TTiD+Hirsch testattu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD+Hirsch testattu

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

uusi93 kirjoitti:Oliko tuo A4 lappu GM Finlandilta tullut? Mun mielestä ei pitäisikään saada muita lappuja. Niissä mitä itse olen nähnyt on ainakin lukenut miten teho nousee ja minkämalliseen autoon verrataan ja todettu että jarrut ovat vastaavat. Mielenkiintoista jos tuo ei konttorille riitä... Pyysitkö tarkistamaan AKE:lta miten tuon kanssa pitäisi menetellä? Voisi kuvitella että on katsastuskonttoreille aika outo asia, kun noita virallisia ja hyväksyttyjä virityssarjoja on niin harvaan autoon saatavilla.
Lappu tuli todnäk hirschiltä, kun siinä oli vain hirschin toimarin allekirjoitus (printattuna tietty). Lapussa luki vain tehonnousut sekä tiettyjä EY-direktiivejä jotka auto täyttää. Kaikki englanniksi eikä tosiaan alustan/jarrujen vertauksista ollut mitään mainintaa. Onkohan tuo nyt väärä lappu kuitenkin?

Olin nyt yhteydessä suoraan GM:lle tyypityksistä vastaavaan henkilöön, katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu.

Ennen kuin kaupat tuosta hirvestä tehtiin, minulle ainakin vahvistettiin, että tuo olisi muutoskatsastettavissa. Löytyyhän googlella vieläpä mainos, jossa Metroauto Lielahti mainostaa tuollaista TTiD Hirschiä uutena? Tuskin kuitenkaan katsastamatonta autoa mainostavat :lol:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD+Hirsch testattu

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

2.3i-16 kirjoitti: Lappu tuli todnäk hirschiltä, kun siinä oli vain hirschin toimarin allekirjoitus (printattuna tietty). Lapussa luki vain tehonnousut sekä tiettyjä EY-direktiivejä jotka auto täyttää. Kaikki englanniksi eikä tosiaan alustan/jarrujen vertauksista ollut mitään mainintaa. Onkohan tuo nyt väärä lappu kuitenkin?
Tuolla lapulla ei tietääkseni muutoskatsastus onnistu, tarvitset GM Finlandin allekirjoittaman lapun, jossa on maininta noista jarrujen ja alustan vastaavuuksista.
2.3i-16 kirjoitti: Olin nyt yhteydessä suoraan GM:lle tyypityksistä vastaavaan henkilöön, katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu.
Hyvä, vastauksen varmasti saat tuota kautta helpoiten/nopeiten.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD+Hirsch testattu

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Mimmi kirjoitti:Outoa, ettei merkkiliike toimittanut valmiiksi kaikkia tarvittavia papereita. Heillä kun on kuitenkin ollut auton VIN tiedossa ja sen perusteellahan paperit tehdään/tilataan.
Kannattaakohan kääntyä em. liikkeen puoleen paperiasioissa?

No, mites tuon nyt sanoisi. Suhtautuminen oli ensin että ei kai niitä Hirschejä ole kukaan leimannut ja ei kai semmoista nyt voi ja jne. Sitten kun asia selvisi sain vain tuon paperin jolla ei yksinään saa muutoksia otteeseen ja päätin, että otan yhteyttä suoraan maahantuojaan
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD+Hirsch testattu

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Mimmi kirjoitti:Eikös kuitenkin kyseessä ole LA?
Toivottavasti minulle sentään ymmärretään toimittaa kaikki paperit kerralla (ja oikein).
Kyllä on LA.

Kuviohan meni näin:

Kun vein auton softattavaksi ja kysyin katsastamisesta, vastaus oli vähän jotain tyyliin eihän niitä katsastettu ole jne, soitin jo silloin suoraan GM:lle kertoakseni liikkeeseen yhteystietoja mistä noita lappuja voi tiedustella. Tässä vaiheessa tiesivätkin sitten jo liikkeessä että katsastus on mahdollinen ja laput laitetaan laskun mukaan. Noh, lasku tuli tänään ja siellä oli tuo väärä paperi (pelkkä hirschin "todistus") mukana. Päätin sitten soittaa uudelleen maahantuojalle.

Varmaan sitten sen verran harvinaista herkkua liikkeelle tuo softaaminen, ettei ole tutustuttu maahantuojan tiedotteisiin kunnolla tai sitten tiedotteissa on jotakin vikaa, en tiedä. Joka tapauksessa aivan sama minulle kunhan tämä tästä selkiää.

Kuviohan menee niin, että softauksen jälkeen liikkeen pitäisi lähettää kopio rekisteriotteesta GM:lle, joka lähettää tarvittavat dokumentit joko liikkeeseen tai asiakkaalle. Liekö tämä minun saamani paperi sitten joku mikä imutetaan hirschiltä aina softan yhteydessä?

Joka tapauksessa lähetin nyt nuo rek. otteen ja tuon hirschin oman "sertifikaatin" sitten itse maahantuojalle.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD+Hirsch testattu

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Mimmi kirjoitti:OK.
Toivottavasti Olarissa osataan hieman paremmin kuin siellä Turussa (tai ainakin otetaan oppia) :wink:

Tietääkseni kuitenkin Turkukin on noita tehnyt ennenkin ja autojakin on muutoskatsastettu.
Voi olla, toinen vaihtoehto on, että Metroauto on tehnyt täälläpäin nuo muutoskatsastetut hirvet :lol:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD+Hirsch testattu

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Noniin, heti alkoi tapahtua. Nyt tuli maahantuojalta todistus muutoskatsastusta varten. Tänään uusiksi konttorille.

EDIT: Käyty konttorilla ja otteessa tehot 148Kw :D

Otteesta siis lähtee tyyppihyväksyntätiedot lukuunottamatta korimallia ja lisätietoihin tulee: "asennettu moottorinohjausyksikkö mallia xxxxx".
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Vastaa Viestiin