Lisää ilmaa turbolle...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Lisää ilmaa turbolle...
Onko kukaan asentanut itse ilmansuodatinta vakion tilalle? Kyseessä voisi olla "kookas mötikkä" Redlinen (Sport Filter Systrem) ja salaojaviemäriputken kokoonpano
Vakio putki ilmanputsarille ei ole 9-3:ssa aivan pyöreä, vaan sivuilta "lytyssä". Mietin saako uuden sport-putsarin silloin jäykällä salaojaputkella (harmaa) tarpeeksi tiiviiksi??
Ja ylipäätään kannattaako moinen viritelmä??
Vakio putki ilmanputsarille ei ole 9-3:ssa aivan pyöreä, vaan sivuilta "lytyssä". Mietin saako uuden sport-putsarin silloin jäykällä salaojaputkella (harmaa) tarpeeksi tiiviiksi??
Ja ylipäätään kannattaako moinen viritelmä??
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Jos kyseessä on vapaavirtaus putsari niin älä laita.
Saattaa mennä ilmamäärämittari rikki.
Saattaa mennä ilmamäärämittari rikki.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Lisää ilmaa turbolle...
http://en.bsr.se/products/4900503/
itse asensin tuon omaani ja toimii kuin unelma - ei ongelmia vikavalojen eikä ilmamittarin kanssa.
itse asensin tuon omaani ja toimii kuin unelma - ei ongelmia vikavalojen eikä ilmamittarin kanssa.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Koko kesän tähän päivään asti toiminut moitteetta, mahdollista kyllä että joskus hajoaa. Mutta kuka voi todistaa että nimenomaan vapari on sen hajottanut?Mimmi kirjoitti:Vielä.HorGrath kirjoitti:http://en.bsr.se/products/4900503/
itse asensin tuon omaani ja toimii kuin unelma - ei ongelmia vikavalojen eikä ilmamittarin kanssa.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Kyllä pitää äänien olla tärkeä juttu
Virtaus riittää normi putsarissa aika pitkälle joten ei ole perusteltua laittaa vapaavirtaus putsaria.
Onhan se tietysti hienoa kun reilu 200hv ja 1500kg auto aivastelee kun isommatkin
Virtaus riittää normi putsarissa aika pitkälle joten ei ole perusteltua laittaa vapaavirtaus putsaria.
Onhan se tietysti hienoa kun reilu 200hv ja 1500kg auto aivastelee kun isommatkin
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Yleensä aivastellaan, kun ollaan sairaita
Mielipide asiako tämäkin nyt sitten on? Hajoaa, ei hajoa, ehkä hajoaa, voi hajota???
Miten vakavaa, muuten on jos se ilmamäärä-mittari hajoaa?? Onko se siinä putken alkupäässä turbolta päin katsottuna??
Mielipide asiako tämäkin nyt sitten on? Hajoaa, ei hajoa, ehkä hajoaa, voi hajota???
Miten vakavaa, muuten on jos se ilmamäärä-mittari hajoaa?? Onko se siinä putken alkupäässä turbolta päin katsottuna??
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Soitin asiasta myös eräälle Saabeihin erikoistuneelle autonasentajalle. Hänellä itsellään oli mennyt turbo rikki juuri tällaisen filtterin takia. Turbon hajoaminen tutkittiin kunnolla ja ainoaksi syyksi epäiltiin kuulemma filtterin läpi päässyttä tavaraa turbon sisällä.
Kalliiksi siis äkkiä tulee möreämmän aivastelun hankkiminen Lisäksi turbo-moottorien kankainen ilmansuodtin pitäisi öljytä ja puhdistaa 10 000 km välein, jotta suodatuskyky pysyy ennallaan. Saabiin on tietty olemassa myös Aeron malli, mutta se ei ole yhtä urheilullisen näköinen. Kyseisessä mallissahan ilmeisesti vain paperifiltteriä ympäröivä vakio laatikko suurenee.
Yksi esiin tullut keino olisi myös vakio filtterin ollessa kyseessä, porata reikiä muovilaatikon pohjaan. Silloin imuäänet voimistuu ja ehkä ½ hevonenkin tulee lisää
MapTun mm. myy valmiita sport ilmanpuhdistimia, joissa on valmiina putket ja klemmarit kiinnitykseen. Näissäkin on edelleen riski, että tavaraa pääsee läpi ja ainakin mittari menee rikki ja jos oikein huonosti menee, niin rikki menee myös turbo.
Minä ainakin kiitän tiedoista ja luovun hankkeesta. Ehkä alan miettiä uudenlaisia sport-pakoputkistoja, joita MapTun ainakin kauppaa. Tuleekohan ulostulo molemmin puolin vai tuplana samalla puolella??
Kalliiksi siis äkkiä tulee möreämmän aivastelun hankkiminen Lisäksi turbo-moottorien kankainen ilmansuodtin pitäisi öljytä ja puhdistaa 10 000 km välein, jotta suodatuskyky pysyy ennallaan. Saabiin on tietty olemassa myös Aeron malli, mutta se ei ole yhtä urheilullisen näköinen. Kyseisessä mallissahan ilmeisesti vain paperifiltteriä ympäröivä vakio laatikko suurenee.
Yksi esiin tullut keino olisi myös vakio filtterin ollessa kyseessä, porata reikiä muovilaatikon pohjaan. Silloin imuäänet voimistuu ja ehkä ½ hevonenkin tulee lisää
MapTun mm. myy valmiita sport ilmanpuhdistimia, joissa on valmiina putket ja klemmarit kiinnitykseen. Näissäkin on edelleen riski, että tavaraa pääsee läpi ja ainakin mittari menee rikki ja jos oikein huonosti menee, niin rikki menee myös turbo.
Minä ainakin kiitän tiedoista ja luovun hankkeesta. Ehkä alan miettiä uudenlaisia sport-pakoputkistoja, joita MapTun ainakin kauppaa. Tuleekohan ulostulo molemmin puolin vai tuplana samalla puolella??
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Kyllä noita kaupaksi menee kuitenkin vaikka pelko perseessä saattaa joutuu elämään.. Mut jos haluaa vähän jännitystä elämään niin täytyy hommaa tuollainen. Itselläni myös löytyy tuollainen bsr:n... Joutu oikein tilaamaan liikkeeseen lisää kun on ihan haluttua kamaa
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Onko autossani vikaa kun nyt bsr:n jälkeen se pitää suhinaa ja aivastaa ihan vakioilmanputsarilla? Eikö muilla kuulu kyseistä ääntä ollenkaan kun suunnittelee vaparin asentamista vai ovatko äänet liian hiljaiset? Suorituskyvyn luulis olevan kohdallaan, ainakin 80-120km/h (epäluotettava gps-mittaus) menee 4,5-5,0s 3. vaihteella.
Eli nyt ikkuna raollaan ajamaan, kiihdytys ja kaasulta jalan nosto reippaasti...aivastaako...siis ihan selkeä korviin kuultava suhahdus?
Ilmanputsarilta turbolle olen imuputket tarkastanut.
Eli nyt ikkuna raollaan ajamaan, kiihdytys ja kaasulta jalan nosto reippaasti...aivastaako...siis ihan selkeä korviin kuultava suhahdus?
Ilmanputsarilta turbolle olen imuputket tarkastanut.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Mihin maliin vertaat aeroa isonpaan paperifiltteriin .Vai mihin vai onko 1,8 pienellä ilmanputsarilla paremman näköinen .Makunsa kullakin
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Kyllä se ainakin mulla piti suhinaa - tosin aika hiljaista omasta mielestäni. Nyt se pitää semmoista suhinaa mitä turboauton pitääkinSA9000AB kirjoitti:Onko autossani vikaa kun nyt bsr:n jälkeen se pitää suhinaa ja aivastaa ihan vakioilmanputsarilla? Eikö muilla kuulu kyseistä ääntä ollenkaan kun suunnittelee vaparin asentamista vai ovatko äänet liian hiljaiset? Suorituskyvyn luulis olevan kohdallaan, ainakin 80-120km/h (epäluotettava gps-mittaus) menee 4,5-5,0s 3. vaihteella.
Eli nyt ikkuna raollaan ajamaan, kiihdytys ja kaasulta jalan nosto reippaasti...aivastaako...siis ihan selkeä korviin kuultava suhahdus?
Ilmanputsarilta turbolle olen imuputket tarkastanut.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Ota ihmeessä molemminpuolin, itse kadun nyt kun otin tuplan samallapuolella.Okram kirjoitti:Tuleekohan ulostulo molemmin puolin vai tuplana samalla puolella??
http://sv.bsr.se/products/40063192/
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Minussa kun asuu sellainen pikkupoika, joka haluisi auton näyttävän ralliautolta joka pitäisi pahaa ääntä ja olisi mahdollisimman kirjavan värinen ja näköinenTurbo S kirjoitti:Mihin maliin vertaat aeroa isonpaan paperifiltteriin .Vai mihin vai onko 1,8 pienellä ilmanputsarilla paremman näköinen .Makunsa kullakin
Oikeasti ajateltuna on totta, että niitä mielipiteitä on monia. Minä vertasin Aeron hieman isompaa mustaa ilmanputsarin laatikkoa tuollaiseen siniseen tai punaiseen vapaavirtaussuodattimeen.
Aeron ilmanpuhdistimen musta muovinen laatikko, kun taitaa olla isompi, kuin orkkis 1.8 putsarin laatikko.
Jonkun mielestä hienompi on siis se orkkis laatikko (isompana tai pienempänä) ja toisen mielestä urheilullisempi ja värikkäämpi versio taas on komeampi. Tai no... kolmannen mielestä se orkkis laatikko voi juuri olla se urheilullisempi
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Kyllä oma ainakin suhistaa ja aivastaa sen verran hyvin että kylällä päät kääntyy. kakkosella tai kolmosella vetää niin että ahdot nousee siihen 0,5bariin ja sitten seuraavaa pykälää. eli pssssssPPSSTpssssssPPSSSTSA9000AB kirjoitti:Onko autossani vikaa kun nyt bsr:n jälkeen se pitää suhinaa ja aivastaa ihan vakioilmanputsarilla? Eikö muilla kuulu kyseistä ääntä ollenkaan kun suunnittelee vaparin asentamista vai ovatko äänet liian hiljaiset? Suorituskyvyn luulis olevan kohdallaan, ainakin 80-120km/h (epäluotettava gps-mittaus) menee 4,5-5,0s 3. vaihteella.
Eli nyt ikkuna raollaan ajamaan, kiihdytys ja kaasulta jalan nosto reippaasti...aivastaako...siis ihan selkeä korviin kuultava suhahdus?
Ilmanputsarilta turbolle olen imuputket tarkastanut.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Lisää ilmaa turbolle...
Kyllä suhistaa ja aivastelee ihan vakioputsarillakin (BSR sisässä). Mukavalta kuulostaa .
9³ SC 1.8t