Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Vekkuli kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti:Jos bensakoneista puhutaan, niin -07 ehdottomasti.
Osaatko perustella, miksi 07 ehdottomasti??... niin ja dieseli on hakusessa.
Parempi turbo ja isommat suuttimet.
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja mek »

tosu kirjoitti:Mitenkään 06 tai vanhempia malleja mollaamatta (koska en ole sellaisia koskaan omistanut) ainakin oma 07 mallini on ollut paras auto mitä ikinä omistanut (verrattuna 96,99,900,9000 ja vieläkin toisena autona oleva 9-5 + muutama Toyota). Ei mitään kolinoita, kitinöinä ym alustasta, ei kuplivia peilejä tai ovenkahvoja eikä mitään muutakaan ongelmaa. Ainoa asia mitä korjattu 3 vuoden ja 55 tkm aikana (takuuna) on ollut kuljettajan oven avausstoppari. Lisäksi vielä etuna 07 mallissa se aiemmin jo mainittu "parempi" ahdin vanhempiin verrattuna. Ja ainakin modernimman näköinen kojelauta.
Valitettavasti en voi kyllä yhtyä tuohon mielipiteeseen. Talviautona omakin 9-3 on ollut paras mitä minulla on ollut, mutta ongelmia on kyllä ollut omiksi tarpeiksi, niistä lisää tuolla. Mittarissa nyt 146 000 km ja 3 vuotta 9 kuukautta.
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja tosu »

Siinä sitten ainakin yksi perustelu lisää valita -07 tai uudempi.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
juha82
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Marras 01, 2008 02:12

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja juha82 »

No joo, itselläni -07 sc ostin ku oli ajettu 18000tkm nyt pyörähtää 50000tkm mittariin ja mitään muuta ei autoon ole tehty kuin vänkärin kääntölaakeri vaihettiin takuuseen reilu 3kk sitten, katsastin auton juuri (eka katsastus) ja ei mittään.. Pelkkiä kehuja katastus mieheltä, sanoin vielä et tutkihan kunnolla jos löytyy jotain niin saa laitettuu autoliikkeen maksettavaksi.. kuitenkin tällä yksilöllä on ajettu 30 000tkm viimesen vuoden aikana, osa täälä etelän paska keleissä ja osa oikeassa talvi kelis lapissa!! Ei voi muutako kehua kyseistä vehettä :lol:
Vekkuli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Syys 17, 2009 06:35

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Vekkuli »

No eipä tullut minusta vielä Saabistia. Kävin koeajamassa DM-auton 06 auton. Hyvä ajettava oli, eikä mitään valittamasta. Väliraha jäi mielestäni hieman liian isoksi, tai en ees alkanu tinkimään, koska kiikarissa on se 07 malli.

Soittelinkin eilen eräästä 07 mallista ja sain todella huonon tarjouksen. Rupesi oikein vi***tamaan nuo lipevät autokauppiaat. Meikäläisen kiesistä tarjotaan aivan alakanttiin! Sitten kun mainitsen että hei, teillähän on myynnissä saman ikänen ja samoilla kilometreillä ja minun koslani on vielä paremmin varusteltu ja paremmalla koneella ja teillä on hintalapussa 18800, miksi minun autostani tarjotaan paaaaljon paaaljon vähemmän. Myyjä vastaa, noo saahan sitä hintalapussa olla vaikka 30000, mutta se on eri juttu mihin hintaan se sitten myydään.

Noo vielä illan suussa vieri kiersi suonissani apinan raivolla ja tilitin tätä kaverilleni. Kaveri sitten soitti huvikseen ks. liikkeeseen ja tiedusteli, että paljonkohan niillä oleva auto (se mikä oli autoani likimain vastaava) maksaisi jos sen ostaisi pois suoralla rahalla. Myyjä vastasi, että ihan tiukka hinta on 18000e. Ymmärrän kyllä, että kyllähän autoliikkeetkin tarvitsevat rahaa pyörittääkseen bisnestä, mutta nuo tarjous oli todella härski! Lisäksi myyjä sanoi kaverilleni, että auto on käytännössä myyty, että ostaja tulee noutamaan sen keskiviikkona, mutta onhan tässä vielä tiistain, milloin voidaan tehdä kauppoja. Eli myyjä olisi myynyt sen toisen nokan edestä. Mielstäni aika törkeää!

Huh huh! tulihan vuodatettua... Mutta eiköhän se 07 saabi mulle tule vastaan vielä jossain vaiheessa. Eli jos joku törmää myynnissä olevaan Saab 07, 1.9TiDS, autom. hinta n.20000 ja ajettu alle 125000, niin pistäkää YV:tä. Ei pitäisi olla mahdoton yhtälö, mutta aika vähän noita Saabeja on myynnissä. Yksi olisi ollut, mutta se ehti mennä.
fatal
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja fatal »

Kannattanee ehkä tarkistaa ruotsin tarjonta myös, pikavilkaisulta sieltä saattaisi löytyä jotain joka mahtuu hakukriteereihisi? (blocket.se)
#1557
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
Vekkuli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Syys 17, 2009 06:35

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Vekkuli »

fatal kirjoitti:Kannattanee ehkä tarkistaa ruotsin tarjonta myös, pikavilkaisulta sieltä saattaisi löytyä jotain joka mahtuu hakukriteereihisi? (blocket.se)
Länsinaapurilla näyttäisi kyllä olevan hyvinkin varteenotettavia menopelejä. Hakemisessa on vain se ongelma, että ensin pitäisi jotain saada rahoitus hommattua. Sitten kun on auto haettu, niin pitäisi saada oma myytyä. Tällä hetkellä markkinatilanteesta johtuen yksityisten autot vaihtavat aika huonosti omistajaa.

Mikähän firma myöntäisi autolainaa? Pankki ei taho myönää ilman vakuuksia ja just tuli kämppä ostettua, niin ei meinaa tuota vakuutta oikein olla, talo on siin pankin omistuksessa vielä piiiitkään. Pankkeillehan ei tunnetusti auto käy vakuudeksi.
Vastaa Viestiin