TiDs vs 2,0t

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: TiDs vs 2,0t

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Menipä keskutelu sivuraiteille eiköhän noilla uusilla 6 ja 7 pykäläisillä vaihteistoilla haeta polttoaineen säästöä nimenomaan tieajossa saadaan kierokset tuonne 1500 rpm pintaan jopa alapuolelle, ja näillä uusilla bensa ja dieselturboilla tämä onnistuu kun vetoalue lähtee tuolta 1400 rpm tietämiltä. Itse ainakin kaipaisin omaan aeroon 6 pykälää saisi matka-ajossa 100 km tuntumassa kierokset reilusti alle 2000 rpm ja muut pykälät vähän lyhemmiksi, kone kyllä jaksaa vetää. Muutenkin ainakin aero lähtee tosi nätisti kiihtymään tuolta 1500 rpm tuntumasta vitoselta ei tarvi vaihtaa alaspäin pikkusen kaasua vain lisää ja mennään ja tämähän on se juttu miksi alavääntö tekee sen ajamisen niin mukavaksi, tämän takia ainakin itse hankin aikanaan aeron ja kulutus pysyy pienenä. Muu suorituskyky tulee sitten kaupantekijäisinä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Re: TiDs vs 2,0t

Viesti Kirjoittaja lannoite »

[Käppyrät eivät kerro valitettavasti totuutta - niistä saa sen tuloksen minkä haluaa. Miksi tarkasteluväliksi valitsit noin alhaisen kierroslukualueen, eihän kukaan tee 1500 kierroksesta täyskaasukiihdytyksiä bensakoneella? Tällaiset bensa / diesel vertailut käppyröillä tai tietyn vaihteen / kierroslukualueen kiihdytyksinä eivät toimi erityyppisille koneille, vai miltäs kuulostaisi kierroslukualueen 4000 - 6000 vertailu tehoissa em. koneille? Niinpä.[quote][/quote]

Kuinka moni käyttää 4000-6000:n kierroksia pääsääntöisesti ajossa? No ehkä 15 vuotta takaperin minäkin käytin, myönnettäköön.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: TiDs vs 2,0t

Viesti Kirjoittaja Bob »

lannoite kirjoitti:
Bob kirjoitti:Käppyrät eivät kerro valitettavasti totuutta - niistä saa sen tuloksen minkä haluaa. Miksi tarkasteluväliksi valitsit noin alhaisen kierroslukualueen, eihän kukaan tee 1500 kierroksesta täyskaasukiihdytyksiä bensakoneella? Tällaiset bensa / diesel vertailut käppyröillä tai tietyn vaihteen / kierroslukualueen kiihdytyksinä eivät toimi erityyppisille koneille, vai miltäs kuulostaisi kierroslukualueen 4000 - 6000 vertailu tehoissa em. koneille? Niinpä.
Kuinka moni käyttää 4000-6000:n kierroksia pääsääntöisesti ajossa? No ehkä 15 vuotta takaperin minäkin käytin, myönnettäköön.
No tuskin kovinkaan moni, kuten ei tee pääsääntöisesti täyskaasukiihdytyksiäkään bensakoneella 1500 kierroksesta - tarkoitus olikin korostaa moisten bensa/diesel vertailujen järjettömyyttä!!!
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TiDs vs 2,0t

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Kukin tutkikoon käppyröitä omaan "tarpeeseensa" ja tottumukseensa soveltaen. Aika paljon saatiin keskustelua aikaan heittämällä ne rinnakkain.. :lol:
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TiDs vs 2,0t

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Ristom kirjoitti: Ei aivan yhtä arkipäiväinen kierrosalue kaikille bensakoneellakaan.. Osa porukasta tietty vetää rajoittimelle, mutta varmaan harvempi.
Kyllä meikäläinen ainakin vetää ohitustilanteissa siihen 300 kierrosta ennen rajoittajaa käytännössä aina kun pito sallii. Tai siis automaatti. Polttoaineesta riippumatta :wink:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Vastaa Viestiin