Uusi saabisti!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
ässä40
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 09:09

Uusi saabisti!

Viesti Kirjoittaja ässä40 »

Tervehdys kaikille.

Ajattelin nyt esittäytyä tänne 9-3 palstalle kun täälä tulee varmasti pääasiassa pyörittyä jatkossa saabbeilun merkeissä.

Olen siis täällä foorumilla uusi "kasvo". Tuli kuukausi sitten suunnilleen hankittua 110 000 ajettu Saab 9-3SS 1.8t Linear sport vm-07. Toistaiseksi tyytyväinen ollut autoon. Ainoa asia mikä autossa syö miestä todella päivitäin on sen onneton äänentoisto. :D Mutta siihen asiaan olisi kesään mennessä tulossa muutosta ja koetan tänne foorumillekin tehdä siitä jonkinlaista projektiseurantaa.

Tosiaan aikaisemmin tullut samalla nimimerkillä pyörittyä volvolandiassa sekä x40fin foorumilla. Eli vankka volvofanittaja myös olen. Tällä kertaa kuitenkin hairahdus kävi tähän toiseen ruotsalaiseen pahaan. :lol:

Mutta jatketaan toisten topiccien merkeissä. Piti tulla nyt kuitenkin pikaiseen ilmaisemaan itseään tänne työn lomassa. :D
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Uusi saabisti!

Viesti Kirjoittaja tosu »

Tervetuloa! Hyvän valinnan teit, Saabbiin kun tottuu niin paluuta "tavallisiin autoihin" ei juuri enää ole.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
ässä40
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 09:09

Re: Uusi saabisti!

Viesti Kirjoittaja ässä40 »

tosu kirjoitti:Tervetuloa! Hyvän valinnan teit, Saabbiin kun tottuu niin paluuta "tavallisiin autoihin" ei juuri enää ole.

Kiitosta! Joo kyl tää vähän totuttelua on. Tietyiltä osin melko omalaatuinen auto. Se ehkä onkin se mikä ihastuttaa itseä ja varmasti vihastuttaa niitä jotka eivät pidä. Virtalukon paikkaan alkaa itse pikkuhiljaa tottua tosin. :mrgreen: Ompa saanut jo monen ihmisen käsityksiä saabista muuttumaankin tällä, kun ovat käyneet ajamassa.

Jännä huomata, että ihmiset eivät oikein edes tiedä mistä puhuvat, kun puheeksi tulee nykyajan saab. Suurin osa ei oikeastaa tiedä miltä saab vaikkapa näyttää tänäpäivänä, kun eivät kiinnitä huomiota asiaan. Ainoa saab minkä ikuiset saabkriitikot näkevät on 99, 900 yms saabit. :D Jotka kyllä omasta mielestäni ovat ihan persoonallisia osia automaailmaa mutta joista toisaalta ymmärrettävästäkin syystä moni ei piittaa ja tämän vuoksi uudemmatkin saabit jäävät siis merkin historian jalkoihin valitettavasti monen silmissä.

Itse kävin aikanaan eka kertaa ajamassa saabia, kun nykyisestä 9-3:sta tuli combi versio myyntiin. Tykästyin välittömästä auton näköön, ajettavuuteen ja luonteeseen yleensäkin. Näinpä, kun auton vaihto oli ajankohtaista niin tuli sitten hypättyä iäisen volvoilun ja kahden volvon jälkeen saabin puikkoihin.

Kahden viikon päästä rukan reissulla saab pääsee sitten näyttämään kyntensä matka-ajossa, kun ruka kutsuu.
cepari600
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 08:43

Re: Uusi saabisti!

Viesti Kirjoittaja cepari600 »

Itse olen entinen Saabisti ja muutama huomio, kun nyt ajan Honda Accordilla.

Ajoin Saabilla 280 000km ja vuodessa keskimäärin 68000-70000km. Saab 93 ssvm 2003 Vector 2,2 diesel oli ihan hyvä auto lukuunottamatta niitä tunnettuja nitinöitä. Omastani vaihdoin bumerangit, etutukivarret, jarrupalat ja jousien kääntölaakerit, goolerista kodensio vesi halkaisi pillit ja vaihdoin sen viime talvena. Tarvike maksoi 170€. Kulutus oli huonoilla paineilla yli7,5l ja tippui vaihdon jälkeen siedettävälle tasolle 6,5l/100 km. Eder ja penkit olivat todell hyvät, vaikka nuohosin ederin kerran ja vaihdatin kiertovesipumpun kerran.

Nykyinen autoni on saman luonteinen kuin Saab ei ole toyota tai volvo tms tavallinen. Olisin mahdollisesti ostanut toisen Saab 93, mutta nykyiset moottorivaihtoehdot eivät kiinnosta. Hondan 2,2 diesel 2009 malli kulutus on selvästi pienempi kuin entisen autoni. Nykyisellä olen ajanut reilussa kahdessa kuukaudessa 13 000km ja kulutus 5,4l/ 100 km ja tehoja on enämpi kuin entisessä. Saabin keskikulutus vajaan vuoden jaksolla oli 6,5l
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=25725
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Uusi saabisti!

Viesti Kirjoittaja juhokare »

cepari600 kirjoitti:Itse olen entinen Saabisti ja muutama huomio, kun nyt ajan Honda Accordilla.

Ajoin Saabilla 280 000km ja vuodessa keskimäärin 68000-70000km. Saab 93 ssvm 2003 Vector 2,2 diesel oli ihan hyvä auto lukuunottamatta niitä tunnettuja nitinöitä. Omastani vaihdoin bumerangit, etutukivarret, jarrupalat ja jousien kääntölaakerit, goolerista kodensio vesi halkaisi pillit ja vaihdoin sen viime talvena. Tarvike maksoi 170€. Kulutus oli huonoilla paineilla yli7,5l ja tippui vaihdon jälkeen siedettävälle tasolle 6,5l/100 km. Eder ja penkit olivat todell hyvät, vaikka nuohosin ederin kerran ja vaihdatin kiertovesipumpun kerran.

Nykyinen autoni on saman luonteinen kuin Saab ei ole toyota tai volvo tms tavallinen. Olisin mahdollisesti ostanut toisen Saab 93, mutta nykyiset moottorivaihtoehdot eivät kiinnosta. Hondan 2,2 diesel 2009 malli kulutus on selvästi pienempi kuin entisen autoni. Nykyisellä olen ajanut reilussa kahdessa kuukaudessa 13 000km ja kulutus 5,4l/ 100 km ja tehoja on enämpi kuin entisessä. Saabin keskikulutus vajaan vuoden jaksolla oli 6,5l
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=25725
Odotahan, kun Saabin uudet Ecodiesel-moottorit tulevat ajan saatossa - uskoisin pystyvän ihan samoihin lukemiin ja vielä hyvillä suoristusarvoilla.

Ja täällä foorumilla suuresti inhottu Toyotani kulutus on laskenut ensi 10 000 km:n jälkeen yli litran per 100 km eli se on nyt jotain 7 litraa sadalla sekaista ajoa ja kylmäkäynnistyksineen - voi tosin talvella kovilla pakkasilla kertyä hieman enemmän. Nyt kilometrejä mittarissa 47 500 km.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Uusi saabisti!

Viesti Kirjoittaja juhokare »

ässä40 kirjoitti:Tervehdys kaikille.

Ajattelin nyt esittäytyä tänne 9-3 palstalle kun täälä tulee varmasti pääasiassa pyörittyä jatkossa saabbeilun merkeissä.

Olen siis täällä foorumilla uusi "kasvo". Tuli kuukausi sitten suunnilleen hankittua 110 000 ajettu Saab 9-3SS 1.8t Linear sport vm-07. Toistaiseksi tyytyväinen ollut autoon. Ainoa asia mikä autossa syö miestä todella päivitäin on sen onneton äänentoisto. :D Mutta siihen asiaan olisi kesään mennessä tulossa muutosta ja koetan tänne foorumillekin tehdä siitä jonkinlaista projektiseurantaa.

Tosiaan aikaisemmin tullut samalla nimimerkillä pyörittyä volvolandiassa sekä x40fin foorumilla. Eli vankka volvofanittaja myös olen. Tällä kertaa kuitenkin hairahdus kävi tähän toiseen ruotsalaiseen pahaan. :lol:

Mutta jatketaan toisten topiccien merkeissä. Piti tulla nyt kuitenkin pikaiseen ilmaisemaan itseään tänne työn lomassa. :D
Tervetuloa myös omasta puolestani! :) Hyvän auton moottoreineen olet valinnut! Tietääkseni ks. moottori on varsin luotettava, ainakaan meidän omassa ei ole ollut ongelmia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin