9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
lepo123
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:12

9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja lepo123 »

Saabistiveljet!

Ostoaikeissa 9-3 1.8i vm 2004. Kannattaako hankkia. Kokemuksenne?
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Suorituskyky on vaatimaton jos nyt missään vakio saabissa se nyt kovin raju on :D

Siinä on 122 hv ja painoa paljon, mutta jos teholla ei ole väliä ja jos halpa on osta pois.

Jos nyt olisin ostamassa ostaisin varmaan mela mallin ja ss:än
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Taloudellinenhan se on. Tuo Turbo-Sensonic tais ajella tollasella pitkät siivut työsuhdeautona, jos en ihan väärin muistele??
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Jaa että taloudellinen. Väitän että vie enemmän kuin solmu.
Osta suoraan C-vectra.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
J.N
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja J.N »

9-3 SS 1.8i - 6,2 / 7,9 / 10,7
9-3 SS 1.8t - 6,5 / 8,3 / 11,5
9-3 SS 2.0t - 6,6 / 8,5 / 11,8

Esim. Autotallin autoarkistosta voi vertailla kulutuksia ym. arvoja. Lukujen absoluuttisesta oikeellisuudesta ei kylläkään ole varmuutta.
#3418
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1230
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Ihan kelpo peli, ja vaikka onkin Opelin tekniikalla, on ulkonäkö sentään valovuoden Vectraa edellä! Itsellä ei tuollaista ole, mutta voisin aivan hyvin seuraavaksi ostaa.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Jos hinta kohdallaan ja auto muutenkin kunnossa niin mikä ettei.
Taitaa olla aika harvinaisia nuo turbottomat?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja m&m »

J.N kirjoitti:9-3 SS 1.8i - 6,2 / 7,9 / 10,7
9-3 SS 1.8t - 6,5 / 8,3 / 11,5
Itse molemmilla (t -04, i -05, samat renkaat) muutaman vuoden vuorotellen ajaneena väitän, että t:n saa maantiellä kulkemaan pihimmin kuin i:n, mutta jos kaupunkiajossa innostuu t:tä polkemaan vie se enemmän kuin i vaikka sitä i:tä polkisi kuinka. Ei liene mikään yllätys, teho tulee bensasta mutta t:n vaihteistovälitys sopii maantielle paremmin.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mulla tosiaan oli käytössä 9-3 Sport Sedan 1.8i vm. 2005 neljä vuotta ja kilsojen kertyi reilut 100000 km.

Ihan kelpo peli, mutta eipä tuo tietysti mikään raketti ole. Kaupunki- tai maantieajoa ajavalle ihan kelpo laite, mutta en suosittele moottoritielle. Vaihteisto on niin tiuhaan välitetty, että kierrokset nousee aika korkealle moottoritieajossa.

Jakohihnasta miinusta, kulutuksesta plussaa. Itse ajoin tuolla em. iivarilla 14.10.2004-15.10.2008 ja sitten 15.10.2008 lähtien 9-3 Sport Combi 1.8t, ja kyllä turbollinen on vienyt maantieajossa enemmän "kakkua". Iivarilla pääsi maantieajossa yksin ajaessa johonkin 6,4-6,7 litraan satasella, turbolla en ole vielä sellaisiin kulutuslukemiin päässyt.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5379
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja VKe »

m&m kirjoitti:
J.N kirjoitti:9-3 SS 1.8i - 6,2 / 7,9 / 10,7
9-3 SS 1.8t - 6,5 / 8,3 / 11,5
Itse molemmilla (t -04, i -05, samat renkaat) muutaman vuoden vuorotellen ajaneena väitän, että t:n saa maantiellä kulkemaan pihimmin kuin i:n, mutta jos kaupunkiajossa innostuu t:tä polkemaan vie se enemmän kuin i vaikka sitä i:tä polkisi kuinka. Ei liene mikään yllätys, teho tulee bensasta mutta t:n vaihteistovälitys sopii maantielle paremmin.
Mielenkiintoista, paljonko tuossa 1.8t:n "virallisessa" kulutuslukemassa on ilmaa jos ajellaan maanteillä molemmilla autoilla sama reissu?
Sininen Saab 9-3, '99
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja m&m »

VKe kirjoitti: Mielenkiintoista, paljonko tuossa 1.8t:n "virallisessa" kulutuslukemassa on ilmaa jos ajellaan maanteillä molemmilla autoilla sama reissu?
Vaikea tietysti ajaa molemmilla autoilla sama riittävän pitkä reissu samoissa olosuhteissa, eikä ole ennen tullut mieleeni tehdä rinta-rinnan testiä. (Kaksi autoa, kaksi kuskia, 600km maantietä ja autoja vaihdettaisiin 100km välein.) Nykyään ei tuo i ole enää helposti käytettävissäkään ja rengastuksetkin ovat eri.

Samoja maanteitä samoihin vuodenaikoihin on molemmilla kuitenkin tullut rassattua ristiin rastiin. "Pisaralla pidemmälle" asenteella maantiellä ajellen olen 1.8i:llä toistuvasti päässyt 300-700km päivämatkoilla ajotieturin lukemaan 5.8 ja 1.8t:llä lukemaan 5.5, mutta nopeutta ei saa päästää yli 100km/t. Jos matkaa on alle 100km saa lukemia hilattua tuotakin alemmas jos jaksaa keskittyä, mutta mittatarkkuus kärsii menetelmästä riippuen (oma "enkka" t:llä on 5.0 50km matkalla ajotieturin mukaan:). Kun ei jaksa keskittyä "pisaralla pidemmälle" tekniikkaan palaa bensaa herkästi litran verran enemmän, t:llä herkemmin kuin i:llä.

Alla molemmissa silmämääräisesti yhtä kuluneet 215/55/16 RSi-kitkat. Ajotieturin ja tankkaus&laskutoimitus menetelmien erotuksena on molempien autojen softapäivitysten jälkeen ollut max +- 0.1l/100km tankillisella tai kahdella laskettuna. (Ennen softapäivitystä saattoi t heittää häränpyllyä ja jättää tielle...)
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Kaverilla on kotipuolessa 1.8i ja alle kuuden on päässyt matka-ajossa.
Motarilla kai se sitten imasee suhteessa enemmän.
Meikeläisen 1.8t:llä on seiskan alitus jo kovan työn takana........... :D
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Meillä se ei ollut kelpo peli. Oikea inhottava moottori. :? Kytkin ei kestä, kulutus ei paljoa parempi kuin turboissa, tehoja vähän (joutuu kierrättämään aikalailla). Hyviä puolia siinä oli hinta suhteessa varustukseen, musta väri 16 alut ja muuta kivaa. Mutta moottori oli täyttä p***aa. Nykyinen on ollut jo sitten :saab: ! Moottorin ominaisuudet ihan eri maailmasta mielestäni. Ainoastaan etu- tai takaiskarit jouduttiin vaihtamaan pari vuotta sitten, mutta muuta ongelmaa ei ole ollut.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin