollenee CAN ohjattu.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
zakeboy
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 12:19

Re: varoitusvalo-ongelma vetokoukun asennuksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja zakeboy »

Twarrior kirjoitti:Eikö tuo vetokoukkukin pidä asentaa merkkikohtaisella sarjalla ja "techittää" , muutoin edellä mainittuja ongelmia varmasti tulee, koska koukun sähköjärjestelmä ollenee CAN ohjattu.
Juu, kävin vilkaisemassa konttiin. Kyllä se oli vedetty ihan omalla johtosarjalla, kytketty asianmukaisesti liittimellä, sille kuuluvaan paikkaan. Eli ei siellä luojan kiitos mitään rosvoliittimiä näkynyt :) En tiedä millaista konffausta tuo sitten vaatii softalle, kai jostain jonkun täpän, että koukku asennettu tms (en tiedä niistä enempää, kuten huomaatte)..
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: varoitusvalo-ongelma vetokoukun asennuksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

zakeboy kirjoitti:
Twarrior kirjoitti:Eikö tuo vetokoukkukin pidä asentaa merkkikohtaisella sarjalla ja "techittää" , muutoin edellä mainittuja ongelmia varmasti tulee, koska koukun sähköjärjestelmä ollenee CAN ohjattu.
Juu, kävin vilkaisemassa konttiin. Kyllä se oli vedetty ihan omalla johtosarjalla, kytketty asianmukaisesti liittimellä, sille kuuluvaan paikkaan. Eli ei siellä luojan kiitos mitään rosvoliittimiä näkynyt :) En tiedä millaista konffausta tuo sitten vaatii softalle, kai jostain jonkun täpän, että koukku asennettu tms (en tiedä niistä enempää, kuten huomaatte)..
Niin vie se auto johonkin saab liikkeeseen. Siellä hyväksytään sähköliitäntä teckillä joka on diagnoosi työkalu.

Se ei ole kovin kallis operaatio.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: varoitusvalo-ongelma vetokoukun asennuksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Bob »

Vetokoukun asennuksen yhteydessä ei Tech:iä tarvita. Alkuperäinen johtosarjan liitin napsautetaan suoraan tavaratilan sähkökeskukseen ja tämän liittimen viereen ns. trailer-box, joka pari senttiä leveä / kymmenisen senttiä pitkä. Trailer-boxiin ei tule ulkoisia johtoja.

Auto tunnistaa liitetyn kärryn/vaunun ja antaa sen jälkeen tarvittavat jännitteet pistorasian eri napoihin. Ilman kärryn/vaunun pistoketta jännite tulee vain yhteen napaan tunnistusta varten.
sepe43
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 19:03

Re: varoitusvalo-ongelma vetokoukun asennuksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja sepe43 »

Merkkiliikkeeseen vaan käymään, siel tiedetään kyllä koska on tiedote koukulla olevista elektroniikkaongelmista...
zakeboy
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 12:19

Kiitoksia asiallisista vastauksista..

Viesti Kirjoittaja zakeboy »

Siis korjaamolle MARS (soiton jälkeen) kyselemään asiasta.
Ja sorry kun kyselin kahdessa paikassa, otin tietoisen riskin urputuksesta :)
Vastaa Viestiin