Öljyn määrä/laatu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Ernesti
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 17:25

Öljyn määrä/laatu

Viesti Kirjoittaja Ernesti »

Ostin viikko sitten Saab 9-3 sport sedanin vuosimallia 2004 automaattilootalla. Ainakin vielä olen hankintaani erittäin tyytyväinen. Osaisiko kukaan kertoa missä vika. Eli SID näytöllä, huoltoruuduulla, kerrotaan öljyn laadun olevan 89 %(huoltoon aikaa noin 630 päivää). Auto on juuri huollettu 83 tkm ja mittarissa on nyt noin 84tkm. Eikö tuo ole aika kehno lukema öljyn laaduksi, jos auto on kerran juuri huollettu?
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Öljyn määrä/laatu

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ernesti kirjoitti:Ostin viikko sitten Saab 9-3 sport sedanin vuosimallia 2004 automaattilootalla. Ainakin vielä olen hankintaani erittäin tyytyväinen. Osaisiko kukaan kertoa missä vika. Eli SID näytöllä, huoltoruuduulla, kerrotaan öljyn laadun olevan 89 %(huoltoon aikaa noin 630 päivää). Auto on juuri huollettu 83 tkm ja mittarissa on nyt noin 84tkm. Eikö tuo ole aika kehno lukema öljyn laaduksi, jos auto on kerran juuri huollettu?
Mulla oli huollon jälkeen joku 80% ja nyt kun on ajettu huollon jälkeen noin 4000tkm lukema on 33%

Pitääpä kysyä kun vien maaliskuussa väli öljynvaihtoon (puolenvuoden välein :D )
Noista prosenteista.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
sepe43
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 19:03

Re: Öljyn määrä/laatu

Viesti Kirjoittaja sepe43 »

Ottakaapa taas kerran huomioon nuo vuosimallit, 04 ja 07 on kaksi ihan eri asiaa huoltoilmaisimien kohdalla...
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Öljyn määrä/laatu

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Se prosenttisysteemi on vähän hämärä. Ei se mene ilmeisesti (monellakaan saabistilla) sataan prosenttiin heti huollon jälkeenkään. Seuraavan huoltoilmoituksen saa siitä laskettua suht tarkasti. Mulla vm. 2007, eli se ilmeisesti on vähän erilainen.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Öljyn määrä/laatu

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Ernesti kirjoitti:Ostin viikko sitten Saab 9-3 sport sedanin vuosimallia 2004 automaattilootalla. Ainakin vielä olen hankintaani erittäin tyytyväinen. Osaisiko kukaan kertoa missä vika. Eli SID näytöllä, huoltoruuduulla, kerrotaan öljyn laadun olevan 89 %(huoltoon aikaa noin 630 päivää). Auto on juuri huollettu 83 tkm ja mittarissa on nyt noin 84tkm. Eikö tuo ole aika kehno lukema öljyn laaduksi, jos auto on kerran juuri huollettu?
Oliko auto mistä ostettu ja minkälaista huoltoa oli tehty ja missä?
Jarrunesteet oli varmaan vaihdettu viimeistään nyt jos ei ole aiempaa merkintää vaihdosta?
Ernesti
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 17:25

Re: Öljyn määrä/laatu

Viesti Kirjoittaja Ernesti »

apu,apupoika kirjoitti: Oliko auto mistä ostettu ja minkälaista huoltoa oli tehty ja missä?
Jarrunesteet oli varmaan vaihdettu viimeistään nyt jos ei ole aiempaa merkintää vaihdosta?
Auto on ostettu Länsiautosta Lahdesta ja huollettu Laakkosella historiansa aikana neljä kertaa. Noissa huoltokirjan merkinnöissähän ei lue minkälaisia huoltotöitä milloinkin on tehty. Laakkosen leimat näyttää kyllä olevan.
Vastaa Viestiin