Ostamassa 9-3SS -03

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
387
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Ostamassa 9-3SS -03

Viesti Kirjoittaja 387 »

Erikoisen hyvillä varusteilla tehdasasennukset mm. korisarja madallus parkitutka erikois valot nahat ym. 107tkm 1-om . Mitä pitäisi erikoisesti tutkia kysellä ja onko se iso huolto miten kallis voisi tinkiä hinnasta :wink: . Kaikki tiedot otetaan kiitollisuudella vastaan perjantaina oli tarkoitus hakea omistajalla myynnissä
Hese
Tepa76
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Maalis 09, 2007 22:57
Paikkakunta: oulu

Re: Ostamassa 9-3SS -03

Viesti Kirjoittaja Tepa76 »

Tere!

Minulla on 9-3 ss Vector -03 115tkm, ajanut joitakin tuhansia(siis vasta ostin). kyselin samoja tyyppivikoja ja sain hyviä neuvoja.
Ohjaustehostimesta menee stefa noin 100tkm, joten jos säiliö on vuotanut ylitse ja sotkenut paikkoja, niin tehostin menee vaihtoon, (osa foorumi laisista vaihtanut itse pelkän stefan, eikä maksa juuri mitään, tehostaja noin 500e) minun autoon oli vaihdettu tehostaja ja säiliö.
Jousien ylipäässä olevat kääntölaakerit saattavat ääntää ja tuntua käännettäessä/kiihdyttäessä, mutta kolmenkympin homma ja ei tarvitse olla automekaanikko :D (merkkiliikkeessä vaihdettuna 200e)
muita ei tullut minulle vastauksia,,joissakin enemmän ajetuissa tietysti tukivarsi/niveliä, mutta nehän nyt menee autossa kuin autossa ajan saatossa..

Tarkista onko nahkareunus hankautunut rikki muovi reunusta vasten.
Tehostimen vuodon takia en jättäisi autoa ostamatta, mutta tinkisin hinnassa :lol:

Pakko sanoa että on mahtava auto!! (noihin edellisiin verrattuna)
osta pois jos auto on muuten siisti ja miellyttää.
T:
ex BMW 3-sarja -02 ( :oops: )
ex Audi A6 2.5TDI V6 ( :oops: :oops: )
ex SAAB 9-3 2.0t -00 :saab: :)
ex SAAB 900 2.0 -95 :saab: :)
lipsamat
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Heinä 29, 2009 19:41

Re: Ostamassa 9-3SS -03

Viesti Kirjoittaja lipsamat »

Itsellä oli 9-3 SC -06 3 vuotta ja ajoin sinä aikana 175 000 km. Ainoa vika oli tuo tehostimen pumpun stefa joka meni mulla takuuseen. Yhdellä kaverilla oli mennyt vanhemmasta turbo mutta tämä oli ilmeisesti yksittäisvika. Itselle jäi tosi hyvä kuva 9-3:sta, hyvä ajaa, mukava ja vähävikaisin auto mitä mulla on ollut, ei käynyt kertaakaan huollossa normaalien huoltojen välissä :D
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ostamassa 9-3SS -03

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Tehostajan hinta uutena kokonaisena (tehostaja on kiinteä säiliönsä kanssa, ei kai saa erikseen tilattua?) oli muistaakseni 208e kun n. vuosi sitten kyselin. en muista oliko töineen vaiko tunnin/kahden työt päälle. Ei ole mahdoton kallis vaihdattaa jos puskee korkin alta nestettä.

Toiseenkin topiciin sanoin kannattaa ajaa mukulakiviin ja hidaste töissyihin ja kuunnella alustan ääniä. terve vekotin on hiljaa.
387
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ostamassa 9-3SS -03

Viesti Kirjoittaja 387 »

387 kirjoitti:Erikoisen hyvillä varusteilla tehdasasennukset mm. korisarja madallus parkitutka erikois valot nahat ym. 107tkm 1-om . Mitä pitäisi erikoisesti tutkia kysellä ja onko se iso huolto miten kallis voisi tinkiä hinnasta :wink: . Kaikki tiedot otetaan kiitollisuudella vastaan perjantaina oli tarkoitus hakea omistajalla myynnissä
Auto haettu meni sukulaispojalle Kotkaan kaikki oli ok ei natissut/kolissut ja pekkikin oli ehjä. Öljy vuotoa oli korkin juuressa olivat paikallisessa delta autossa sanoneet tyyppivika ei tarvii tehdä mitään kun uusikin vuotaisi? :( Olisiko jollain taitoa tai neuvoa korjata kyseinen vika siellä päin vai pitääö tuoda jyskään :)
Hese
aero03
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2009 22:04

Re: Ostamassa 9-3SS -03

Viesti Kirjoittaja aero03 »

"Jousien ylipäässä olevat kääntölaakerit saattavat ääntää ja tuntua käännettäessä/kiihdyttäessä, mutta kolmenkympin homma ja ei tarvitse olla automekaanikko :D (merkkiliikkeessä vaihdettuna 200e)"


Onko kääntölaakerit helppo vaihtaa!? Minkälaisia toimenpiteitä joutuu tekemään? Mistä uudet laakerit kannatttaa hankkia?

Kiitti taas :!:
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Ostamassa 9-3SS -03

Viesti Kirjoittaja Bob »

aero03 kirjoitti:Onko kääntölaakerit helppo vaihtaa!? Minkälaisia toimenpiteitä joutuu tekemään? Mistä uudet laakerit kannatttaa hankkia?...
On ja ei - jos on tottunut purkamaan/asentamaan joustintukia, niin varsin suoraviivainen homma, mutta jos ei ole asennellut mitään vastaavaa, niin hommaan ei kannata ryhtyä.

Joustintuet pitää siis irroittaa ja purkaa, ennenkuin kääntölaakerit pääsee vaihtamaan - edellyttää mm. hyviä jousipuristimia.

Kääntölaakereita saa vain alkuperäisinä varaosina merkkiliikkeeltä.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ostamassa 9-3SS -03

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

paikallisessa delta autossa sanoneet tyyppivika ei tarvii tehdä mitään kun uusikin vuotaisi?
No siinä tuli taas semmosta tuubaa ettei tosikaan... Vaatia liikkeen piikkiin vaihto uuteen ehjään. Tekee varmaan kutaa kun nesteet sekoittuu muuallekin järjestelmään. Ei nyt sinänsä haittaa vähäinen määrä vähän aikaa, mutta... Itse vaihdatin nesteetkin ohjaustehostin systeemistä.
Vastaa Viestiin