Saab 9-3 vm. 2003 nordic stage1, teki stopin ajaessa ja syttyi check engine valo.... auto paikallaan n. 1h jonka jälkeen ajoin kotiin kiroilemaan
seuraavina päivinä ajoa,check engine valo ei pala enään, mutta autoa ei saa käyntiin "lämpimänä" pitää oottaa se n. 15-30min jonka jälkeen käynnistyy aivan moitteettomasti.
Voiko joku viisaampi kertoa olenko oikeilla jäljillä vikaa paikantaessani, kiitos!
autolla ajettu 121tkm jos tieto auttaa ketään, enkä tiedä onko DI boksi vaihdettu.
APUA! kampiakselin tunnistinko?
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
täytyykin varautua 820km päästä tähän.
Mutta samat oireet oli 9-5 kun kampiakselin asentoanturi levis
Mutta samat oireet oli 9-5 kun kampiakselin asentoanturi levis
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
Joka tulpalla on omat sytytyspuolansa.sirvili kirjoitti:Saab 9-3 vm. 2003 nordic stage1, teki stopin ajaessa ja syttyi check engine valo.... auto paikallaan n. 1h jonka jälkeen ajoin kotiin kiroilemaan
seuraavina päivinä ajoa,check engine valo ei pala enään, mutta autoa ei saa käyntiin "lämpimänä" pitää oottaa se n. 15-30min jonka jälkeen käynnistyy aivan moitteettomasti.
Voiko joku viisaampi kertoa olenko oikeilla jäljillä vikaa paikantaessani, kiitos!
autolla ajettu 121tkm jos tieto auttaa ketään, enkä tiedä onko DI boksi vaihdettu.
Kun nyt on tuon erään valmistajan tuotos siellä, niin kysymys kuuluu: Tiedätkö suuntia miten seokset menee jne...... ???
Tuli vaan tuossa mieleen.
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
90-luvun autoissa tuo vika tarkoitti suurella varmuudella sitä, että sytytyksenohjausyksikkö oli rikki. Todennettu kahdessa eri merkissä. En sitten tiedä, onko nykyautoissa enää vastaavia osia, ja liittyykö asiaan mitenkään.