Huoltohinnat sikamaiset

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Aerologi
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 19:29

Huoltohinnat sikamaiset

Viesti Kirjoittaja Aerologi »

Meinasin lentää perseelleni kun kysyin 9-3 '04/05 Aeron 60tkm huollon hintaa metroautosta ja länsiautosta.

Kummassakin 450e!! :? :evil: ja tähän kuuluu siis öljyt+bensan ja ilmansuodatin ja kasa tarkistuksia. Ovat kuulemma nostaneet vielä vuodenvaihteessa hintoja ennestäänkin kovista hinnoista.

Onko nämä jotain pk-seutulisän omaavia hintoja vai mitä nää 60tkm huollot maksaa muualla suomessa?

Kertokaas missä olette käyttäneet ja mitä maksoi. Jos tässä itsekkin käyttäisi jossain muualla kun tulee reissattua.
9-3SS my'05 Aero 2.0T BSR
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huoltohinnat sikamaiset

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ei ole tullut katsottua mitä vuosihuoltoon/20tkm huoltoon kuuluu, mutta maksoi muistaakseni jotain 250€.

Korjaus

Muistin väärin piti ihan katsoa verkkopankista mitä huolto syksyllä makksoi.
Hinta oli 201€. Hintaan sisältyi myös sijaisauto.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Huoltohinnat sikamaiset

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Aerologi kirjoitti:Meinasin lentää perseelleni kun kysyin 9-3 '04/05 Aeron 60tkm huollon hintaa metroautosta ja länsiautosta.

Kummassakin 450e!! :? :evil: ja tähän kuuluu siis öljyt+bensan ja ilmansuodatin ja kasa tarkistuksia. Ovat kuulemma nostaneet vielä vuodenvaihteessa hintoja ennestäänkin kovista hinnoista.

Onko nämä jotain pk-seutulisän omaavia hintoja vai mitä nää 60tkm huollot maksaa muualla suomessa?

Kertokaas missä olette käyttäneet ja mitä maksoi. Jos tässä itsekkin käyttäisi jossain muualla kun tulee reissattua.
Esim.
Kysy Jkylästä Pro-Carserviceltä tai Nokialta Autosähkö M Takala
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Huoltohinnat sikamaiset

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Esim pääkaupunkiseudulla kannattaa kysäistä huoltohinnat esim Hyvinkäältä, Järvenpäästä ym. Hinnoissa on paljon eroa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Re: Huoltohinnat sikamaiset

Viesti Kirjoittaja agios »

Kysyin Porvoosta. Sama 450€ se on.
Aerologi
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 19:29

Re: Huoltohinnat sikamaiset

Viesti Kirjoittaja Aerologi »

Varasin ajan Espoon Länsiautoon. Kyllähän minä tuon 60tkm huollon teetän Aeroon merkkihuollossa, koska mittarissa on vasta 60tkm, mutta väliöljynvaihdot menee kyllä vianorille (70e). Tämänikäisessä autossa voi vielä maksaa tuon "sikariiston" merkkileiman takia. Pitkin hampain tosin!

Mitä mieltä porukka on näistä huoltohinnoista? Minun mielestä ollaan jo ylitetty se kriittinen raja jolloin jo viisikin vuotta vanha saab kannattaa kantaa öljynvaihtoon johonkin muualle ja vaihtaa itse raitisilmasuodinta tms, eli leimalle ei voi laskea enää tuollaista hintaa.

Länsiauton tiski kertoi siis, että tuntiveloitus on 93e/h, joka on täysin käsittämätön hinta auton värkkäämisestä. Samoin GM on kuulemma nostanyt 20% varaosien hintoja.

Keskustelua aiheesta toivotaan!
9-3SS my'05 Aero 2.0T BSR
jwallin
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: To Syys 23, 2004 11:24
Paikkakunta: Hki

Re: Huoltohinnat sikamaiset

Viesti Kirjoittaja jwallin »

Kyllä itseäni ainakin erään toisen pääkaupunkiseudulla, Kallion kaupunginosassa toimivan, merkkihuollon tuntihinta hirvitti ja vi--tti.
Muutaman euron yli 100€.

Eikä siinä mitään, kyllä sen kovan hinnan vielä maksan jos minua kohdellaan kunnioittavasti ja jopa tyhmiinkin kysymyksiini viitsitään vastata. Puhumattakaan siitä, että olisi vaikka odotellessa tarjottu kahvit (Rover huollossa näin oli). Ei voida olettaa että jokainen asiakas on autoasentaja tai insinööri.

Mutta ei. Kysymyksiin ei saa kunnollista vastausta, määräaikaishuollon sisällöstä ei selitetä paljoakaan, osa hommista jää tekemättä ja sitten saa ravata jälkikäteen näitä mokia korjauttamassa.

Mutta minkäs teet jos leimaa kaipaat. Vaihdat toimipistettä (sama tuntiveloitus..) tai firmaa (korkeat alkup. varaosahinnat).
Kaikkein parasta palvelua olen saanut ihan tavallisessa autohuoltoliikkeessä. Ei olla kusetettu ja jos jokin osa onkin ollut kunnossa, ei ole pakolla vaihdettu uuteen.

Itsellä usko ja luottamus merkkihuoltoihin on menossa. Joka halvatun kerta saa tarkistaa ja syynätä jälkikäteen onko kaikki tehty ja auto kunnossa. Ei kai se niin pidä olla?

Joskin kyseisen Kalliolaisen liikkeen varaosatiski toimii esimerkillisen hyvin. Ongelmasta ja osasta ollaan kiinnostuneita ja ratkaisuja siihen etsitään perinpohjin. Siksipä olen sieltä ostanut muutaman euron kalliimmalla kun palvelun vuoksi ei ole tarvinnut repiä hiuksia päästä ja polttaa kolmea askillista tupakkaa, puhumattakaan vi----kseen menneestä energiasta.
Jäsennro: 2164
SAAB 90 1985, 5-speed
Menneet: SAAB 9-3 TID 2.2, 2003 Saab 99 Turbo, 1978
Kiinnostuksen kohteena: 90-malli
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Huoltohinnat sikamaiset

Viesti Kirjoittaja Bob »

Aerologi kirjoitti:Varasin ajan Espoon Länsiautoon. Kyllähän minä tuon 60tkm huollon teetän Aeroon merkkihuollossa, koska mittarissa on vasta 60tkm, mutta väliöljynvaihdot menee kyllä vianorille (70e). Tämänikäisessä autossa voi vielä maksaa tuon "sikariiston" merkkileiman takia. Pitkin hampain tosin!

Mitä mieltä porukka on näistä huoltohinnoista? Minun mielestä ollaan jo ylitetty se kriittinen raja jolloin jo viisikin vuotta vanha saab kannattaa kantaa öljynvaihtoon johonkin muualle ja vaihtaa itse raitisilmasuodinta tms, eli leimalle ei voi laskea enää tuollaista hintaa.

Länsiauton tiski kertoi siis, että tuntiveloitus on 93e/h, joka on täysin käsittämätön hinta auton värkkäämisestä. Samoin GM on kuulemma nostanyt 20% varaosien hintoja.

Keskustelua aiheesta toivotaan!
Minä en ole koskaan maksanut leimoista takuuajan jälkeen, mutta jos maksaisin, niin Olarin Länsiautoon menisin. Olarissa takuukorjaukset ja ne muut korjaukset, mitä itse ole tehnyt esim. lasinvaihdot tai Techiä kaipaavat erikoisemmatkin työt ovat hoituneet mallikkaasti.
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Huoltohinnat sikamaiset

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Tuntuu siltä, että Suomi on ajanut hinnoittelussa ohi näiden ulkomailla vietettyjen vuosien aikana. Tarkistan vielä, mutta mielestäni merkkihuollon hinta oli 65 euroa/h ja kuten aiemmissa aihetta sivuavissa keskusteluissa kerroin, niin täällä Belgiassa on autoa aina välillä fiksailtu ilmaiseksi ihan vain asiakastyytyväisyydenkin takia. Niin ja ne kahvit tarjotaan joka kerta, jos jää odottelemaan 8)
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Aerologi
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 19:29

Re: Huoltohinnat sikamaiset

Viesti Kirjoittaja Aerologi »

Huolto tehty ja hinta kääntyi yllättäen alaspäin :). Homma toimi muutenkin hienosti Espoon Länsiautossa ja hinta oli sitte n.100e halvempi kuin tuo mitä kysyin. happy happy, joy joy :)
9-3SS my'05 Aero 2.0T BSR
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Huoltohinnat sikamaiset

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Käytin omani juuri 30 tkm:n huollossa Ouln AutoÅströmillä. Hinta-arvio oli 320 eekua mutta todellisuus €260. Iloinen juttu sinänsä mutta onhan tuo törkee kasa rahaa silti.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Vastaa Viestiin