9-3 SC 2008 1.9 TiDSin ACC
9-3 SC 2008 1.9 TiDSin ACC
Moi,
käytiin tänään 100 kilsan päässä sukuloimassa. Pakkasta oli 3-5 astetta. Kun ACC oli automaatilla, jalkoihin alkoi vetää ja piti välillä laittaa puhalluksen ohjaus jalkatilaan. Sitten alkoi tuulilasi huurtua, joten ACC takaisin jne.
Onko ilman jaon/lämmön automatiikan perusssäätö tehtävä TECH2:lla?
t. V-M
käytiin tänään 100 kilsan päässä sukuloimassa. Pakkasta oli 3-5 astetta. Kun ACC oli automaatilla, jalkoihin alkoi vetää ja piti välillä laittaa puhalluksen ohjaus jalkatilaan. Sitten alkoi tuulilasi huurtua, joten ACC takaisin jne.
Onko ilman jaon/lämmön automatiikan perusssäätö tehtävä TECH2:lla?
t. V-M
Entinen: 9-3 TiDs SC 2008; Nyt: Skoda Superb 1.8 DSG Combi Ambiente 2010
Re: 9-3 SC 2008 1.9 TiDSin ACC
Hmmm... Kuulostaa oudolta. Itselläni '08 SS:n ilmastointiautomatiikka toimii moitteettomasti kovemmilla pakkasillakin. Ainoa hetki jolloin automaatin joutuu usein heittämään pois on liikkeellelähtö, jolloin ikkunat pakkaavat huuruuntumaan, ja puhallus pitää säätää ikkunoille (ja pian taas takaisin automaatti päälle). Jalat eivät ole kyllä ainakaan toistaiseksi minulla paleltuneet kovemmilla pakkasillakaan, mutta tuo jalkojen paleltuminen tuntuu riippuvan tosi paljon ihmisestä.
Re: 9-3 SC 2008 1.9 TiDSin ACC
SC autoista ei ole käytännön kokemusta, mutta ainakaan tonnarissa ja 9-5:ssä ei ole vetänyt eikä palellut jakoja kertaakaan vaikka pakkasta on ollut -35.
Vaimon mielestä kyllä vetää aina oli istumapaikka tai auto mikä tahansa...
Vaimon mielestä kyllä vetää aina oli istumapaikka tai auto mikä tahansa...
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 9-3 SC 2008 1.9 TiDSin ACC
Niinpä. Vuosimallista 2007 lähtien automaattinen ilmastointi ei ole enää Saabin oma vaan joku konserniversio (sama kuin korealaisissa). Omassa 2005 vuosimallin autossa ei tarvitse koskaan koskea mihinkään ilmastoinnin namiskaan. Eikä tarvinnut 1999 ja 2003 vuosimallien 9-5:sissakaan eikä tonnareissa. 2007 => autot eivät enää ole Saabeja vaan jotain korealaiskopioita. Radio, ajotietokone ja ilmastointi ovat samoja, kuin Daewoossa.
Re: 9-3 SC 2008 1.9 TiDSin ACC
Itsestä tuntui viime keväänä -08 mallin hommattuani, että jaloissa tuntui pientä vetoa. Erityisesti kevätauringon lämmittäessä yläkroppaa tuntui että jaloilla voisi olla enemmän lämpöä. Olisiko ACC:n perusasetuksessa hiukan erilaiset säädöt.
Nyt talvella en ole huomannut mitään erityistä. Ehkä olen tottunut ja voi olla että pidän lämpöä kokonaisuudessaankin vähän korkeammalla kuin edellisessä. Asteluvut ovat tietystikin vain viitteellisiä. Talvella on muutenkin paremmin pukeutunut.
Automaatin kanssa maantieajossa jalat ovat varsin toimettomia, eikä verenkiertoa aktivoivaa toimintaa juuri ole. Aika yksilöllinen asia millainen ääreisverenkierto kullakin on ja miten tuntee kylmää.
Nyt talvella en ole huomannut mitään erityistä. Ehkä olen tottunut ja voi olla että pidän lämpöä kokonaisuudessaankin vähän korkeammalla kuin edellisessä. Asteluvut ovat tietystikin vain viitteellisiä. Talvella on muutenkin paremmin pukeutunut.
Automaatin kanssa maantieajossa jalat ovat varsin toimettomia, eikä verenkiertoa aktivoivaa toimintaa juuri ole. Aika yksilöllinen asia millainen ääreisverenkierto kullakin on ja miten tuntee kylmää.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Re: 9-3 SC 2008 1.9 TiDSin ACC
Sekä tuossa nykyisessä 07:ssa ja edellisessä 04:ssa olen muuttanut perusasetuksia siten, että talvella puhellinnopeus on "high" ja kesällä "low". Eli kaksi "näpläystä" per vuosi.
Nointehden häviää vedontunne kesällä (erityisesti keväällä, jolloin aurinko lämmittää sisätila-antureita, mutta ulkona kylmä) ja huurtuminen talvella.
Suosittelen!
Nointehden häviää vedontunne kesällä (erityisesti keväällä, jolloin aurinko lämmittää sisätila-antureita, mutta ulkona kylmä) ja huurtuminen talvella.
Suosittelen!
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Re: 9-3 SC 2008 1.9 TiDSin ACC
Samat oli kuviot kuim ptme:llä. Aina talveksi High.
Joskus nimenomaan pidemmällä matkalla huomasi tuota tunnetta, että pitäis
hieman nostaa lämpöjä, mutta johtuko se ACC:sta vaiko vain käyttäjän puutumisesta ja sitä myöten tunteesta, että lämpötila putois?
Joskus nimenomaan pidemmällä matkalla huomasi tuota tunnetta, että pitäis
hieman nostaa lämpöjä, mutta johtuko se ACC:sta vaiko vain käyttäjän puutumisesta ja sitä myöten tunteesta, että lämpötila putois?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 SC 2008 1.9 TiDSin ACC
Kiitos vinkistä
High tuntui puhaltavan vähän liikaa ja palasin keskitasoon, mutta hyvä tietää ja täytyy kokeilla kesällä low-asentoa. Huurtuminen ei ole vaivannut, kun tulee lämmitettyä yleensä huolella etukäteen.
Samalla löytyi asetus penkinlämmityksen automaattiselle kytkeytymiselle, mikä talvella on ihan käytännöllinen.
High tuntui puhaltavan vähän liikaa ja palasin keskitasoon, mutta hyvä tietää ja täytyy kokeilla kesällä low-asentoa. Huurtuminen ei ole vaivannut, kun tulee lämmitettyä yleensä huolella etukäteen.
Samalla löytyi asetus penkinlämmityksen automaattiselle kytkeytymiselle, mikä talvella on ihan käytännöllinen.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Re: 9-3 SC 2008 1.9 TiDSin ACC
Aika mielenkiintoiselta tosiaan kuulostaa. Edellisen -08 Tidsin kun hain liikkeestä, niin laitoin lämpötilaksi +21 ja Auto moodin päälle. Sen jälkeen ei tarvinnut koko aikana härveliin sen enempää koskea, oli kesä taikka talvi. Oli korealainen eli ei, mun mielestä pelasi aivan älyttömän hienosti, varsinkin jos vertaa vaikka V50 volvoon, jolla tuli tuossa kuukausi hinkattua.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon