Vm. 07 SC kesti 2 vuotta 3 kk ilman ensimmäistäkään vikaa (kirkkaasti viattomin autoni tähän saakka), mutta nyt meni kuparinen rikki. Takalasin pesuri ei pelitä eikä vettä tule ikkunalle . Pyyhin toimii normaalisti kytkimestä vasemmalle työnnettäessä, mutta viiksen kytkimestä oikealle vetämällä ei tapahdu mitään
Kertokaapa viisaammat mistä vikaa kannattaisi kaivaa, viiksikytkimestä vai pesurin pumpussa? Sulakkeiden pitäisi olla ok...
EDIT: Sulakehan siellä oli poksahtanut, joten turhaan mollasin ia...
Pesuri ei toimi
Pesuri ei toimi
Viimeksi muokannut Japesc, Su Huhti 19, 2009 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Japesc
Re: Pesuri ei toimi
Mulla iski suunnilleen kuukausi takaperin sama vaiva, tosin tuulilasin pesijöiden kanssa. Syy oli silloin juuri tuo palanut sulake.
Viiksi lienee toiseksi todennäköisin vaihtoehto.
Viiksi lienee toiseksi todennäköisin vaihtoehto.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Pesuri ei toimi
Täällä sama vika ja sama malli - 07 SC. Sulakkeita en ole vielä katsonut mutta tuntuu, että vika voisi olla viiksessä. Takuuta onneksi vielä 2kk jäljellä.
EDIT. Sulake oli palanut ja nyt taas homma toimii.
EDIT. Sulake oli palanut ja nyt taas homma toimii.
Re: Pesuri ei toimi
9-3 SC -07 takalasin pesuri ei toiminut. Sulake oli palanut, vaihdoin uuden, pari kertaa pyyhkäisy oikealle katkaisinta sirtämällä ja taas meni sulake..
Polttaako toi vehje sulaketta jos on pesurin pumppu/nesteet päässyt jäätymään? Mistä/miten pääsee käsiksi itse pumppuun?
Polttaako toi vehje sulaketta jos on pesurin pumppu/nesteet päässyt jäätymään? Mistä/miten pääsee käsiksi itse pumppuun?
V90 CC D4 AWD
Re: Pesuri ei toimi
Kyllä ainakin itsellä polttaa sulakkeen, jos nesteet ovat jäässä
Re: Pesuri ei toimi
Omassa SS 06:ssa osoittautui tuulilasin huuhteluongelma pumppumoottorin sisäiseksi viaksi: toisen virtaliittimen (pumpun päädyssä) ja hiilenkannattimen (moottorin sisällä) yhdistävä messinkiniitti oli poikki, eli pari milliä puuttui välistä! Vaikea sanoa, oliko palanut vai syöpynyt poikki, mutta korjattavissa joka tapauksessa.