Käsijarrukahva 9-3 SS!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Huikka
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 19:49

Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja Huikka »

Eli tietääkö kukaan mistä näitä kahvoja saa edullisesti hommattua? Kun tuppaavat olemaan heikkoa laatua.
SAAB 9-3 SS Vector -03
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja Bob »

Mikä siitä hajoaa?

Omassani kestänyt jo yli puolitoistasataatuhatta kilometriä ja käytetty aina pysäköitäessä, eikä mitään häiriöitä toiminnassa.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Varmaan saa osumaa, kun peukalo jää väliin. Tästä TM yritti varoittaa kuluttajia...
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Tuota.. täytyy ihan kysyä, että miten sen saa hajoomaan?? :roll:
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Olikos se TM:n testi, jossa olivat saaneet SS:n käsijarrukahvan jumiin yläasentoon? Ja vielä pystysuoraan ylös?
Itsekin pitää kyllä kysyä, että mikä on mennyt rikki ja ilmeisesti useamman kerran kun kerran "tuppaavat".

Eiköhän noita purkuautoista saa suht edullisesti. www.varaosahaku.fi voi olla hyvä paikka aloittaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

tsaarela kirjoitti:Olikos se TM:n testi, jossa olivat saaneet SS:n käsijarrukahvan jumiin yläasentoon? Ja vielä pystysuoraan ylös?
Tuo tapahtui vuosimallin 2003 SS:ssä TM:n kestotestissä. VM03 autoissa oli vika, että käsijarrukahva pääsi nousemaan liian ylös ja jumiutui sitten siihen yläasentoonsa. Tämä vika korjattiin käsittääkseni kampanjalla jo tuolloin ja uudemmissa ei vikaa ole ollut.

Mua kiinnostaisi myös, että mikä siinä käsijarrukahvassa nyt hajoaa? Ekana tulisi mieleen, että lähteekö siitä se muovipinnoite pois mitä on jostain muistakin ohjaamon pinnoista lähtenyt?
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

uusi93 kirjoitti:
tsaarela kirjoitti:Olikos se TM:n testi, jossa olivat saaneet SS:n käsijarrukahvan jumiin yläasentoon? Ja vielä pystysuoraan ylös?
Tuo tapahtui vuosimallin 2003 SS:ssä TM:n kestotestissä. VM03 autoissa oli vika, että käsijarrukahva pääsi nousemaan liian ylös ja jumiutui sitten siihen yläasentoonsa. Tämä vika korjattiin käsittääkseni kampanjalla jo tuolloin ja uudemmissa ei vikaa ole ollut.

Mua kiinnostaisi myös, että mikä siinä käsijarrukahvassa nyt hajoaa? Ekana tulisi mieleen, että lähteekö siitä se muovipinnoite pois mitä on jostain muistakin ohjaamon pinnoista lähtenyt?
Mulla on kanssa se lehti, joutuivat viemään Saapin hinausautolla kun käsijarrunkahva nousi liian ylös ja jumittui yläasentoon.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja Bob »

^Käsijarrun voi vapauttaa konsolin alta, jos se olisi repäisty liian ylös kuten tuossa edellä kuvattiin - en lähtisi hinailemaan. Tuo ongelma ilmeni tosiaan tietyissä -03 mallin autoissa ja korjattiin tuolloin.

Mikähän se toistuva vika on... siihen ei vielä vastausta ole saatu?
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Huikka kirjoitti:Eli tietääkö kukaan mistä näitä kahvoja saa edullisesti hommattua? Kun tuppaavat olemaan heikkoa laatua.
Trolli?
Tai jos kyseinen henkilö on Boogie Mustonen, niin siinä tapauksessa voin uskoa käsijarrukahvan pettämisen...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Huikka
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 19:49

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja Huikka »

Ei mitään sen ihmeempää. Lukittui paukkupakkasella yläasentoon. Kiire töihin. Yritin varovasti avata kahvan jotta saisin vaijerin näkyviin ja NAPS! Klipsit hajalla. Pelittää edelleen mutta muljuaa kädessä kuin hullun miehen mulk*u.
Eli siis oma moka.
apu,apupoika kirjoitti:Tuota.. täytyy ihan kysyä, että miten sen saa hajoomaan?? :roll:
SAAB 9-3 SS Vector -03
s93ss
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 22:33

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja s93ss »

Yläasentoon jumiutuneen kasijarrukahvan saa myös vapautettua ryömittämällä ykkösellä eteenpäin ja samalla käsijarrukahvaa nykien.
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjenttes,

Onko käsijarrun korjaus https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... ake-handle -sarjalla selvä, eikä muuta oikuttelevan hantaakin korjaukseen ole tarvetta haalia? Veljenpojan kulkineessa oli kahva juminut ylös ’03 ss:stä ja vähällä vaivalla olisi tarkoitus saattaa kulkine kuntoon.
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Kokeillaan vielä kerran ennen uuden ketjun avausta.
Eli korjaantuuko tuolla https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... ake-handle satsilla kässärikahvan ylösjumimisvaiva vai onko hankittava muutakin, että hantaaki ei jää tuijottamaan kohti taivasta kun nykäisee sinkit tiukille? Ainakaan online-epc ei anna itse vipurungolle kuin yhden numeron, eli sillä perusteella voisi ajatella pelkällä korjaussarjalla selviävän?
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja petrisa »

En tiedä nyt varmaksi tätä asiaa, mutta epäilen kyllä ongelman johtuvan vaijerin "automaattikiristäjästä" eikä kahvasta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Kiitti,
Saattaa olla tomaattikiristimessä myös syy. Itse kun muutaman reissun koslalla ajoin niin käsijarru kyllä piti jo 3-4 napsun kohdalla ja jätin kiskomisen siihen, mutta nuori mies oli vetänyt kahvan tappiin saakka ja sinne jäi. Oli kuitenkin saanut kahvan purettua ja nykittyä vapautusvaijerista vivun ala-asentoon reissun päällä joulupyhinä. Kokeillaan siis uusia nuo muovinikaleet ja tarkistaa vaijerien säädöt sekä satuloilta vipujen liikkeet kunhan tässä ehtii.
Vastaa Viestiin