Automaatin valintaa
Automaatin valintaa
Uusi käytetty täytyisi ostaa ja valintalistalla ovat enää e46 BMW 320dA sekä Saab 9-3 1,9 TID automaatti.
Saabista ei minulla ole kokemusta, mutta kiinnostaisi kovasti koska löytyy pari yksilöä huippuvarusteilla.
Mietityttää vain sen ilmoitettu kulutus/kiihtyvyyslukemat, koska ne ovat aika heikkoja. Etenkin tuo polttoaineen kulutus on suurta verrattuna vastaaviin muihin.
Tuossa Saabissa on joku polttoainelämmitin (webasto?), niin saako siihen ulkopuolisen kellon/ajastimen asennettua vai millainen systeemi se on?
Kertokaapa minulle kokemuksia ja mielipiteitä näistä vaihtoehdoista!
Tietysti jos Turun lähialueelta löytyisi joku jolla kyseisenlainen diesel automaatti Saab löytyy, niin olisi kyllä mukava päästä testaamaan sellaista.
Ja seuraava auto on tarkoitus hakea muualta kuin suomesta.
Saabista ei minulla ole kokemusta, mutta kiinnostaisi kovasti koska löytyy pari yksilöä huippuvarusteilla.
Mietityttää vain sen ilmoitettu kulutus/kiihtyvyyslukemat, koska ne ovat aika heikkoja. Etenkin tuo polttoaineen kulutus on suurta verrattuna vastaaviin muihin.
Tuossa Saabissa on joku polttoainelämmitin (webasto?), niin saako siihen ulkopuolisen kellon/ajastimen asennettua vai millainen systeemi se on?
Kertokaapa minulle kokemuksia ja mielipiteitä näistä vaihtoehdoista!
Tietysti jos Turun lähialueelta löytyisi joku jolla kyseisenlainen diesel automaatti Saab löytyy, niin olisi kyllä mukava päästä testaamaan sellaista.
Ja seuraava auto on tarkoitus hakea muualta kuin suomesta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Automaatin valintaa
Kumpaakaan en ole ajanut automaattina, mutta:turtle kirjoitti:Uusi käytetty täytyisi ostaa ja valintalistalla ovat enää e46 BMW 320dA sekä Saab 9-3 1,9 TID automaatti.
Saabista ei minulla ole kokemusta, mutta kiinnostaisi kovasti koska löytyy pari yksilöä huippuvarusteilla.
Mietityttää vain sen ilmoitettu kulutus/kiihtyvyyslukemat, koska ne ovat aika heikkoja. Etenkin tuo polttoaineen kulutus on suurta verrattuna vastaaviin muihin.
Tuossa Saabissa on joku polttoainelämmitin (webasto?), niin saako siihen ulkopuolisen kellon/ajastimen asennettua vai millainen systeemi se on?
Kertokaapa minulle kokemuksia ja mielipiteitä näistä vaihtoehdoista!
Tietysti jos Turun lähialueelta löytyisi joku jolla kyseisenlainen diesel automaatti Saab löytyy, niin olisi kyllä mukava päästä testaamaan sellaista.
Ja seuraava auto on tarkoitus hakea muualta kuin suomesta.
-Osta Bemari kesäajoihin, mutta ole tarkkana minkälaiset renkaat pistät
(vääränlaisilla jo ajoratamaalaukset vaikuttaa kulkusuntaan)
-Kyllä Saappikin urat löytää........
-Osta Saappi jos haluat paremman talviauton
-Bemarien kulutuslukemat ilmoitetaan 1-1,5L alakanttiin
-Jos meinaat olla joskus kolarissa osallisena, niin osta Saappi..
Re: Automaatin valintaa
Itse automaattilaatikkoa voit tulla testaamaan vaikka meikäläisen tuplaturboon kahveja vastaan, muuten en osaa tuosta yhden turbon motista sanoa juuri mitään.
Sitten se perinteinen numerovertailu, Saabilla pääset kivasti niihin lukemiin, jotka ilmoitetaan, Bemareilla se on huomattavasti vaikeampaa. Niissä käytännön kulutus on helposti tuon 1-1.5 litraa isompi kuin luvattu.
Toiseksi automaattisaabin kiihtyvyydestä saat lähes jokaikisen kohdalla napata jonkin verran pois saadaksesi todellisia lukemia ja bemariin/muihin saksalaisiin usein lisätä hiukan (pl. uudet tuplaturbobensavehkeet).
Tuota vastaavaa BMW:n mottia (olikos M47) olen ajellut pikkuveikan 120d:ssa, ja täytyy sen verran antaa propseja, että koneen ääni kabiinin puolelle on tosiaan dieseliksi erittäin miellyttävä. Lukkoperän puute aiheuttaa talvella hampaitten kiristyksiä bemarissa, olisi varsin välttämätön varuste talviajon kannalta suhteellisen kevytperäiseen takatuuppariin.
Joka tapauksessa, molemmista saat hyvän auton omine pikkupuutteineen.
Sitten se perinteinen numerovertailu, Saabilla pääset kivasti niihin lukemiin, jotka ilmoitetaan, Bemareilla se on huomattavasti vaikeampaa. Niissä käytännön kulutus on helposti tuon 1-1.5 litraa isompi kuin luvattu.
Toiseksi automaattisaabin kiihtyvyydestä saat lähes jokaikisen kohdalla napata jonkin verran pois saadaksesi todellisia lukemia ja bemariin/muihin saksalaisiin usein lisätä hiukan (pl. uudet tuplaturbobensavehkeet).
Tuota vastaavaa BMW:n mottia (olikos M47) olen ajellut pikkuveikan 120d:ssa, ja täytyy sen verran antaa propseja, että koneen ääni kabiinin puolelle on tosiaan dieseliksi erittäin miellyttävä. Lukkoperän puute aiheuttaa talvella hampaitten kiristyksiä bemarissa, olisi varsin välttämätön varuste talviajon kannalta suhteellisen kevytperäiseen takatuuppariin.
Joka tapauksessa, molemmista saat hyvän auton omine pikkupuutteineen.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Automaatin valintaa
Ainakin kotikaupunkini korttelirallireitillä pyörii "tuunattuja" E46 Bemareita yhä enemmän ja enemmän. Luonnollisesti makukysymys, mutta itse en ainakaan laske tätä BMW:n valinnan puolesta puhuvaksi tekijäksi
Re: Automaatin valintaa
Anna pyöriä korttelirallia vaan niiden tuunattujen E46 Biimerien, luulen ja oletan, että tämän Topicin aloittaja puhuu kyllä nyt hieman eri mallista, eli E90 tai E91 (farkku) malleista. Ne on "hieman" eri kategoriassa kun noi E46:set.
Sorry, meni vähän oftopic, pakko kommentoida ku ko. molemmat automerkit kuuluu suosikkeihin
Sorry, meni vähän oftopic, pakko kommentoida ku ko. molemmat automerkit kuuluu suosikkeihin
Re: Automaatin valintaa
mttm kirjoitti:Anna pyöriä korttelirallia vaan niiden tuunattujen E46 Biimerien, luulen ja oletan, että tämän Topicin aloittaja puhuu kyllä nyt hieman eri mallista, eli E90 tai E91 (farkku) malleista. Ne on "hieman" eri kategoriassa kun noi E46:set.
Eli kyseessä nimenomaan nouseva korttelirallisuosikki E46. Mutta nyt menee tosiaan pahasti off-topicturtle kirjoitti:Valintalistalla ovat enää e46 BMW 320dA sekä Saab 9-3 1,9 TID automaatti.
Re: Automaatin valintaa
Auts, enpä huomannu
Re: Automaatin valintaa
[quote="turtle"]Uusi käytetty täytyisi ostaa ja valintalistalla ovat enää e46 BMW 320dA sekä Saab 9-3 1,9 TID automaatti.
Tottakai SAAB täytyy valita ja ehdottomasti vähintään vector varusteilla ja kunnon poppi vehkeillä. Mulla on tuossa työpaikan ikkunan alla muutaman kuukauden omistuksessa ollut 9-3 tid vector vm.07 automaati sensotronic. Vaihdoin 9-5 2.3 t vectorin tohon diisseliin. Bemaria kävin kokeileen ja olihihan se loistava auto monella osa-alueella. Mutta kun on saabistiksi syntynyt.
Polttoainelämmitin toimii mainiosti ja auto lämpenee talvella todella nopeasti. Haulla löydät lisää juttua lämmittimestä
Tottakai SAAB täytyy valita ja ehdottomasti vähintään vector varusteilla ja kunnon poppi vehkeillä. Mulla on tuossa työpaikan ikkunan alla muutaman kuukauden omistuksessa ollut 9-3 tid vector vm.07 automaati sensotronic. Vaihdoin 9-5 2.3 t vectorin tohon diisseliin. Bemaria kävin kokeileen ja olihihan se loistava auto monella osa-alueella. Mutta kun on saabistiksi syntynyt.
Polttoainelämmitin toimii mainiosti ja auto lämpenee talvella todella nopeasti. Haulla löydät lisää juttua lämmittimestä
Re: Automaatin valintaa
Mitäs ihmiset on mieltä vaihtoehdoista, pari saabia olisi kiikarissa.
Toinen 9-3 1.9 Tid Arc, ko -04 puolella. Vaaleet nahkapenkit sähköllä, navi, irrotettava koukku, vaalea väri, ilmeisesti vihertävä jne.
Toinen 9-3 1.9 Tid Vector -05, jotkut (aero?) sporttipenkit, navi, kiinteä koukku, väri musta jne.
Kertokaapas mielipiteet. Ja molemmathan ovat siis automaatteja.
Itseä miellyttäisi nuo sporttipenkit, mutta karsastan hieman tuota kiinteää vetokoukkua.
Kai tuon Arc varustetason penkitkin on hyvät?
Ja mustaan tietysti häviäisi listat ja ovenkahvat hyvin.
Toinen 9-3 1.9 Tid Arc, ko -04 puolella. Vaaleet nahkapenkit sähköllä, navi, irrotettava koukku, vaalea väri, ilmeisesti vihertävä jne.
Toinen 9-3 1.9 Tid Vector -05, jotkut (aero?) sporttipenkit, navi, kiinteä koukku, väri musta jne.
Kertokaapas mielipiteet. Ja molemmathan ovat siis automaatteja.
Itseä miellyttäisi nuo sporttipenkit, mutta karsastan hieman tuota kiinteää vetokoukkua.
Kai tuon Arc varustetason penkitkin on hyvät?
Ja mustaan tietysti häviäisi listat ja ovenkahvat hyvin.
Re: Automaatin valintaa
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Automaatin valintaa
Tämä on tosi hauska "testi". Artikkelin hauskuuksiin kuuluu mm. "miljö" jossa saab saa mersun kanssa huonoimmat pisteet (CO päästöt), mitä nyt jotkut ovat dieselillä ja jotkut bensalla...
Siitä huolimatta bensakone ei saa pongoja "värinättömyydestä" tms, vaan ne jaetaan dieselien kesken (esim Subaru on lähes värinätön Voi jösses, kuinka paljon Saabin bensakone värisee?? Saabille luonnollisesti huonommat pisteet...
Parasta antia on kuitenkin ehkä pisteiden antaminen hinnasta joka toimittajien mukaan joko vastaa tai ei vastaa hyvää tasoa. Hintataso testatuilla autoilla huomattavan erilainen (Subbe ja Saab selvästi edullisimmat, silti esim Subbe 2 pistettä enemmän...)
Mielestäni kannattaa käyttää hieman harkintaa tämän 'testin' kanssa. Onhan siinä kivoja kuvia
Siitä huolimatta bensakone ei saa pongoja "värinättömyydestä" tms, vaan ne jaetaan dieselien kesken (esim Subaru on lähes värinätön Voi jösses, kuinka paljon Saabin bensakone värisee?? Saabille luonnollisesti huonommat pisteet...
Parasta antia on kuitenkin ehkä pisteiden antaminen hinnasta joka toimittajien mukaan joko vastaa tai ei vastaa hyvää tasoa. Hintataso testatuilla autoilla huomattavan erilainen (Subbe ja Saab selvästi edullisimmat, silti esim Subbe 2 pistettä enemmän...)
Mielestäni kannattaa käyttää hieman harkintaa tämän 'testin' kanssa. Onhan siinä kivoja kuvia
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Re: Automaatin valintaa
Mulla oli muuten tarkoitus laittaa tämä linkki tuohon XWD topicciin...
Ja muutenkin lähinnä linkitin, että voi tutustua mitattuihin lukemiin jne. Pisteytyksen voi suorittaa itse haluamallaan tavalla. Noissa on aina hyvin paljon spekuloitavaa kuten kerroit.
Mutta aiheeseen:
Eli penkeistä ottaisin ehdottomasti nuo Arc:n sähköt mikäli Vectorissa niitä ei ole. Mutta ainakin myöhemmissä Vectoreissa on kuskin penkissä sähkösäädöt vakiona joten lienee myös tuossa?
Hyviä autoja varmaan molemmat. Varustetasoissa ei ole hirveitä eroja Arc ja Vector välillä. Kiinteä koukku tosiaan voi häiritä silmään, mutta ihan yhtälailla "kiinteytynyt" irroitettavakin..
Väreihin en ota kantaa. Ei muuta kuin koeajolle. Tid + automaatti on ihan miellyttävä yhdistelmä ajaa ja keskikulutus jotain 7-litran pintaan seka-ajossa.
Ja muutenkin lähinnä linkitin, että voi tutustua mitattuihin lukemiin jne. Pisteytyksen voi suorittaa itse haluamallaan tavalla. Noissa on aina hyvin paljon spekuloitavaa kuten kerroit.
Mutta aiheeseen:
Arc penkit on Linear penkit nahkaverhoilulla. Hyvät istua ja matkalla miellyttävät. Ne sportit ei tue sen enempää, mutta näyttävät sporttisemmilta paksummilla reunoilla. Sähkösäädöt tekee penkistä paremman, oli ne sitten sportit tai ei.Mitäs ihmiset on mieltä vaihtoehdoista
Toinen 9-3 1.9 Tid Arc, ko -04 puolella. Vaaleet nahkapenkit sähköllä, navi, irrotettava koukku, vaalea väri, ilmeisesti vihertävä jne.
Toinen 9-3 1.9 Tid Vector -05, jotkut (aero?) sporttipenkit, navi, kiinteä koukku, väri musta jne.
Kertokaapas mielipiteet. Ja molemmathan ovat siis automaatteja.
Itseä miellyttäisi nuo sporttipenkit, mutta karsastan hieman tuota kiinteää vetokoukkua.
Kai tuon Arc varustetason penkitkin on hyvät?
Eli penkeistä ottaisin ehdottomasti nuo Arc:n sähköt mikäli Vectorissa niitä ei ole. Mutta ainakin myöhemmissä Vectoreissa on kuskin penkissä sähkösäädöt vakiona joten lienee myös tuossa?
Hyviä autoja varmaan molemmat. Varustetasoissa ei ole hirveitä eroja Arc ja Vector välillä. Kiinteä koukku tosiaan voi häiritä silmään, mutta ihan yhtälailla "kiinteytynyt" irroitettavakin..
Väreihin en ota kantaa. Ei muuta kuin koeajolle. Tid + automaatti on ihan miellyttävä yhdistelmä ajaa ja keskikulutus jotain 7-litran pintaan seka-ajossa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red