TTiD+Hirsch testattu
TTiD+Hirsch testattu
Kävin eilen ajelemassa TTid Aerolla (automaatti), johon oli laitettu Hirschin poikien viritys . En kokenut siinä mitään tajuntaa räjäyttävää muutosta vakioon , mutta oli siinä kuitenkin sen verran eroa, että kiinnostamaan jäi vielä. Auto lähti selkeästi ripeämmin seisovasta lähdöstä ja kyllä rampeilta poistumisetkin aika livakoita olivat.
Tietty on otettava huomioon, että se kovakattoinen Aero taitaa olla jonkun verran kevyempi kuin tuo minun cabbe, joten sekin saattaa siinä kiihtyvyydessä vielä tehdä eroja. Aika hinnakkaalta tuntuu se 20 hv ja 30Nm lisää, kun täällä sen hinta taisi olla 1340 euroa asennettuna.
No, onpa nyt testattu, niin ei tartte sokkona tilata, jos alkaa siltä tuntumaan
Tietty on otettava huomioon, että se kovakattoinen Aero taitaa olla jonkun verran kevyempi kuin tuo minun cabbe, joten sekin saattaa siinä kiihtyvyydessä vielä tehdä eroja. Aika hinnakkaalta tuntuu se 20 hv ja 30Nm lisää, kun täällä sen hinta taisi olla 1340 euroa asennettuna.
No, onpa nyt testattu, niin ei tartte sokkona tilata, jos alkaa siltä tuntumaan
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD+Hirsch testattu
Löytyyhän tuohon TTiD:n muitakin virejä kun Hirsch:n oma. Esim. BSR tarjoaa 213HP ja 450Nm ja hinta on n. 890euroa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: TTiD+Hirsch testattu
Mihin noita virityksiä oikeasti tarvitaan ?
Entinen: 9-3 TiDs SC 2008; Nyt: Skoda Superb 1.8 DSG Combi Ambiente 2010
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: TTiD+Hirsch testattu
Todella siis TÄYSIN turhaa touhua...vmn kirjoitti:Mihin noita virityksiä oikeasti tarvitaan ?
Re: TTiD+Hirsch testattu
Onko tuo BSR se tuote, jota se Jyväskylän paja tarjoaa? Oliko se sellainen, jonka voi itse asentaa ja sitten laittaa takaisin vakioksi? Vähän arveluttaa itse ruveta asennushommiin, ettei tule iso vahinko.eklunto1 kirjoitti:Löytyyhän tuohon TTiD:n muitakin virejä kun Hirsch:n oma. Esim. BSR tarjoaa 213HP ja 450Nm ja hinta on n. 890euroa.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD+Hirsch testattu
Joo, eihän niitä mihinkään tarvitse, eikä turhempaa keksintöä siis voi olla... ...MUTTA, ainakin persdyno sen kertoi 1.8t kohdalla, ettei menny rahat hukkaan, kun Hirschin poikien asetukset tuli konepellin alle...On vaan sen verta hauskempi auto ajella sen jälkeenapu,apupoika kirjoitti:Todella siis TÄYSIN turhaa touhua...vmn kirjoitti:Mihin noita virityksiä oikeasti tarvitaan ?
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD+Hirsch testattu
ProCar Service / JKL kautta ainakin saa. Itse voi ohjelmoida / poistaa.Saabel kirjoitti:Onko tuo BSR se tuote, jota se Jyväskylän paja tarjoaa? Oliko se sellainen, jonka voi itse asentaa ja sitten laittaa takaisin vakioksi? Vähän arveluttaa itse ruveta asennushommiin, ettei tule iso vahinko.eklunto1 kirjoitti:Löytyyhän tuohon TTiD:n muitakin virejä kun Hirsch:n oma. Esim. BSR tarjoaa 213HP ja 450Nm ja hinta on n. 890euroa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: TTiD+Hirsch testattu
Sitä palautusta on mielestäni aika turha pitää perusteena BSR:n valinnalle. Ensinnäkin se ohjelma ei ole originaali vakio, vaan BSR:n näkemys vakiosta. Toiseksi siellä purkissa on kyllä flash-laskuri, josta techillä näkee kivasti montako kertaa boksin ohjelmaa on vaihdettu.
Ei sillä, että ohjelmassa olisi mitään vikaa, kannattaa vain sen takuunalaisen auton kanssa hiukan miettiä. Mikäli motti posahtaa, taitaa ainoa tapa jolla saa huijattua korjauksen takuuseen olla toisen ohjausboksin ostaminen ja sen lastuttaminen. Vaihtaa sitten flashailemättömän orkkisboksin aina tilalle.
Ei sillä, että ohjelmassa olisi mitään vikaa, kannattaa vain sen takuunalaisen auton kanssa hiukan miettiä. Mikäli motti posahtaa, taitaa ainoa tapa jolla saa huijattua korjauksen takuuseen olla toisen ohjausboksin ostaminen ja sen lastuttaminen. Vaihtaa sitten flashailemättömän orkkisboksin aina tilalle.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTiD+Hirsch testattu
Okei, kiitos. Pidän asian myssyn alla ja otan sinne Jyväskylään yhteyttä, jos päädyn siihen ratkaisuun. Takuuhomma tietty mietityttää hieman vieläeklunto1 kirjoitti:ProCar Service / JKL kautta ainakin saa. Itse voi ohjelmoida / poistaa.Saabel kirjoitti:Onko tuo BSR se tuote, jota se Jyväskylän paja tarjoaa? Oliko se sellainen, jonka voi itse asentaa ja sitten laittaa takaisin vakioksi? Vähän arveluttaa itse ruveta asennushommiin, ettei tule iso vahinko.eklunto1 kirjoitti:Löytyyhän tuohon TTiD:n muitakin virejä kun Hirsch:n oma. Esim. BSR tarjoaa 213HP ja 450Nm ja hinta on n. 890euroa.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD+Hirsch testattu
Joo, tämä takuuhomma olikin jo tiedossa ja silloin laitatin tuohon 1.8t SS:n sen Hirschin virin. No, eipä tässä mikään pakko ole mitään vielä laitella ja tiedä vaikka sieltä tulee joku tarjouskin vielä Hirschiltä. Tällä hetkellä oli voimassa MY-05 asti -30% alennus.2.3i-16 kirjoitti:Sitä palautusta on mielestäni aika turha pitää perusteena BSR:n valinnalle. Ensinnäkin se ohjelma ei ole originaali vakio, vaan BSR:n näkemys vakiosta. Toiseksi siellä purkissa on kyllä flash-laskuri, josta techillä näkee kivasti montako kertaa boksin ohjelmaa on vaihdettu.
Ei sillä, että ohjelmassa olisi mitään vikaa, kannattaa vain sen takuunalaisen auton kanssa hiukan miettiä. Mikäli motti posahtaa, taitaa ainoa tapa jolla saa huijattua korjauksen takuuseen olla toisen ohjausboksin ostaminen ja sen lastuttaminen. Vaihtaa sitten flashailemättömän orkkisboksin aina tilalle.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD+Hirsch testattu
TTiD:n virittämiseen tuo ehkä vielä pätee, mutta bensa versioista tiedetää jo ihan varmuudella että BSR softa sopii. Ja hyvin sopiikin. En ole mistään tuutista kuullut / lukenut yhtään nykyisen sukupolven moottoria joissa BSR olisi aiheuttanut ongelmaa, saatikka että joku olisi sitä huollossa yms tutkinut. Kun siihen ei ole tosiaankaan aihetta taikka kiinnostusta kellään.2.3i-16 kirjoitti:Mikäli motti posahtaa, taitaa ainoa tapa jolla saa huijattua korjauksen takuuseen olla toisen ohjausboksin ostaminen ja sen lastuttaminen. Vaihtaa sitten flashailemättömän orkkisboksin aina tilalle.
TTiD moottorin kanssa asia vielä hieman niin ja näin, etten kyllä itse laittaisi muuta kuin Hirschiä. Ja sitäkään en laittaisi, kun prosentuaalinen tehon nousu on sen verran kuitenkin pientä ettei juuri vakiosta eroa.
Kiva kuulla Saabel:n kommentit. Ja ne vain vahvistavat ennakkoarvelut, ettei tuo mitään mullistavaa ole jos laitetaan 20 heppaa lisää. Sen voi laskea halutessaan montako nyyttonia tulee lisää siihen 4000rpm kohdalle jossa huipputehot on. Ei kovin montaa. Ja kun maksimivääntökin nousee niin maltillisesti niin Suomen hinnoilla antaisin asian olla.
TTiD sinällään on edelleen mun mielestä Saabin malliston paras moottori tällähetkellä. Se on 0-3000rpm välillä menohaluisempi kuin 2.8v6t.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD+Hirsch testattu
Jotain tällaista todellakin tuli mieleeni. Kuten sanoin, niin se oli kovakattoinen malli, eli hieman ripeämpi vakionakin, kuin oma cabbe, joten senkin takia persdyno antoi pikkuisen toisenlaista infoa.Marko A kirjoitti:TTiD:n virittämiseen tuo ehkä vielä pätee, mutta bensa versioista tiedetää jo ihan varmuudella että BSR softa sopii. Ja hyvin sopiikin. En ole mistään tuutista kuullut / lukenut yhtään nykyisen sukupolven moottoria joissa BSR olisi aiheuttanut ongelmaa, saatikka että joku olisi sitä huollossa yms tutkinut. Kun siihen ei ole tosiaankaan aihetta taikka kiinnostusta kellään.2.3i-16 kirjoitti:Mikäli motti posahtaa, taitaa ainoa tapa jolla saa huijattua korjauksen takuuseen olla toisen ohjausboksin ostaminen ja sen lastuttaminen. Vaihtaa sitten flashailemättömän orkkisboksin aina tilalle.
TTiD moottorin kanssa asia vielä hieman niin ja näin, etten kyllä itse laittaisi muuta kuin Hirschiä. Ja sitäkään en laittaisi, kun prosentuaalinen tehon nousu on sen verran kuitenkin pientä ettei juuri vakiosta eroa.
Kiva kuulla Saabel:n kommentit. Ja ne vain vahvistavat ennakkoarvelut, ettei tuo mitään mullistavaa ole jos laitetaan 20 heppaa lisää. Sen voi laskea halutessaan montako nyyttonia tulee lisää siihen 4000rpm kohdalle jossa huipputehot on. Ei kovin montaa. Ja kun maksimivääntökin nousee niin maltillisesti niin Suomen hinnoilla antaisin asian olla.
TTiD sinällään on edelleen mun mielestä Saabin malliston paras moottori tällähetkellä. Se on 0-3000rpm välillä menohaluisempi kuin 2.8v6t.
No, kyllähän siinä sekunnin verran taitaisi joka nurkasta pois lähteä, joten ainahan sekin on hauskaa, siitä en käy väittelemään. Pidetään siis mietintämyssyn alla.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD+Hirsch testattu
Nyt siis meikäläinen tilannut tuon paketin, asennus sitten samaan aikaan ekan vuosihuollon ja imusarjan vaihdon kanssa parin viikon päästä perjantaina.
Omaan ostopäätökseen vaikutti googlella löytynyt dynotulos hirvelle, jossa tehoa on 201hp ja vääntöä 447Nm. Linkki alhaalla. Taitaa olla vakioTTiD:ssäkin kyllä enemmän kuin 400Nm, mutta josko tuolla vielä hiukan pirteämmäksi autoa saisi. Voisi myös kuvitella hirven vaikuttavan kaasun reagointiin, joka on aavistuksen liian hidasta vakiona.
http://www.cardomain.com/ride/3166723
EDIT: Tulos on siis automaatista. Olisikohan 400Nm joidenkin muutoskatsastukseen vaikuttavien arvojen "pelossa" alakanttiin ilmotettu ja rajaksi laitettu todellisuudessa juuri vaihteiston nimelliskesto eli 450Nm
Omaan ostopäätökseen vaikutti googlella löytynyt dynotulos hirvelle, jossa tehoa on 201hp ja vääntöä 447Nm. Linkki alhaalla. Taitaa olla vakioTTiD:ssäkin kyllä enemmän kuin 400Nm, mutta josko tuolla vielä hiukan pirteämmäksi autoa saisi. Voisi myös kuvitella hirven vaikuttavan kaasun reagointiin, joka on aavistuksen liian hidasta vakiona.
http://www.cardomain.com/ride/3166723
EDIT: Tulos on siis automaatista. Olisikohan 400Nm joidenkin muutoskatsastukseen vaikuttavien arvojen "pelossa" alakanttiin ilmotettu ja rajaksi laitettu todellisuudessa juuri vaihteiston nimelliskesto eli 450Nm
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTiD+Hirsch testattu
Noniin, mistäs sitä aloittaisi.TTiD kirjoitti:Nonnih, laitappa raporttia sitten, kun softa on upotettu.
Ero on kyllä selkeä, enkä ihmettele yhtään tuon edellisen ruotsalaisen auton dynotuloksia. Parhaiten eron kiihtyvyydessä huomaa juuri ohitusnopeuksissa, kun runttaa 70 vauhdista kaasun pohjaan eivätkä pienten vaihteiden väännönrajoitukset ole enää toiminnassa. Kiihtyvyys on selvästi reippaampaa kuin vakiossa.
Paikaltaan kiihtyvyys ei parannu paljoakaan, kaasun reagointi on ehkä aavistuksen nopeampaa kuin vakiossa. Tosin taitaa tulla ykkös- ja kakkosvaihteen väännönrajoitukset jo vakiona vastaan. Suurin ero paikaltaan tuntuu olevan koneen lisääntynyt innokkuus kiertää sinne 4500rpm asti ennen vaihtoa ja jonkinmoinen pirteys niilläkin kierroksilla
Normaalissa kaupunkipyörityksessä eron huomaa selvästi lisääntyneenä keskialueen vääntönä, nyt tomaattilaatikko vaihtaa isompaa aikaisemmin. Omassa (kaupunki)ajossa vaihtokierrokset vakiona ovat tuntuneet hiukan turhan kovalta revittelyltä, nyt vaihtokohdat ovat luokkaa 700rpm matalammalla.
Tiivistettynä: Ei mitään tajunnanräjäyttävää, mutta selvä ero. Tällaisena näiden pitäisi tulla tehtaalta. Suosittelen ehdottomasti automaatin kaveriksi.
EDIT: Nyt sitten mietitään, miten hirvilogo laitetaan. Olisiko 1.9 "Hirvi"D hyvä
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021