SS, katsastus ja iskarit

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja Bob »

...
Viimeksi muokannut Bob, To Helmi 24, 2011 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

63% näytti joka pyörä, 185tkm ajettu
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja Bob »

...
Viimeksi muokannut Bob, To Helmi 24, 2011 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
arskar
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Heinä 08, 2006 19:09
Paikkakunta: TURKU

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja arskar »

80% nurkilla pyöri alkuperäiset iskarit ja autolla ajettu 107000 katsastushetkellä.
Turbo tekee iloiseksi.. 9-3 aero vm 2004
l150040
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: La Syys 03, 2005 07:49
Paikkakunta: Pirkkala

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja l150040 »

Minulla oli katsastushetkellä 185tkm ajetut alkuperäiset iskarit -06 SC:ssä, ja prosentit oli 65% molemmin puolin.
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Kaikkii ei vissiin kolinat paljoo kiinnosta =D

Itse en voi sietää niitä.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja Bob »

...
Viimeksi muokannut Bob, To Helmi 24, 2011 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

en tie merkkiä, alkuperäiset kumminkin.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Nuo iskari testit ei kerro yhtään mitään. Ainoa arvo lähinnä että ovatko kuluneet tasaisesti. jos yksi poikkeaa linjasta on se tod.näk rikki (jousi tai vaimennin). Ajat auton testiin ilman iskareita saat tyyliin 20-80% riippuen jousista...
Limu
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 16:36

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja Limu »

Alkuperäiset Sachsit kesti 193tkm ennen kuin takaa kolahti.

Keskiviikkona asetettu alle Konin sarja. Maanantaina katsastus niin voin antaa arvot paljon on alle 100km ajettujen arvot.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
3420
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: La Heinä 28, 2007 08:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja 3420 »

Vuosimalli -03, ajettu 89000 km,alkuperäiset iskarit, ja katsastuksessa lukemat: Etuakseli 83%/82% . Taka-akseli 77%/81%. Ei huomautusta katsastusmieheltä.
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Iskarin kolinasta sellainen huomio että talvikylmällä saattaa alkumatkasta kolahdella mutta iskareiden lämmittyä kolina vaimenee tai poistuu. 2004 mallin ajoneuvon katsastus 124tkm kohdalla antoi iskareilla etuakeslille 82/84% ja taka-akselille 71%/80%.
9-3 SS 1.8t
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Prkl kun en löytänyt kevät-talven katsastuslappua, silloin oli jotain 80 seutuun joka nurkka.
Nyt tuntuu jotenkin tuo takajousitus löystyneen kesän aikana, heilahtelee enemmän kovemmissa nopeuksissa ja tuota pompahtelua on tullut enemmän.
Esim. Nokian motarilta Treen suunnasta kun kurvaa ramppia ylös ja kaartaa vasemmalle viistoon Helsingin suuntaan satanen taulussa koko ajan, tuntuu tuo perä aika irtonaiselta. (kuka sitten tietää tuonkin paikan).
Täytyy myös varmaan tutkia noita tukivarsia tuolta takaa, no voihan olla myös että nuo sporttialustan pumput on suhautelleet kaasuja pihalle. Onneksi on takuuta muutamia kuukausia ensi vuoden puolelle. Siinä sitten voi myös todeta ekoilla pakkasilla mahdolliset kolinat.... :mrgreen:
fatal
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja fatal »

88tkm mittarissa ja alla on nyt Monroet. Selvästi jämäkämmän oloiset sekä hyvässä että huonossa kuin alkuperäiset. Mutta nyt kun molemmat bumerangit on myös vaihdettu, oleelliset pultit ja mutterit asianmukaisesti kiristetty ja suuntaukset tehty niin istuu tiessä kiinni varsin hienosti. Konin FSD:t oli myös mielessä kun vaihto-operaatiota suunnittelin mutta tuli ainakin tällä kertaa skipattua, olisi kuitenkin tullut maksamaan noin ~200e enemmän tjsp. Tosin nyt kun on kokemusta sekä alkuperäisistä että Monroen viritelmistä, olisi kieltämättä varsin mielenkiintoista kokeilla myös sitä että miten FSD:t pelaisivat niihin verrattuna.
#1557
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: SS, katsastus ja iskarit

Viesti Kirjoittaja TKL »

Edessä 91/92%, takana 84/82%. Iskareina kolmisensataa km ajetut B.Sportit.
Tiedä sitten tuosta testituloksesta että paljonko siihen vaikuttaa jousien kunto jos vaikuttaa.. edessä on käytännössä uudet, takana alkuperäiset. Selittäisi toisaalta kyllä takapään noinkin paljon huonommat arvot ?
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Vastaa Viestiin