Uusi jäsen tälle palstalle
Uusi jäsen tälle palstalle
Morjens
Olinpas reilun vuoden ilman Saabia. Aiemmin ollut liki kymmenen vanhempaa Saabia ja viimeisin 9-3 1999-vuoden vapari. Vuoden olen ajellut erimerkin dieselillä ja erinäisten seikkojen takia vaihdoin sen tänään -06 1.8t SC:iin (met.beige) mallia Vector. Mittarissa kohta 100tkm. Mukavasti kulki muutaman sadan kilometrin matkan
Muuten on kaikki tarvittavat varusteet, mutta koukun hankinta on edessä ja vihjeitä kaivataan, että mistä löytyisi edullisin kiinteä koukku varusteineen? Muuta "vikaa" en ole autossa havainnut, kun ajoittain kierroksia vaihtava tyhjäkäynti ja se että starttaa hitaasti, kuin akku olisi lopussa, mutta käynnistyy kuitenkin heti. Onko nuo oireet normaaleja vai olisiko vinkkejä tiedossa. Eipä nuo oireet haittaakaan, jos vain käynnistyy...
Olinpas reilun vuoden ilman Saabia. Aiemmin ollut liki kymmenen vanhempaa Saabia ja viimeisin 9-3 1999-vuoden vapari. Vuoden olen ajellut erimerkin dieselillä ja erinäisten seikkojen takia vaihdoin sen tänään -06 1.8t SC:iin (met.beige) mallia Vector. Mittarissa kohta 100tkm. Mukavasti kulki muutaman sadan kilometrin matkan
Muuten on kaikki tarvittavat varusteet, mutta koukun hankinta on edessä ja vihjeitä kaivataan, että mistä löytyisi edullisin kiinteä koukku varusteineen? Muuta "vikaa" en ole autossa havainnut, kun ajoittain kierroksia vaihtava tyhjäkäynti ja se että starttaa hitaasti, kuin akku olisi lopussa, mutta käynnistyy kuitenkin heti. Onko nuo oireet normaaleja vai olisiko vinkkejä tiedossa. Eipä nuo oireet haittaakaan, jos vain käynnistyy...
Re: Uusi jäsen tälle palstalle
Kiinteän koukun saa esim. Metroautosta, varaosanumero: 12 786 787.
Hintaa tulee noin 250€ (sisältää johtosarjan)
Keskiviikkona oli yksikappale varastoissa, sekin Tampereen Lielahden myymälässä.
Saa tilattua päivässä parissa Helsinkiin, yms...
Hintaa tulee noin 250€ (sisältää johtosarjan)
Keskiviikkona oli yksikappale varastoissa, sekin Tampereen Lielahden myymälässä.
Saa tilattua päivässä parissa Helsinkiin, yms...
Jäsennro: 2164
SAAB 90 1985, 5-speed
Menneet: SAAB 9-3 TID 2.2, 2003 Saab 99 Turbo, 1978
Kiinnostuksen kohteena: 90-malli
SAAB 90 1985, 5-speed
Menneet: SAAB 9-3 TID 2.2, 2003 Saab 99 Turbo, 1978
Kiinnostuksen kohteena: 90-malli
Re: Uusi jäsen tälle palstalle
Tyhjäkäynti vaelsi myös omassa ja laski ajoittain sen verran alas, että alkoi esim ratti tärisemään. Auto kävi Magneetissa päivityksessä jolloin vika poistui. Kannattanee siis tarkistuttaa softan tuoreus..
93SC TTiD
Re: Uusi jäsen tälle palstalle
Tervetuloa palstalle. Täällä jaetaan raikkaasti niin ilot kuin surutkin ja ollaan terveesti mustasukkaisia eista.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Uusi jäsen tälle palstalle
itselläni samaa häikkäää käynnistyksen kanssa. Mahdollisesti akku syy, sillä itseelläni alkuperäinen akku -05??? Onnittelut uuden auton johdosta!TST kirjoitti:Morjens
Olinpas reilun vuoden ilman Saabia. Aiemmin ollut liki kymmenen vanhempaa Saabia ja viimeisin 9-3 1999-vuoden vapari. Vuoden olen ajellut erimerkin dieselillä ja erinäisten seikkojen takia vaihdoin sen tänään -06 1.8t SC:iin (met.beige) mallia Vector. Mittarissa kohta 100tkm. Mukavasti kulki muutaman sadan kilometrin matkan
Muuten on kaikki tarvittavat varusteet, mutta koukun hankinta on edessä ja vihjeitä kaivataan, että mistä löytyisi edullisin kiinteä koukku varusteineen? Muuta "vikaa" en ole autossa havainnut, kun ajoittain kierroksia vaihtava tyhjäkäynti ja se että starttaa hitaasti, kuin akku olisi lopussa, mutta käynnistyy kuitenkin heti. Onko nuo oireet normaaleja vai olisiko vinkkejä tiedossa. Eipä nuo oireet haittaakaan, jos vain käynnistyy...
Saab 9-3 SC 2006
Re: Uusi jäsen tälle palstalle
Terve taas
Hyvin Saab käynnistyy vaikka pyörittääkin hiukan hitaasti. Pitänee kysellä tuota koukkua vaikka Motonetista, kun avataan tässä keväällä Oulussa. Tuo tyhjäkäynti on todella tasaista n. 700 kierroksessa (ei todella tunne auton käynnissäoloa auton sisällä) ja kymmenien sekuntien välein voi käydä jossain 900 pinnassa, joten ei haittaa käytännössä mitään.
Onko tietoa, että mistä johtuu moottoritilassa hilljainen, säännöllinen "tikitysääni", ei tasatahtinen, vaan vähän ajan välein, kun auto on sammuksissa ja kylmä moottori? Kuuluu apumiehen puolen lokarin reunalta, sekä toiselta puolen hiukan taempaa. Kuulin äänen, kun kuuntelin lokilämppärin toimintaa (ei kuulu siitä).
Kyllä on taas kotoista Saabin ratissa
Hyvin Saab käynnistyy vaikka pyörittääkin hiukan hitaasti. Pitänee kysellä tuota koukkua vaikka Motonetista, kun avataan tässä keväällä Oulussa. Tuo tyhjäkäynti on todella tasaista n. 700 kierroksessa (ei todella tunne auton käynnissäoloa auton sisällä) ja kymmenien sekuntien välein voi käydä jossain 900 pinnassa, joten ei haittaa käytännössä mitään.
Onko tietoa, että mistä johtuu moottoritilassa hilljainen, säännöllinen "tikitysääni", ei tasatahtinen, vaan vähän ajan välein, kun auto on sammuksissa ja kylmä moottori? Kuuluu apumiehen puolen lokarin reunalta, sekä toiselta puolen hiukan taempaa. Kuulin äänen, kun kuuntelin lokilämppärin toimintaa (ei kuulu siitä).
Kyllä on taas kotoista Saabin ratissa
Re: Uusi jäsen tälle palstalle
700 on normaali tyhjäkäynti, kun ei ole suuria sähkönkulutuksia päällä (esim. takalasin lämmitin), tai et kääntele rattia. Auto nostaa kierrokset 900:aan jos esim. hieman käännät rattia tyhjäkäynnillä, pudottaen kierrokset muutaman sekunnin kuluttua taas 700:aan, jos et koske enää rattiin. Kun pysähdyt esim. liikennevaloihin, niin 900 -> 700 pudotus muutaman sekunnin kuluttua.TST kirjoitti:Terve taas
...Tuo tyhjäkäynti on todella tasaista n. 700 kierroksessa (ei todella tunne auton käynnissäoloa auton sisällä) ja kymmenien sekuntien välein voi käydä jossain 900 pinnassa, joten ei haittaa käytännössä mitään...
Näin se on suunniteltu toimivaksi.
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Uusi jäsen tälle palstalle
Tuskimpa tuo lisäilmapumppu pyörii koneen ollessa sammuksissa?? Ehkä mimmi ei lukenut kysymystä tarpeeksi tarkkaan..
TST kirjoitti:Terve taas
Hyvin Saab käynnistyy vaikka pyörittääkin hiukan hitaasti. Pitänee kysellä tuota koukkua vaikka Motonetista, kun avataan tässä keväällä Oulussa. Tuo tyhjäkäynti on todella tasaista n. 700 kierroksessa (ei todella tunne auton käynnissäoloa auton sisällä) ja kymmenien sekuntien välein voi käydä jossain 900 pinnassa, joten ei haittaa käytännössä mitään.
Onko tietoa, että mistä johtuu moottoritilassa hilljainen, säännöllinen "tikitysääni", ei tasatahtinen, vaan vähän ajan välein, kun auto on sammuksissa ja kylmä moottori? Kuuluu apumiehen puolen lokarin reunalta, sekä toiselta puolen hiukan taempaa. Kuulin äänen, kun kuuntelin lokilämppärin toimintaa (ei kuulu siitä).
Kyllä on taas kotoista Saabin ratissa
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Uusi jäsen tälle palstalle
Viikko takana "uudella" Saabilla ja hyvin sujuu. Käynnistyy hyvin, vaikka varsinkin aluksi starttasi hitaasti. Ollut autoliikkeessä pari kuukautta, joten akku on ehkä hiukan heikentynyt. Tyhjäkäynti todella tasaista (700-900), mutta joskus "kaasuttee" hiukan itsestään, ei haittaa käytännössä mitään. Ajovalot himmenee hetkeksi, kun abs:t tai luistonesto menee päälle, mutta kuulemma normaalia. Tässä huomatut "viat", mutta hyvin pyyhkii silti. Todella mukava auto Ensi viikolla kilometrit alkavat uuden sadantuhannen
Alla hieman Saab- historiaani:
96 > X > X > X > X > 99 > 90 > 99 > X > OG900 > OG900 > NG900 > OG9-3 > X > 9-3 SC ...
...ja lupaan, että nuo X:t poistuvat jatkossa (isällä Saab vuodesta -84 lähtien, muutamia myös ennen sitä, setä ja pari serkkua samoilla jäljillä)
Alla hieman Saab- historiaani:
96 > X > X > X > X > 99 > 90 > 99 > X > OG900 > OG900 > NG900 > OG9-3 > X > 9-3 SC ...
...ja lupaan, että nuo X:t poistuvat jatkossa (isällä Saab vuodesta -84 lähtien, muutamia myös ennen sitä, setä ja pari serkkua samoilla jäljillä)