Nyt se sitten tuli...
Nyt se sitten tuli...
Joo TTiD nakkas check engine-valon... Huomenna ollaan viisaampia ku käydään lukemassa koodit. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa. Sopivasti muutama päivä takuun loppumisen jälkeen. <- tiedän ettei se takuu ole niin marginaalinen, mutta kumminkin.
Turbo²
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Nyt se sitten tuli...
Joko ehdit kireemmät softat heittämään kehiin?
Re: Nyt se sitten tuli...
En ehtiny! Aamupalan jälkeen lähden käymään huollossa. Illalla kävin nakkaamassa testilenkin ja valo ei sillon palanut. Outoa oli se, että ei tullut mitään muuta infoa kuin pelkkä CE-valo! Siinä se paloi kauppareissun ajan, mutta illalla/yöllä ei enää palanu. Voisikohan tämä liittyä siihen akun tyhjenemiseen liiallisen webaston käytön seurauksena? Tiedä häntä?
Nooh, muutaman tunnin päästä ollaan viisaampia...
Nooh, muutaman tunnin päästä ollaan viisaampia...
Turbo²
Re: Nyt se sitten tuli...
Muuten, hieman asiaa sivuten: näitä OBD vikakoodin lukijoita/kuittaus laitteita saa noin 50€ hintaan jo. Eli jos tarvii montaa kertaa käydä kuittaileen (ja jos asia muutenkin kiinnostaa) niin vois olla fiksu hankinta. Sopii tänäpäivänä jos suurimpaan osaan merkeistä.
Esimerkiksi: Sixtek
tai Cr-Pro
ja niin edelleen.
Tuskin mitään sen kummempaa vikaa autossa. Jotain kylmästä tai matalasta akkujännitteestä aiheutunutta hetkellistä mielenhäiriötä?
Esimerkiksi: Sixtek
tai Cr-Pro
ja niin edelleen.
Tuskin mitään sen kummempaa vikaa autossa. Jotain kylmästä tai matalasta akkujännitteestä aiheutunutta hetkellistä mielenhäiriötä?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Nyt se sitten tuli...
Luetaan koodit vasta maanantaina... Huolto kiinni lauantaisin. Aika perseestä suoraan sanoen.
Turbo²
Re: Nyt se sitten tuli...
Eräs toinen hyvänä pidetty automerkki antaa jarruvikakoodia heti kun akun varaus menee riittävän pieneksi. Nyt siinä autossa on 6 vuotta vanha akku, aamulla -20 astetta C, vikakoodi ilmestyy näyttöön. Akun lämmettyä ja latauduttua sitä ei taas ilmesty. Näin vinkkinä, jotain samansuuntaista voi ilmaantua Saabiinkin?
Re: Nyt se sitten tuli...
Juuh, illalla jätti tien poskeen. Voin sanoa että V*****I katsella ihmisten ivallisia nauruja kun uutukainen musta saab nousi kunniakkaasti lavetin päälle! Ihan mukavan oloinen tuo Saab Assistance-palvelu. Ihmeen tarkkaan piti auton tiedot selitellä, valmistenumerot jne.
Nooh, auto vietiin Aineen pihalle odottamaan diagnoosia.
Itse sammumiseen:
-Ei mitään turinoita, yhtäkkiä liikennevaloissa jurnutti ja sammui kun D päällä ja jarrun löysäsin lähteäkseni liikkeelle. Noh, siinä hätiköidessään tuli muutama starttauskerta ja auto lähti käymään ja toimi moitteetta seuraavat 5min.
-Sitten risteykseen tullessa väistöin pyöräilijöitä (joutu tyhjäkäynnille), auto lähti puksuttamaan eteenpäin vaikka jarru oli pohjassa ja sitten sammui, pyöräilijät meinas vähän säikähtää kun meinasin tulla päälle! No siinä sitten äkkiä sivulle ja parkkiin. Hetken vedin happea ja koitin startata, lähti käyntiin mutta ryki, laitoin kaasua, ei mitään ongelmaa. Pidin kaasua abt minuutin ajan ja hölläsin, taas jurnutti ja sammui.
-5 minuutin kuluttua starttasin, pidin kaasua päällä hetken ajan ja annoin hiljalleen laskea kierrokset, auto pysyi tyhjäkäynnillä, ei mitään ongelmaa. Heitin pienen rundin ja ajoin paremmalle paikalle, että pääsee hinausauto paremmin töihin. Mietin ajamista Aineelle, mutta en uskaltanut ottaa riskiä siitä jos auto sammuisi ja rattilukko menisi päälle. Tulisi luultavasti isommat korjauskustannukset.
-Sitten otin yhteyttä S A-palveluun, hinausauto paikalle ja Aineen pihaan.
Maanantaina aiheesta lisää, silloin ollaan viisaampia...
EDIT: Ja niin, mitään vikavaloa ei syttynyt! Toivottavasti tämä ei ole mikään paholaisen riivaama OPEL, johon ei papit tai manaajat auta.
Nooh, auto vietiin Aineen pihalle odottamaan diagnoosia.
Itse sammumiseen:
-Ei mitään turinoita, yhtäkkiä liikennevaloissa jurnutti ja sammui kun D päällä ja jarrun löysäsin lähteäkseni liikkeelle. Noh, siinä hätiköidessään tuli muutama starttauskerta ja auto lähti käymään ja toimi moitteetta seuraavat 5min.
-Sitten risteykseen tullessa väistöin pyöräilijöitä (joutu tyhjäkäynnille), auto lähti puksuttamaan eteenpäin vaikka jarru oli pohjassa ja sitten sammui, pyöräilijät meinas vähän säikähtää kun meinasin tulla päälle! No siinä sitten äkkiä sivulle ja parkkiin. Hetken vedin happea ja koitin startata, lähti käyntiin mutta ryki, laitoin kaasua, ei mitään ongelmaa. Pidin kaasua abt minuutin ajan ja hölläsin, taas jurnutti ja sammui.
-5 minuutin kuluttua starttasin, pidin kaasua päällä hetken ajan ja annoin hiljalleen laskea kierrokset, auto pysyi tyhjäkäynnillä, ei mitään ongelmaa. Heitin pienen rundin ja ajoin paremmalle paikalle, että pääsee hinausauto paremmin töihin. Mietin ajamista Aineelle, mutta en uskaltanut ottaa riskiä siitä jos auto sammuisi ja rattilukko menisi päälle. Tulisi luultavasti isommat korjauskustannukset.
-Sitten otin yhteyttä S A-palveluun, hinausauto paikalle ja Aineen pihaan.
Maanantaina aiheesta lisää, silloin ollaan viisaampia...
EDIT: Ja niin, mitään vikavaloa ei syttynyt! Toivottavasti tämä ei ole mikään paholaisen riivaama OPEL, johon ei papit tai manaajat auta.
Turbo²
Re: Nyt se sitten tuli...
Kuulostaa ihan siltä kuin siellä polttoaineessa ois mukana vettä? Siis suodattimessa? Vaikka siitähän pitäis olla valvonta kyllä erikseen. Bensaa?? No ei nyt sentään.
Tuskin on mitään vakavampaa kun ei ole auto oireillut aiemmin muuta kuin se yks CE valon polttelu. Teit varmaan tasan oikein kun et lähtenyt yrittämään ja riskeeraamaan itseäs ja muita!
Tuskin on mitään vakavampaa kun ei ole auto oireillut aiemmin muuta kuin se yks CE valon polttelu. Teit varmaan tasan oikein kun et lähtenyt yrittämään ja riskeeraamaan itseäs ja muita!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Nyt se sitten tuli...
Oikeastaan hyvä, että nuo viat ilmaantuu uutena. Heikot osat vain luonnonvalinnalla karsiutuu. Takuu aikana parasta hajottaa niitä. On todennäköistä että autossa aina jotain tulee hyvä ennemmin kuin myöhemmin omaan piikkiin ja mahdollisesti kaupanpäälle hajottamalla jotain muuta. Se vikakoodin lukulaite on hyvä sijoitus nyky auton omistajalle. Jää ne vaarattomat akun tyhjenemis sekoilut noteeraamatta ja vaaralliset viat ajamatta. Vaikka vilkuttaahan se sitä valoa vielä mikäli isompi vika kyseessä.
Re: Nyt se sitten tuli...
Tuohon mun edelliseen kommenttiin vielä. Eli sopii kuvaan kun ei tullut CE:tä silloin kun alkoi nykiä. Jos on suuria lämpötilan vaihteluita ja ajettu tankki ihan tyhjiin, on mahdollista että vettä ois kertynyt. Tosin sitä täytyis olla aika paljon ja käsittääkseni suodattimessa on anturi valvomassa asiaa. Mutta ei sitä koskaan tiedä...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Nyt se sitten tuli...
Noniin, elikkä ?kaasuläppä? menny basaks, ei muuta kuulemma. Lentokoneella tuovat osat kuulemma ja huomenna auto on jo valmis!
EDIT: Eikä ole muuten vieläkään valmis ilmeisesti ruottista täytyisi osa saada ja tehdas ajettu tänään alas? Vai olenko väärässä?
EDIT: Eikä ole muuten vieläkään valmis ilmeisesti ruottista täytyisi osa saada ja tehdas ajettu tänään alas? Vai olenko väärässä?
Turbo²