9-3 Aeron hankintaa?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Niinhän ne kateelliset herää henkiin :D Niin se on taas kuskista kiinni :wink:
Viimeksi muokannut Turbo S, Pe Heinä 03, 2009 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

:lol:

Huippukuskikaan ei saa hengetöntä mopoa kulkemaan vaikka kuinka polkisi toivomuspoljinta tulipellistä läpi. :lol:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Niin sitä mopon virittäjät kuvittelevat :roll:MINULLE .Riittää aeron tehot.ja kyllä kulkee ihan riittävästi.Kokemusta on :)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Turbo S kirjoitti:Niin sitä mopon virittäjät kuvittelevat :roll:MINULLE .Riittää aeron tehot.ja kyllä kulkee ihan riittävästi.Kokemusta on :)
Onnea SINULLE valitsemallasi tiellä. Mutta turha kuvitella että muut yhtyvät valitsemasi kulkuvälineen (joka on tietenkin paras, koska sinulla sellainen on) suitsutukseen. :mrgreen:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Musti kirjoitti: Olen samaa mieltä. Aikoinaan kokeilin tuota nelipyttyistä aeroa ja kulultaan se vastasi melkolailla vanhempia 900 aeroja, alusta vaan oli muutamaa kertaluokkaa parempi.
Totta, 20 vuodessa saisi tosin kehittyä kulkupuolikin, alustan paraneminen on kyllä tottakai hieno homma. 900 Aero oli ensiesittelynsä aikaan aikalaisiinsa nähden tehokas, samoin 9000 Aero eikä 9-5 Aerokaan varsinaisesti hävettävä ollut. 9-3 sen sijaan..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Niin mikä on 9-5 parenpaa kuin 9-3 ss..vaikka itsekkin olen kohta 41v mutta minun valinta on 9-3ss
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Voisin sanoa että 9-5 on monessa suhteessa paljon parempi.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Musti kirjoitti: Älä ny viitti, tuo auto pesee mennentullen kaikki lasikuitulevikkeiset ja tarratuunatut ns. perheautot. Ihan varmasti hyvä peli. Tosin 9-5 aeron (ilman hirssiäkin) jälkeen se voi tuntua tehottomalta, mutta niin tuntuu sitten moni muukin... :lol:
Totta tietenkin. Kenties vaadin liikaa mutta kyllähän nuo saksalaiset premium-merkit (joiden kanssa kai Saabinkin tulisi kilpailla ainakin omasta mielestäni perus perheautojen sijaan) ajaa halutessaan iloisesti kahdeksikkoa tuon Aerokolkin ympärillä, vaikka olisi V6 koneellakin..

9-5 Aerossa on kyllä ihan mukavasti potkua ja toivottavasti päivityksen myötä teholukemia ruuvataan korkeammiksi nelivedon yhteydessä. Tehohävikki ja lisäpaino jo vaatiikin sitä että edes samassa suorituskyvyssä pysytään.

2-litrainen kolkkiaeron kone ei vaan pärjää 9-5:n 2.3 Aeromoottorille millään osa-alueella (paitsi kulutuksessa), jo pelkästään Saabin ilmoittamissa luvuissa jäädään jokaisessa sekunti..

Itse vertailen tässä siis vain moottoreita. Muuta minulla ei ole SS Aeroa vastaan, komea auto ja hyvä ajettava mutta moottori itselle pettymys.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Minulla taas on eri mielipide pojalla on tonnari aero ei ole sillä mitään jakoa 9-3 ss aeroa vastaan :? niin saabisteja me ollaan en halua tässä kellekään mitään mielipahaa aiheuttaa :wink:
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

No empä lähtisi sinun kanssa kisailemaan. minun pääasia on Että me saabistit pidetään yhtä :P
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jees. No hard feelings. Kunhan vain ilmaisen mielipiteeni yleensä vähemmän kierrellen. ;) Onhan ne kokonaisuutena hienoja autoja kaikki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Olen osittain samaa mieltä kun jcarlson tuosta 9-3 kulkupuolesta :?
Mulla ei kyllä ole mitään koemusta 9-5 melasta joten huono on vertailla.

Mutta luulen ettei siitäkään voi raketisi kehua :?

Niin kuin olen monta kertaa toitottanut oikea suorituskyky on jotain ihan muuta kun nämä aero ja perus stage viritykset.

Huom en silti väitä että saab olisi huono auto :!:
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Ei ole kummoinen tuo vanhempi 9-3 Aerokaan kulkemaan ja sitä rataa.
Sitten viimesimpänä tuo kutoskoneinen.... :evil:
Olis edes siitä voitu tehdä oikeesti kulkeva peli... No bensaa palaa kyllä silläkin kulkuun nähden....
Dieseleille Aero merkintä....... 8O
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Sori passatti kuskeille näkivät minusta perävalot pikkasen jouduin turku reissulla kesyttämään niitä :P
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Onhan tuolla 1500kg painolla vähän negatiivinen vaikutus suorituskykyyn :?
Siis sc kohdalla.

Jollain 400-600 hv tehoilla pääsis varmaan hyvään suoritus kykyyn :D

Edit: Sitten aletaan kärsiä ns pito-ongelmista
Viimeksi muokannut kalle37, Pe Heinä 03, 2009 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Vastaa Viestiin