9-3 TTID A6 vaihdelaatikon ohjelmointi
9-3 TTID A6 vaihdelaatikon ohjelmointi
Onko kokemuksia 9-3 A6 vaihdelaatikon uudelleen ohjelmoinnista? Joskus muistan lukeneeni, että sama Aisin laatikko (TF80-SC/AF40-6) löytyy mm. Volvon V8 bensasta, mutta erilaisella (paremmalla) ohjelmistolla. Olen tehnyt pieniä tiedusteluja pääkaupunkiseudun virityspajoista ja vastaus on ollut, että laatikon ohjelmointi vaatii suojakoodit, joita heillä ei ole.
BMW f11 535xd -13
Re: 9-3 TTID A6 vaihdelaatikon ohjelmointi
Mitä muuttaisit?
Re: 9-3 TTID A6 vaihdelaatikon ohjelmointi
Vähemmän luistoa, nopeampi vaste/vaihto (jos mahdollista). Nyt puhun suulla suuremmalla, kun en asiasta tiedä, mutta minulle on annettu ymmärtää, että mm. laatikon luiston vähentäminen lisää laatikon kestävyyttä. BSR:n lastu kun näin paperilla menee aika lähelle laatikon kestävyyden ylärajaa ja tämän pitäisi olla pitoauto. Lisäksi kick-down vaste voisi olla hieman nopeampikin. Perheautohan tämä on, muttakaritammi kirjoitti:Mitä muuttaisit?
BMW f11 535xd -13
Re: 9-3 TTID A6 vaihdelaatikon ohjelmointi
Kerro jos saat projektia etenemään.
Ihmettelen kyllä, jos haluat TTiD:ltä kickdownit, oletko ikinä ajanut sitä manuaalivaihteistolla?
Ihmettelen kyllä, jos haluat TTiD:ltä kickdownit, oletko ikinä ajanut sitä manuaalivaihteistolla?
Re: 9-3 TTID A6 vaihdelaatikon ohjelmointi
Kysypä esim Karalalta onnistuisiko tuollainen. Luulisi että uuden volvon tuplaturbo D5:n ohjelma voisi olla passeli, tehot ainakin osuvat aika lähelle lastutettua TTiD:a.2xturbo kirjoitti:Vähemmän luistoa, nopeampi vaste/vaihto (jos mahdollista). Nyt puhun suulla suuremmalla, kun en asiasta tiedä, mutta minulle on annettu ymmärtää, että mm. laatikon luiston vähentäminen lisää laatikon kestävyyttä. BSR:n lastu kun näin paperilla menee aika lähelle laatikon kestävyyden ylärajaa ja tämän pitäisi olla pitoauto. Lisäksi kick-down vaste voisi olla hieman nopeampikin. Perheautohan tämä on, muttakaritammi kirjoitti:Mitä muuttaisit?
Yksi syy mikä puoltaa osaltaa tuon vehkeen ohjelmaa olisi se, että D5:n tuplaturbosysteemin pienempi turbo on sama kuin TTiD:ssä ja kone puoli litraa isompi, joten laatikko on varmasti tiukempi alakierroksilla. Tuo vulva varmaan ahtaa jo tyhjäkäynnillä
Myös Hirschin laatikko-ohjelma voisi olla vaihtoehto mikäli jostain pääsisit kopioimaan. Muuttui lootan toiminta meinaan Hirschin yhteydessä selkeästi
Oletkos miettinyt takuuajan jälkeen askarrella tuohon sitä Lanciassa ja myös Volvon D5:ssä samana olevaa "isompaa isompaa" ahdinta? Voisi saada yläpäähän vetoja ihan eri lailla, varsinkin kun tuon suuttimet riittävät melko pitkälle. Tietty vaihtoehto voisi olla vieläkin suurempi tapaus samanlaisesta Borg Warnerin D2S-tuplaturbosysteemistä, nimittäin tuollainen x35d-BMW:n isompi ahdin, voisi pysyä väännöt ylös asti aika ylhäällä Voisi olla hauska tuollainen TTiD, jossa vääntöä esim. 400Nm 4000rpm asti.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021