APUA! kampiakselin tunnistinko?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
sirvili
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 17:10

APUA! kampiakselin tunnistinko?

Viesti Kirjoittaja sirvili »

Saab 9-3 vm. 2003 nordic stage1, teki stopin ajaessa ja syttyi check engine valo.... auto paikallaan n. 1h jonka jälkeen ajoin kotiin kiroilemaan :evil:
seuraavina päivinä ajoa,check engine valo ei pala enään, mutta autoa ei saa käyntiin "lämpimänä" pitää oottaa se n. 15-30min jonka jälkeen käynnistyy aivan moitteettomasti.
Voiko joku viisaampi kertoa olenko oikeilla jäljillä vikaa paikantaessani, kiitos!
autolla ajettu 121tkm jos tieto auttaa ketään, enkä tiedä onko DI boksi vaihdettu.
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?

Viesti Kirjoittaja A.L. »

täytyykin varautua 820km päästä tähän.

Mutta samat oireet oli 9-5 kun kampiakselin asentoanturi levis
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

sirvili kirjoitti:Saab 9-3 vm. 2003 nordic stage1, teki stopin ajaessa ja syttyi check engine valo.... auto paikallaan n. 1h jonka jälkeen ajoin kotiin kiroilemaan :evil:
seuraavina päivinä ajoa,check engine valo ei pala enään, mutta autoa ei saa käyntiin "lämpimänä" pitää oottaa se n. 15-30min jonka jälkeen käynnistyy aivan moitteettomasti.
Voiko joku viisaampi kertoa olenko oikeilla jäljillä vikaa paikantaessani, kiitos!
autolla ajettu 121tkm jos tieto auttaa ketään, enkä tiedä onko DI boksi vaihdettu.
Joka tulpalla on omat sytytyspuolansa.
Kun nyt on tuon erään valmistajan tuotos siellä, niin kysymys kuuluu: Tiedätkö suuntia miten seokset menee jne...... ???
Tuli vaan tuossa mieleen.
mmyllari
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 19:03

Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?

Viesti Kirjoittaja mmyllari »

90-luvun autoissa tuo vika tarkoitti suurella varmuudella sitä, että sytytyksenohjausyksikkö oli rikki. Todennettu kahdessa eri merkissä. En sitten tiedä, onko nykyautoissa enää vastaavia osia, ja liittyykö asiaan mitenkään.
Vastaa Viestiin