Night Breaker
Night Breaker
Vaihdoin syksyllä (lokakuussa) uudet lähivalopolttimot Osramin +50% malliin. Olisivatko olleet Silver Star tjsp. Jätin vanhat H7:t varapolttimoiksi auton peräkonttiin.
En ole ollut noihin Osrameihin kovinkaan tyytyväinen valotehon suhteen.
Ajattelin sitten kokeilla Nait Preikkereitä, koska niitä on kovasti kehuttu valotehon osalta. Kestävyydestä sensijaan on tullut paljonkin sapiskaa.
Eilen polttimoita vaihtaessa sitten selvisi syy noiden Osramin Silvereiden valotehon vähyyteen. Molemmat polttimot olivat toiselta reunalta (molemmat samasta) aivan mustana!!!!! Lähemmin tarkasteltuna lasikupukin oli saanut tuosta kohtaa uuden muodon. Se oli muhkurainen! Mitä ihmettä?
En ole ennen moiseen törmännyt. Polttimot olivat mustuneet ja muuttaneet muotoaan siitä kohtaa, missä kuvun sisällä hehkulanka on melkein kiinni lasissa.
Ellei peräti ota kiinni. Langan kuumuus on sulattanut lasia.
Täytyy kai niissä olla jokin valmistusvirhe. Varapolttimoiksi siirtyneet "alkuperäiset" H7:t ovat olleet käytössä minulla yli vuoden ja ties kuinka kauan edellisellä omistajalla, eikä niissä ole mitään vastaavaa vikaa. Syy ei voi siis olla umpioissa.
Jännityksellä jäänkin odottamaan Nait Preikkerien toimivuutta. Hyvin valaisevat ainakin. Toistaiseksi. Jos osoittautuvat huonoiksi esim. kestävyyden suhteen, ostan seuraavaksi Philipsin Extra Powerit. Pakkauksen mukaan elinikä pitäisi olla jotain puolet standardipolttimosta. Katsotaan miten käy.
En ole ollut noihin Osrameihin kovinkaan tyytyväinen valotehon suhteen.
Ajattelin sitten kokeilla Nait Preikkereitä, koska niitä on kovasti kehuttu valotehon osalta. Kestävyydestä sensijaan on tullut paljonkin sapiskaa.
Eilen polttimoita vaihtaessa sitten selvisi syy noiden Osramin Silvereiden valotehon vähyyteen. Molemmat polttimot olivat toiselta reunalta (molemmat samasta) aivan mustana!!!!! Lähemmin tarkasteltuna lasikupukin oli saanut tuosta kohtaa uuden muodon. Se oli muhkurainen! Mitä ihmettä?
En ole ennen moiseen törmännyt. Polttimot olivat mustuneet ja muuttaneet muotoaan siitä kohtaa, missä kuvun sisällä hehkulanka on melkein kiinni lasissa.
Ellei peräti ota kiinni. Langan kuumuus on sulattanut lasia.
Täytyy kai niissä olla jokin valmistusvirhe. Varapolttimoiksi siirtyneet "alkuperäiset" H7:t ovat olleet käytössä minulla yli vuoden ja ties kuinka kauan edellisellä omistajalla, eikä niissä ole mitään vastaavaa vikaa. Syy ei voi siis olla umpioissa.
Jännityksellä jäänkin odottamaan Nait Preikkerien toimivuutta. Hyvin valaisevat ainakin. Toistaiseksi. Jos osoittautuvat huonoiksi esim. kestävyyden suhteen, ostan seuraavaksi Philipsin Extra Powerit. Pakkauksen mukaan elinikä pitäisi olla jotain puolet standardipolttimosta. Katsotaan miten käy.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Night Breaker
nait preikkereitä ei ole koskaan ollut, mutta Philipsin extremet on kestänyt hyvin ja valotehoakin on
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: Night Breaker
Ekstremet ne Philipsit taitavat ollakin eikä mitään ekstrapovereita.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Night Breaker
elkää hyvät ihmiset ostako niitä pimiänsärkijöitä. Itselle toinen kesti viikon, toinen kuukauden. sain uudet tilalle, mutta ei tullut laitettua paikalleen. nyt on day&lightit(nekin sain osramilta, kun valitin), ei kyllä näe mittää, mutt kyll kestää.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Night Breaker
Eipä sitä usko ennenkuin itse kokeilee.
Halpa-Hallissa maksoivat 19,90€/pari. Saattaapi olla, että rahat menivät hukkaan.
Onneksi on vanhat varapolttimot aina autossa mukana.
Halpa-Hallissa maksoivat 19,90€/pari. Saattaapi olla, että rahat menivät hukkaan.
Onneksi on vanhat varapolttimot aina autossa mukana.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Night Breaker
Omassani nait preikkerit kestivät noin kaksi kuukautta. Vilipsin ekstremet reilun kuukauden pitempään - nyt on sitten vakio osramit ja niillä linjoilla mennään eespäin kunnes on alla ajokki, josta löytyy kaasupurkauslamput. Pitkissä kyllä on edelleen ekstremet - niissä näyttää kestävän, koska polttoaika täällä ruuhka Suomessa kaukovaloilla on varsin vähäinen.
Re: Night Breaker
Eikö se ole sama jättää nuo kalliit polttimot hyllyyn ja heittää se kirosana "jälkiasennus xenon" sinne keulalle. Hakkaa sata-nolla nuo kaikenmaailman nait breikkerit, eikä ainakaan linssivaloilla häikäise vastaantulijoita yhtään alkuperäisiä enempää, kunhan vain ison kuorman kanssa muistaa naksauttaa pikkusen alaspäin valoja.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Night Breaker
Ei ole tainnut olla mitään testejä/vertailuja enää esim. H4 ym. hehkuista vähään aikaan? Onko nuo todella huomattavasti parempia? On kyllä katteet kohdallaan noissa Osramin NB ym. extra extremeissä Kuitenkin kestävyys on korkeintaan vain puolet normaalista 4-5 euron Osramin tai Philipsin laatu hehkustapetrisa kirjoitti:Eipä sitä usko ennenkuin itse kokeilee.
Halpa-Hallissa maksoivat 19,90€/pari. Saattaapi olla, että rahat menivät hukkaan.
Onneksi on vanhat varapolttimot aina autossa mukana.
10€ vs 40€ xenonit saa jo satasella
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Night Breaker
Jälkiasennus xenonit (lähivaloissa) laittomat ilman automaattista korkeudensäätöä -98 vuodesta eteenpäin käyttöönotetuissa autoissa? Olenko ymmärtänyt tai tulkinnut AKE:n säännöt jotenkin väärin?
Voihan toki xenonit laittaa lähivaloihin kuten tuossa edellä kerrottiinkin ja ajella "laittomalla" autolla . Tuskin sitä kukaan huomaa/tietää tästä "laittomuudesta", eikä haittaakaan ole, mikäli valot on oikein suunnattu ja muistaa käyttää sitä manuaalista korkeussäätöä. Mutta entäpä, kun koittaa vuosikatsastuksen aika. En usko kenenkään katsastusmiehen (-henkilön) olevan niin sokea, ettei huomaa lähivalojen olevan xenonit.
En itse ainakaan viitsisi alkaa polttimonvaihtorumbaan ennen ja jälkeen katsastuksen . Tai no, mitenkä sen nyt sitten ottaa ... hyvien valojen ja ikänäön vuoksi .
Voihan toki xenonit laittaa lähivaloihin kuten tuossa edellä kerrottiinkin ja ajella "laittomalla" autolla . Tuskin sitä kukaan huomaa/tietää tästä "laittomuudesta", eikä haittaakaan ole, mikäli valot on oikein suunnattu ja muistaa käyttää sitä manuaalista korkeussäätöä. Mutta entäpä, kun koittaa vuosikatsastuksen aika. En usko kenenkään katsastusmiehen (-henkilön) olevan niin sokea, ettei huomaa lähivalojen olevan xenonit.
En itse ainakaan viitsisi alkaa polttimonvaihtorumbaan ennen ja jälkeen katsastuksen . Tai no, mitenkä sen nyt sitten ottaa ... hyvien valojen ja ikänäön vuoksi .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Night Breaker
Kumma, ettei sitten ole 3rd party automaattisia korkeudensäätöjärjestelmiä tarjolla.
Itsellä on Breikkerit kaukovaloissa. Saas nähdä, kauanko kestävät siinä käytössä.
Itsellä on Breikkerit kaukovaloissa. Saas nähdä, kauanko kestävät siinä käytössä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Night Breaker
Ja ajotietokoneesta saa sitten kuittailla joka startin jälkeen varoitusviestejä palaneista lampuista... ei jaksa...patse kirjoitti: ...xenonit saa jo satasella ...
Re: Night Breaker
jotenkin arvasin että täällä alkaa taas jappasu jälkimasennus xenoneiden laittomuudesta. Näiden laittomuudesta kyllä jaksetaan joka kerta jauhaa. Eiköhän tuo ylinopeuden ajaminenkin ole vähintään yhtä laitonta lainkirjaimen mukaan, ja silti varmaan jokainen tämänkin topicin lukijoista siihen aika-ajoin syyllistyy. Vaan eipä se mitään, keskustelua vartenhan nämä foorumit on, ja hyvä niin!
9-3:sen linssillä varustettu umpio rajaa sen verran tehokkaasti valokuvion, että jälkiasennus xenonit ei todellakaan vastaantulijoita häikäise sen enempää kuin alkuperäisetkään. Mutta mitäpä tuosta peistä vääntämään sen enempää jokainen tekee itse valintansa.
Itsellä ei edellisessä 9-3:sessa ollut orkkis xenoneita ja mielummin laitoin siihen 130e jälkiasennus sarjan kuin monen kymmenen euron polttimoita, jotka palaa puolen vuoden välein eikä siltikään ole lähellekään yhtä kirkkaat kuin xenonit.
Ja mitä tulee katsastukseen, niin eikö se ole sama kerran vuodessa tehdä se hurja 10min VAIHTORUMBA kun sen rumban joutuu noiden naitbreikkereiden yms. kanssa tekemään joka tapauksessa vähintään kerran vuodessa.
Ja kun valitsee sen jälkiasennus sarjan niin ottaa sellaisen joka ei sitä vikadiagnostiikan vikavaloa sytytä. Nykypäivänä sitä ongelmaa ei nimittäin ole läheskään jokaisen sarjan kanssa. Itsellä ei ainakaan 9-3:sessa turhia varoitusviestejä tullut.
9-3:sen linssillä varustettu umpio rajaa sen verran tehokkaasti valokuvion, että jälkiasennus xenonit ei todellakaan vastaantulijoita häikäise sen enempää kuin alkuperäisetkään. Mutta mitäpä tuosta peistä vääntämään sen enempää jokainen tekee itse valintansa.
Itsellä ei edellisessä 9-3:sessa ollut orkkis xenoneita ja mielummin laitoin siihen 130e jälkiasennus sarjan kuin monen kymmenen euron polttimoita, jotka palaa puolen vuoden välein eikä siltikään ole lähellekään yhtä kirkkaat kuin xenonit.
Ja mitä tulee katsastukseen, niin eikö se ole sama kerran vuodessa tehdä se hurja 10min VAIHTORUMBA kun sen rumban joutuu noiden naitbreikkereiden yms. kanssa tekemään joka tapauksessa vähintään kerran vuodessa.
Ja kun valitsee sen jälkiasennus sarjan niin ottaa sellaisen joka ei sitä vikadiagnostiikan vikavaloa sytytä. Nykypäivänä sitä ongelmaa ei nimittäin ole läheskään jokaisen sarjan kanssa. Itsellä ei ainakaan 9-3:sessa turhia varoitusviestejä tullut.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Night Breaker
Kyllähän Janne T tavallaan kirjoittaa asiaa.
Eihän se jokavuotuinen xenonien vaihto halogeneihin katsastuksen ajaksi ole älytön homma, etenkin verrattuna jatkuvasti kärähtäviin naitbreikkereihin tms.
Ne "huippuhalogenit" sippaavat tietysti aina huonolla hetkellä.
Katsastus ei tule koskaan yllättäen, joten hommat voi itse ajoittaa.
Viallisesta polttimosta tuleva ilmoitus ei ole ongelma jälkiasennusxenonien yhteydessä. Tarvittaessa pitää lisätä "keinokuormaa", ellei xenonien ballasti sitä riittävästi aiheuta polttimon tarkkailupiirille.
Laittomuudesta ei kuitenkaan liene epäselvyyttä, joten se siitä.
Joku asentaa joku ei
Eihän se jokavuotuinen xenonien vaihto halogeneihin katsastuksen ajaksi ole älytön homma, etenkin verrattuna jatkuvasti kärähtäviin naitbreikkereihin tms.
Ne "huippuhalogenit" sippaavat tietysti aina huonolla hetkellä.
Katsastus ei tule koskaan yllättäen, joten hommat voi itse ajoittaa.
Viallisesta polttimosta tuleva ilmoitus ei ole ongelma jälkiasennusxenonien yhteydessä. Tarvittaessa pitää lisätä "keinokuormaa", ellei xenonien ballasti sitä riittävästi aiheuta polttimon tarkkailupiirille.
Laittomuudesta ei kuitenkaan liene epäselvyyttä, joten se siitä.
Joku asentaa joku ei
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Marras 08, 2008 17:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Night Breaker
Olisko tarkempia tietoja tuollaista sarjoista eli minkä nimisiä ja mistä saa?Janne T kirjoitti:Ja kun valitsee sen jälkiasennus sarjan niin ottaa sellaisen joka ei sitä vikadiagnostiikan vikavaloa sytytä. Nykypäivänä sitä ongelmaa ei nimittäin ole läheskään jokaisen sarjan kanssa. Itsellä ei ainakaan 9-3:sessa turhia varoitusviestejä tullut.
Onhan noita lähimarketin hyllyssäkin, mutta olisi hyvä tietää, ettei asennuksessa tarvisisi keinokuormia viritellä.
#3942
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
Re: Night Breaker
www.piritek.com. Tuolta ostin omani. Ei tosin vaikuttanut maailman laadukkaimmalta sarjalta, mutta näyttihän nuo toimivan. Eikä taatusti ole ainoa paikka joka myy sarjoja, joiden ballasti on sopivalla kuormalla varustettu. Näkyy muuten tällä hetkellä olevan piritekillä 99e tarjouksesa nuo sarjat.pohojalainen kirjoitti:Olisko tarkempia tietoja tuollaista sarjoista eli minkä nimisiä ja mistä saa?Janne T kirjoitti:Ja kun valitsee sen jälkiasennus sarjan niin ottaa sellaisen joka ei sitä vikadiagnostiikan vikavaloa sytytä. Nykypäivänä sitä ongelmaa ei nimittäin ole läheskään jokaisen sarjan kanssa. Itsellä ei ainakaan 9-3:sessa turhia varoitusviestejä tullut.
Onhan noita lähimarketin hyllyssäkin, mutta olisi hyvä tietää, ettei asennuksessa tarvisisi keinokuormia viritellä.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon