TiDs vs 2,0t
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TiDs vs 2,0t
Menipä keskutelu sivuraiteille eiköhän noilla uusilla 6 ja 7 pykäläisillä vaihteistoilla haeta polttoaineen säästöä nimenomaan tieajossa saadaan kierokset tuonne 1500 rpm pintaan jopa alapuolelle, ja näillä uusilla bensa ja dieselturboilla tämä onnistuu kun vetoalue lähtee tuolta 1400 rpm tietämiltä. Itse ainakin kaipaisin omaan aeroon 6 pykälää saisi matka-ajossa 100 km tuntumassa kierokset reilusti alle 2000 rpm ja muut pykälät vähän lyhemmiksi, kone kyllä jaksaa vetää. Muutenkin ainakin aero lähtee tosi nätisti kiihtymään tuolta 1500 rpm tuntumasta vitoselta ei tarvi vaihtaa alaspäin pikkusen kaasua vain lisää ja mennään ja tämähän on se juttu miksi alavääntö tekee sen ajamisen niin mukavaksi, tämän takia ainakin itse hankin aikanaan aeron ja kulutus pysyy pienenä. Muu suorituskyky tulee sitten kaupantekijäisinä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: TiDs vs 2,0t
[Käppyrät eivät kerro valitettavasti totuutta - niistä saa sen tuloksen minkä haluaa. Miksi tarkasteluväliksi valitsit noin alhaisen kierroslukualueen, eihän kukaan tee 1500 kierroksesta täyskaasukiihdytyksiä bensakoneella? Tällaiset bensa / diesel vertailut käppyröillä tai tietyn vaihteen / kierroslukualueen kiihdytyksinä eivät toimi erityyppisille koneille, vai miltäs kuulostaisi kierroslukualueen 4000 - 6000 vertailu tehoissa em. koneille? Niinpä.[quote][/quote]
Kuinka moni käyttää 4000-6000:n kierroksia pääsääntöisesti ajossa? No ehkä 15 vuotta takaperin minäkin käytin, myönnettäköön.
Kuinka moni käyttää 4000-6000:n kierroksia pääsääntöisesti ajossa? No ehkä 15 vuotta takaperin minäkin käytin, myönnettäköön.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Re: TiDs vs 2,0t
No tuskin kovinkaan moni, kuten ei tee pääsääntöisesti täyskaasukiihdytyksiäkään bensakoneella 1500 kierroksesta - tarkoitus olikin korostaa moisten bensa/diesel vertailujen järjettömyyttä!!!lannoite kirjoitti:Kuinka moni käyttää 4000-6000:n kierroksia pääsääntöisesti ajossa? No ehkä 15 vuotta takaperin minäkin käytin, myönnettäköön.Bob kirjoitti:Käppyrät eivät kerro valitettavasti totuutta - niistä saa sen tuloksen minkä haluaa. Miksi tarkasteluväliksi valitsit noin alhaisen kierroslukualueen, eihän kukaan tee 1500 kierroksesta täyskaasukiihdytyksiä bensakoneella? Tällaiset bensa / diesel vertailut käppyröillä tai tietyn vaihteen / kierroslukualueen kiihdytyksinä eivät toimi erityyppisille koneille, vai miltäs kuulostaisi kierroslukualueen 4000 - 6000 vertailu tehoissa em. koneille? Niinpä.
Re: TiDs vs 2,0t
Kukin tutkikoon käppyröitä omaan "tarpeeseensa" ja tottumukseensa soveltaen. Aika paljon saatiin keskustelua aikaan heittämällä ne rinnakkain..
Re: TiDs vs 2,0t
Kyllä meikäläinen ainakin vetää ohitustilanteissa siihen 300 kierrosta ennen rajoittajaa käytännössä aina kun pito sallii. Tai siis automaatti. Polttoaineesta riippumattaRistom kirjoitti: Ei aivan yhtä arkipäiväinen kierrosalue kaikille bensakoneellakaan.. Osa porukasta tietty vetää rajoittimelle, mutta varmaan harvempi.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021