Pientä urputusta huollon töistä...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Mimmi kirjoitti:Minä kyllä urputtaisin edelleen ja vaatisin SEKÄ Auto-Åströmiltä että Mobililta KIRJALLISEN vakuuden asiasta siltä varalta että Saab irtisanoo takuun väärien öljyjen vuoksi. Saab on kuitenkin vastuullinen takuunantaja JOS oikeita öljyjä (Saab määrittelee MYÖS öljyt) on käytetty. Tässä tapauksessahan näin EI ole menetelty.

Nimimerkillä: Öljyt ja suodattimen vaihdattanut asiakas.
Joo, varmaan kannattaa noin tehdä. Kiitti.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
sepe43
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 19:03

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja sepe43 »

Pari pientä nappulaa ei ole paikallaan... Kumpa sais myös näitä omistajia tuomaan sen koslansa siistimpänä, takapenkki viel paremmassa kunnossa kuin tuo etuosa, hutlarista puhumattakaan. Ja ranskalaisista: tuuppa ja tee viikko ajossa oleviin ranskalaisiin huoltoja niin näet missä kunnossa ne muovit siellä ovat..., etköhän ymmärrä niitä nippusiteitä sen jälkeen.... http://i294.photobucket.com/albums/mm87 ... 5sekas.jpg
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

sepe43 kirjoitti:Pari pientä nappulaa ei ole paikallaan... Kumpa sais myös näitä omistajia tuomaan sen koslansa siistimpänä, takapenkki viel paremmassa kunnossa kuin tuo etuosa, hutlarista puhumattakaan. Ja ranskalaisista: tuuppa ja tee viikko ajossa oleviin ranskalaisiin huoltoja niin näet missä kunnossa ne muovit siellä ovat..., etköhän ymmärrä niitä nippusiteitä sen jälkeen.... http://i294.photobucket.com/albums/mm87 ... 5sekas.jpg

Ei perhana, miten voi olla noi paskane 8O
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja Bob »

sepe43 kirjoitti:Pari pientä nappulaa ei ole paikallaan... Kumpa sais myös näitä omistajia tuomaan sen koslansa siistimpänä, takapenkki viel paremmassa kunnossa kuin tuo etuosa, hutlarista puhumattakaan. Ja ranskalaisista: tuuppa ja tee viikko ajossa oleviin ranskalaisiin huoltoja niin näet missä kunnossa ne muovit siellä ovat..., etköhän ymmärrä niitä nippusiteitä sen jälkeen.... http://i294.photobucket.com/albums/mm87 ... 5sekas.jpg
Vau! Siis kun joku sotkee autonsa, niin se siis oikeuttaa asentajan jättämään toisen asiakkaan työt tekemättä loppuun saakka!?! Jos näin todella on asioiden laita, niin eipä taida sitten kannattaa odotella työn laadun paranemista, koska jollakin toisella on aina likainen auto... harmillista...
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 24, 2009 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23992
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hahahahahah ihan ku oma auto.....kotoisa tunnelma...

hovikuskin miun ex saabin takapenkin jalkotilaan ei saa ees jalkoja ku pulloja penkin istumaosaan asti hahahhahaaha
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
moose
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 21:23

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja moose »

Bob kirjoitti:Vau! Siis kun joku sotkee autonsa, niin se siis oikeuttaa asentajan jättämään toisen asiakkaan työt tekemättä loppuun saakka!?! Jos näin todella on asioiden laita, niin eipä taida sitten kannattaa odotella työn laadun paranemista, koska jollakin toisella on aina likainen auto... harmillista...
Onhan se auto paskainen, mutta mitä tekemistä sillä on tosiaan sen kanssa että miten huoltotyöt tehdään? Samalla logiikalla parturi voi halutessaan leikata asiakkaansa hiukset "vähän sinne päin" jos pärstäkerroin ei miellytä!

Omasta kokemuksesta voin kertoa että ainakaan täällä päin Suomea siisti autokaan ei auta - onnistuneiden töiden osuus omalla merkkihuoltamolla on tosiaan se 1/10(+). Nyt pitäisi jaksaa raahata 25tkm ajettu auto korjaamolle vinkuvien jarrujen vuoksi. Jarrut ovat vinkuneet alusta asti, ja kahteen kertaan on sovittu ongelman korjaamisesta (toisella kertaa vaihtamalla jarrupalat). Molemmilla kerroilla huollossa on kuitenkin lyöty jarruihin jotain rasvaa (kuulostaa pahalta :)) joka auttaa ongelmaan reilun kuukauden. Joskos kolmannella yrityksellä homma hoidettaisiin kuntoon...

Ja todettakoon vielä että kyseiset jarrut todella vinkuvat. Ei siis mitään "jossain tilanteessa pikkaisen äännähtävät"-meininkiä, vaan vinkuna on tasolla joka rajoittaa jarruttelua suojatien lähetyessä. En nimittäin halua aiheuttaa suojatielle rollaattorin kanssa raahautuvalle mummolle sydänkohtausta ;)

Voisin muuten veikata että tästä keskusteluketjusta voi tulla ennätyspitkä...
sepe43
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 19:03

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja sepe43 »

Ei kysymys ollutkaan siitä ettei hommaa olisi tehnyt.... Tykkäät varmaan mennä itse tuonne jalkotilaan vaihtamaan raittaria ?? Nyt on kaverilla siivottu etutila, penkinalusetkin... mutta mulle ei palkkaa siitä makseta vaan auton huollosta.... Mutta voihan joku tykätä olla tuossa hajussa ja roskan seassa ja vaihtaa sen raittarin ...
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Bob kirjoitti:Vau! Siis kun joku sotkee autonsa, niin se siis oikeuttaa asentajan jättämään toisen asiakkaan työt tekemättä loppuun saakka!?!
Ei tietenkään oikeuta jättämään hommia tekemättä eikä tekemään niitä huonosti, mutta itse soittaisin tuossa tilanteessa asiakkaalle, että haluaako tulla itse korjaamaan työtä haittaavat roinat pois lattialta vai laskutetaanko siivouksesta normaalilla tuntiveloituksella. Vaihtoehdoksi voisi myös tarjota sitä raittaria etupenkille ja ilmaista vaihtoa myöhemmin pikahuollossa kun jalkatila on siivottu. Ei autoa työkseen huoltavan kaverin kuulu joutua toimimaan kaatopaikalla.
sepe43 kirjoitti:Ei kysymys ollutkaan siitä ettei hommaa olisi tehnyt.... Tykkäät varmaan mennä itse tuonne jalkotilaan vaihtamaan raittaria ?? Nyt on kaverilla siivottu etutila, penkinalusetkin... mutta mulle ei palkkaa siitä makseta vaan auton huollosta.... Mutta voihan joku tykätä olla tuossa hajussa ja roskan seassa ja vaihtaa sen raittarin ...
Nimenomaan, mun mielestä tuo lattian paskaisuus tuossa tapauksessa on samanlainen haistavittu-ele kuin nenäliinaan räkäiseminen ja sen jättäminen auki tyhjälle lautaselle tarjoilijan inhoksi.

Toinen vastaava esimerkki kohteliaasta huomioon ottamisesta on vaikkapa putsata korvat ennenkuin menee parturiin jottei hiustenleikkuu mene pieleen kun parturi yökkii niitä keltaisia klönttejä korvassa.

Noh, itse siivoan auton imurointeineen päivineen kahden viikon välein, toisaalta takuuajan jälkeen huollankin itse eli tätä ongelmaa ei ainakaan omalla kohdalla ole.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja oju »

Kävi mielessä että merkkihuoltojen nykyhinnoilla voisi auton siivous/pesu sisältyä hintaan. En tarkoita että herra asentaja tekisi sen välttämättä itse, vaan että se olisi huoltohintaan kuuluva palvelu ja ulkoistettu halvempaan puljuun. Miksikö? Sen psykologinen merkitys olisi suurempi kuin sen aiheuttama vaiva.

Vein toisenmerkkisen auton 120 000 km huoltoon. Öljynvaihto+tarkistukset maksoivat ~350euroa. Etujarrulevyjen,palojen ja jarrunesteen vaihto osineen ja töineen oli 250 euroa. Tuon kilometriperusteisen huollon osalta jäi paska maku suuhun, hinta on hävytön. Jarruremontti taas oli ihan kohtuuhintainen, en olisi itse vaivautunut tuohon hintaan. Uskon että jos olisin saanut pestyn ja imuroidun auton takaisin olisin ajatellut että 'nämähän pitävät autosta huolta', nyt jäi olo ettei siinä perushuollossa tehty mitään mikä oikeuttaisi 150 euroa normaalia kovemman hinnan.

Tämä ei tietenkään toimisi koska kohta huoltoon tuotaisiin kaikenlaisella koiranoksennuksella sisustettua autoa, huollon tarkoitus hämärtyisi. Uskon kuitenkin ett jonkinlainen perusputsaus olisi hyvä kilpailukeino. Vaihtoehtona hintaa saisi tiputtaa todella paljon jotta asiakas saisi samanlaisen tunteen siitä että rahoille tuli vastinetta.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

oju kirjoitti:Kävi mielessä että merkkihuoltojen nykyhinnoilla voisi auton siivous/pesu sisältyä hintaan. En tarkoita että herra asentaja tekisi sen välttämättä itse, vaan että se olisi huoltohintaan kuuluva palvelu ja ulkoistettu halvempaan puljuun. Miksikö? Sen psykologinen merkitys olisi suurempi kuin sen aiheuttama vaiva.
Eräs merkkihuolto tarjosi juuri kevyttä sisäsiivousta (imurointi ja pölyjen pyyhintä) hintaan 70 €. Taidan edelleen tehdä tuon itse. :P
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Sori - OFF Topic ...

Tero... :?: En ole huomannut aiheesta vielä muualla (en ole joka foorumin osiota lukenut läpeensä) eli onko Sonett III -73 (tulossa) aiheesta jossain juttua?

Voi Hitsin Hitsi, että olen pelkkänä korvana? Sonett III on kyllä ehdottomasti Saabistin märkä päikkäri, jos vain selleista onkaan. Kuvia, stooria jne odotellessa jo Onnittelut etukäteen!! :D

Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Marko A kirjoitti:Sori - OFF Topic ...

Tero... :?: En ole huomannut aiheesta vielä muualla (en ole joka foorumin osiota lukenut läpeensä) eli onko Sonett III -73 (tulossa) aiheesta jossain juttua?

Voi Hitsin Hitsi, että olen pelkkänä korvana? Sonett III on kyllä ehdottomasti Saabistin märkä päikkäri, jos vain selleista onkaan. Kuvia, stooria jne odotellessa jo Onnittelut etukäteen!! :D

Kuva
Kiitos! :) Projektithreadissa on vähän enämpi juttua.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
sw^
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Maalis 17, 2009 08:26

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja sw^ »

oju kirjoitti:Kävi mielessä että merkkihuoltojen nykyhinnoilla voisi auton siivous/pesu sisältyä hintaan. En tarkoita että herra asentaja tekisi sen välttämättä itse, vaan että se olisi huoltohintaan kuuluva palvelu ja ulkoistettu halvempaan puljuun.
Alihankintana tuommoinen työ on luokkaa 15-20€. Luuletko, että merkkiedustuksilla niin hirveästi lyö leiville, että tuon verran antaa alennusta jokaiseen työhön? Lisäpalvelunahan tuon tarjoaa melkein jokainen liike huollon yhteyteen.

Näinä tiukkoina aikoina jolloin tuntuu, että jokainen juoksee sen halvimman hinnan perässä, niin kaikesta extrasta joudutaan tinkimään. Eriasia on ns. premium-servicet, kuten esimerkiksi Lexuksella on Kaivokselassa.

Henkilökohtaisesti vaikka järjestän asiakkaan lomamatkat lentovarauksineen, jos siitä maksetaa. :D
900c 2d -89 (semi käyttis)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

oju kirjoitti:Kävi mielessä että merkkihuoltojen nykyhinnoilla voisi auton siivous/pesu sisältyä hintaan.
Eräässä Audiliikkeessä näyttää olevan käytäntönä, että huoltoon tuotu auto ensin pestään (ainakin ulkoapäin) ja vasta sitten viedään huoltohalliin. Lienee myös huoltohallin siistinäpidon sekä asentajan työviihtyvyyden kannalta fiksu käytäntö.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
sw^
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Maalis 17, 2009 08:26

Re: Pientä urputusta huollon töistä...

Viesti Kirjoittaja sw^ »

Sama oli käytäntönä Espoon Stockkalla, koska siel oli käytössä pesukone. Ei myöskään sitä lunta tarvinnut kuljettaa sisälle.
900c 2d -89 (semi käyttis)
Vastaa Viestiin