9-3:sta hankkimassa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5174
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Su Helmi 27, 2011 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PanuO
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 10:48
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja PanuO »

Löysin ruotsalaisen rekisterinumeron perusteella Googlen välimuistista tuon ilmoituksen kopion ja kyllähän siellä xenonit lukee... Katsotaan onko tuosta tiedosta nyt sitten varsinaisesti mitään hyötyä.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja core2 »

PanuO kirjoitti:Löysin ruotsalaisen rekisterinumeron perusteella Googlen välimuistista tuon ilmoituksen kopion ja kyllähän siellä xenonit lukee... Katsotaan onko tuosta tiedosta nyt sitten varsinaisesti mitään hyötyä.
Aivan Cachemuistihan säilyy jatkuvasti bittiavaruudessa, hienoa et löyty tiedot.
Kyllähän siitä hyötyä pitäisi jollainlailla olla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja makeh »

Mimmi kirjoitti:
makeh kirjoitti: vuosi malli tuntuu ainakin suomessa olevan todella useasti esim. rek.96 niin myydään auto -97:kana..????
Sinun kannattaisi tutustua ihan oikeasti MALLIVUODEN ja REKISTERÖINTIPÄIVÄN eroon.
Esim. my-97 femmaa EI OLE olemassakaan, vaikkakin niitä on rekisteröity em. vuonna.

Anteeks vaan mutta tempaisin vain hatusta esimerkin en ajattellut mitään vuosi malleja jostain auto merkistä aivan sama milloin niitä on valmistetu mitäkin vaan noin yleensä ottaen oli asiasta kysymys..!!!!
Mutta tarkoitin sen näin et ei myyjäkään voi nuorettaa autoa tai saada se näyttämään vuotta uudemalta mitä se todellisuudessa on et jos auto on rek.-96 puolella niin ei siitä noin vain voi tehdä -97:kaa asialla saattaa olla suurikin merkitys mahdollisesti varusteiden tai saattaa olla jokin viimeinen malli kyseistä autoa jne....

Minä ainakin sanon heti miten asian laita on ,jos autosta on tehty KYNÄLLÄ vuotta uudempi auto kuin mitä lukee rekisteri otteessa riippumatta siitä vaikka auto on rekisteröity edellis vuoden loppu vuodesta silloin se on se vuosi malli ja sillä siisti...!!!! Näin ainakin meillä muista en tiedä eikä........
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
aero
-
Viestit: 8692
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja aero »

makeh kirjoitti:Anteeks vaan mutta tempaisin vain hatusta esimerkin en ajattellut mitään vuosi malleja jostain auto merkistä aivan sama milloin niitä on valmistetu mitäkin vaan noin yleensä ottaen oli asiasta kysymys..!!!!
Mutta tarkoitin sen näin et ei myyjäkään voi nuorettaa autoa tai saada se näyttämään vuotta uudemalta mitä se todellisuudessa on et jos auto on rek.-96 puolella niin ei siitä noin vain voi tehdä -97:kaa asialla saattaa olla suurikin merkitys mahdollisesti varusteiden tai saattaa olla jokin viimeinen malli kyseistä autoa jne....

Minä ainakin sanon heti miten asian laita on ,jos autosta on tehty KYNÄLLÄ vuotta uudempi auto kuin mitä lukee rekisteri otteessa riippumatta siitä vaikka auto on rekisteröity edellis vuoden loppu vuodesta silloin se on se vuosi malli ja sillä siisti...!!!! Näin ainakin meillä muista en tiedä eikä........
Niih. Kun ne varusteet jne seuraa sitä mallivuotta, eikä sitä rekisteröintipäivää. Mun CD-tonnari on rekisteröity joulukussa 1988, omaten mallin 1989 speksit (mm. DI/APC moottorinohjaus, eikä DI+APC niinkuin vuoden 88 mallissa oli). Mun CD-satku oli rekisteröity 7.9.1983, vaikka koko mallin ensimmäinen tekninen mallivuosi on 1984! Ja nyt mun 9-3SC on rekisteröity 1.2.2010, vaikka on mallivuotta 2009. Seuraavan vuoden malli (nimenomaan varusteet, faceliftit jne) tulee kauppoihin edellisen vuoden loppupuolella, käytännössä siinä syyskuun tienoilla. Näin se on ollut jo vuosikymmeniä (josta todisteena mm. tuo aikainen 900CD) ja nyt siis myydään 2011 spekseillä olevia autoja, niin merkeleen sekavaa ja pirullista kuin se onkin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja core2 »

aero kirjoitti: Niih. Kun ne varusteet jne seuraa sitä mallivuotta, eikä sitä rekisteröintipäivää. Mun CD-tonnari on rekisteröity joulukussa 1988, omaten mallin 1989 speksit (mm. DI/APC moottorinohjaus, eikä DI+APC niinkuin vuoden 88 mallissa oli). Mun CD-satku oli rekisteröity 7.9.1983, vaikka koko mallin ensimmäinen tekninen mallivuosi on 1984! Ja nyt mun 9-3SC on rekisteröity 1.2.2010, vaikka on mallivuotta 2009. Seuraavan vuoden malli (nimenomaan varusteet, faceliftit jne) tulee kauppoihin edellisen vuoden loppupuolella, käytännössä siinä syyskuun tienoilla. Näin se on ollut jo vuosikymmeniä (josta todisteena mm. tuo aikainen 900CD) ja nyt siis myydään 2011 spekseillä olevia autoja, niin merkeleen sekavaa ja pirullista kuin se onkin.
Tämä on ollut aina näin Saabilla ja monella muullakin autonvalmistajalla, tämän mallivuosien vaihdoksen aikaan tulee usein outoja pirssejä myyntiin, esimerkiksi otettakoon ng9-5 vieläkin voi löytää 2010 vuosimallin joka on jo toimitettu 2011 vuosimallin vempeleillä ja näyttääkin 2011 mallilta.
Silti jos ja kun katsoo runko eli chassinumeron niin huomaakin sen olevan 2010 malli.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Minulla on 09/2005 rekisteröity SportCombi, vaikka SportCombin ensimmäinen mallivuosi on 2006. Jos autoni menee myyntiin, niin kyllä minä ilmoitan vuosimalliksi 2006. Se on ainoa oikea mahdollinen, koska mallivuotta 2005 ei ole olemassakaan.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

vitikka kirjoitti:Minulla on 09/2005 rekisteröity SportCombi, vaikka SportCombin ensimmäinen mallivuosi on 2006. Jos autoni menee myyntiin, niin kyllä minä ilmoitan vuosimalliksi 2006. Se on ainoa oikea mahdollinen, koska mallivuotta 2005 ei ole olemassakaan.
Sama täällä, 21.11.2006 ensirekisteröity Saabini on MY07 --> pidän sitä 2007 vuosimallisena rekisteröintipäivästä välittämättä. Sikälikin koska 2006 ja 2007 vuosimallit on sisustukseltaan erilaisia.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja makeh »

jmaatta kirjoitti:
vitikka kirjoitti:Minulla on 09/2005 rekisteröity SportCombi, vaikka SportCombin ensimmäinen mallivuosi on 2006. Jos autoni menee myyntiin, niin kyllä minä ilmoitan vuosimalliksi 2006. Se on ainoa oikea mahdollinen, koska mallivuotta 2005 ei ole olemassakaan.
Sama täällä, 21.11.2006 ensirekisteröity Saabini on MY07 --> pidän sitä 2007 vuosimallisena rekisteröintipäivästä välittämättä. Sikälikin koska 2006 ja 2007 vuosimallit on sisustukseltaan erilaisia.
Eli voit ostaa niin sanotun yli vuotisen auton tällästä termiä käytettään vanhemmista autoista jos uusi malli on jo tulossa/tai tullut (tämä on esim vain)jos ostat 2010 vuoden mallisen auton joka kuitenkin on valmistettu jo vuosi sitten eli näin käy silloin kun jokin malli on poistumassa ja uusi tulossa ja joihinkin varastoihin näitä ylijäämä autoja jää aina ja niitä myydään sitten jos jollakin konstilla pois jaloista pyörimästä ja niitä tyrkytetään kaikilla kepuli konsteilla eikä tarvitse vältämättä tulla uutta mallia vaan varustelu taso tai jokin teknillinen ykstyis kohta on korjattu/lisätty vaikka auto olis samaa vuosi malliakin riippuen onko auto lähtenyt hihnan päästä milloin eli kesken kaiken joku insinööri tulee ja sanoo et nyt sitten laitetaan tästä päivästä alkaen tällänen uusi versio tästä osasta paikoilleen näin ainakin oli kun itse olin saab-scanialla töissä aikoinaan ja vanha versio menee roskiin syy yleensä näihin on se ettei jokin määrytty osa ole toiminnut/kestänyt niinkuin sen alunperin piti
Yleesä auto merkkikohtaiset alan harrastajat tietää näistä asioista kaikkein parhaiten muut ostaa autoja autuaan tietämättömä näistä asioista ollenkaan ja niin auto kulkee kulkuaan niin pitkään kunnes joutuu silpuriin
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja makeh »

jmaatta kirjoitti:
vitikka kirjoitti:Minulla on 09/2005 rekisteröity SportCombi, vaikka SportCombin ensimmäinen mallivuosi on 2006. Jos autoni menee myyntiin, niin kyllä minä ilmoitan vuosimalliksi 2006. Se on ainoa oikea mahdollinen, koska mallivuotta 2005 ei ole olemassakaan.
Sama täällä, 21.11.2006 ensirekisteröity Saabini on MY07 --> pidän sitä 2007 vuosimallisena rekisteröintipäivästä välittämättä. Sikälikin koska 2006 ja 2007 vuosimallit on sisustukseltaan erilaisia.
Autoahan voi pitää -07 mallisena mut myytkö autosi myös -07 vai -06 mallisena..???jos on kerta rek.-06 kun joskus se aika koittaa vaikka 10 v päästä....
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vuosimalli ja rekisteröintipäivämäärä on kaksi eri asiaa. Vuosimalli vaihtuu usein autotehtaalla jo edellisenä vuonna eli esimerkiksi merkittävä osa 2007 autoista on valmistettu 2006. VIN-koodi kertoo totuuden siitä mikä on auton vuosimalli ja on täysin irrelevanttia tämän kannalta milloin se on rekisteröity. Jos VIN-koodin mukaan auto on mallia 2007 silloin se sitä myös varusteiltaan ja ominaisuuksiltaan on ja sellaisena myydään, vaikka rekisteröintipäivä olisi vaikkapa 9/2006.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
aero
-
Viestit: 8692
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja aero »

makeh kirjoitti:Eli voit ostaa niin sanotun yli vuotisen auton tällästä termiä käytettään vanhemmista autoista jos uusi malli on jo tulossa/tai tullut (tämä on esim vain)jos ostat 2010 vuoden mallisen auton joka kuitenkin on valmistettu jo vuosi sitten eli näin käy silloin kun jokin malli on poistumassa ja uusi tulossa ja joihinkin varastoihin näitä ylijäämä autoja jää aina ja niitä myydään sitten jos jollakin konstilla pois jaloista pyörimästä ja niitä tyrkytetään kaikilla kepuli konsteilla eikä tarvitse vältämättä tulla uutta mallia vaan varustelu taso tai jokin teknillinen ykstyis kohta on korjattu/lisätty vaikka auto olis samaa vuosi malliakin riippuen onko auto lähtenyt hihnan päästä milloin eli kesken kaiken joku insinööri tulee ja sanoo et nyt sitten laitetaan tästä päivästä alkaen tällänen uusi versio tästä osasta paikoilleen näin ainakin oli kun itse olin saab-scanialla töissä aikoinaan ja vanha versio menee roskiin syy yleensä näihin on se ettei jokin määrytty osa ole toiminnut/kestänyt niinkuin sen alunperin piti
Yleesä auto merkkikohtaiset alan harrastajat tietää näistä asioista kaikkein parhaiten muut ostaa autoja autuaan tietämättömä näistä asioista ollenkaan ja niin auto kulkee kulkuaan niin pitkään kunnes joutuu silpuriin
Olipa pitkä ja vaikeaselkoinen virke. Aiemmista esimerkeistä tuo mun SC on ylivuotinen (MY09, maannut varastossa jokusen kuukauden ja rekisteröity 1.2.2010) ja muut ovat vuonna X rekisteröityjä vuoden X+1 malleja. Ja juu, yleensä harrastajat tuntee ko. merkin paremmin kuin ns. tavisummikot. Ja juu, jos joskus myyn CD-tonnarini, lukee ilmoituksessa "MY89", ehkä myös "Käyttöönotto 12/1988" - en viitsi alkaa mainitsemaan vuosimalli -termiä, koska ko. termi käyttäjästä riippuen tuntuu viittaavan joko rekisteröintiin, valmistukseen tai spekseihin.

BTW, pitkään oli myynnissä 96, jota ei oltu ikinä rekisteröity. Se käsittääkseni saatiin suoraan museorekisteriin pari vuotta sitten. Onko tuo auto mielestäsi vuosimallia 200x (ensirekisteröinnin mukaan) vai 197x (tai 1980) (valmistuksen ja speksien mukaan)?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja makeh »

Ostin tässä -07 saksasta -95 mallisen asunto vaunun jota ei oltu koskaan vedetty eikä sitä oltu koskaan kilvitetty vaan vaunu oli erään perheen lisä vuode paikkana toiminnut talon taka pihalla
Mutta tulipa brobleema kontorilla kun ensi katsastus suorittiin suomessa -95 mallin vaunusta -07 niin suomen pykälien mukaan siitä tulee silloin -07 mallinen vaunu koska se on vaunun ensi rek.ja katsastus äijä ei tietenkään voinut tehdä siitä -07 mut niin vain kävi et se oli pakko tehdä näin kun se oli vaunun ensi rek.ja tämä ei ollut ainut tapaus mun kohdalla oli toinenkin vastaavanlainen mut ei noin useista vuosista ollut kysymys katsastus kylläkin kesti 2 päivää enenkuin sain suomalaisen rek.otteen jälleen myynnissä tietekin piti sanoa et ei tämä vaunu ole näin uusi mitä rek.ote kertoo
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
PanuO
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 10:48
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: 9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja PanuO »

Saatiinpa tämä mun valocase vihdoin päätökseen. Minulle tuli siis Ruotsista auto jossa piti olla xenonit mutta eipä ollutkaan. Välittäjä väänsi asiasta myyjän kanssa mutta lopputulos oli se, että myyjä ei ota ilmoituksen tekstin virheistä vastuuta. Hänen nettisivuillaan kuulemma lukee, että mainoksessa oleva teksti voi olla väärin...

Välittäjähän tässä on selkeästi tehnyt virheen, kun ei ole autoa kunnolla tarkistanut - hän nyt tuli hieman vastaan mutta aika laiha lohtu tuo on.
Vastaa Viestiin