Ekat 9-3SS Aerot ???

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Mulle tämä mallisarja on täysin tuntematon , joten .... onkos nämä nyt sitten täynnä lastentauteja vai nou ?

esim: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2922760
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Ja tuotahan et vie mun nokan edestä :D Eipä kai niissä mitään kummempaa ole. Oma 9-3 ss lineari on 2003 ja nyt kohta päästelty 17tkm ja yks etujousi (oli ehkä ostettaessa jo poikki) ja kaksi kerta etupuhallin lakkoillut. Lähtee uudesta päälle kun ottaa akun kenkää irti.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja Kaide »

En mä varmaan tuota yksilöä ehdi viemään ;-) Kävin kattomassa kun kerran tuossa parin sadan metrin päässä on . Ei siinä muuta vikaa ollu kuin rekkariotteen järjestysnumero muistaakseni 010/012 , eli pikkusen liikaa ton ikäselle autolle ehkä
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Nykyään taitavat tulostaa joka katsastuksessa uuden lapun niin numerot rullaa? 03 oli jotain lasten tauteja, 04 vähän vähemmän ja 05 taitaa olla jo aika varma paketti. Mut luulisi jo viat korjattaneen 5 vuodessa...
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja TKL »

Järjestysnumero sekä teknisessä että -ilmoitusosassa tulee olla sama, muuten kaupantekotilanteessa voi alkaa epäilemään vilunkia.

Teknisen osan järj.nro on aina tyyliin esim. 10/10, 9/9 jne. muita vaihtoehtoja ei ole joten epäilen alkuperäisen kirjoittajan muistia noiden lukujen eriäväisyyksistä.

Kuten todettu niin tuo luku ei osoita absoluuttista omistajien määrää, tässä 1 esimerkki:

"Omistajien määräähän voi arvioida jo rekkariotteesta katsomalla järjestysnumeroa. Tosin kaikki vakuutusyhtiön vaihdokset ym. kasvattaa numeroa myös. Yleensä numerolla 003 on eka omistaja, kun se on käynyt jo maahantuojan ja jälleenmyyjän nimissä.

Mulla on -04:nen auto, jonka uutena ostin, mutta vakuutusyhtiötä on vaihdeltu, joten järjestysnumero on jo 8."
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja TKL »

Mimmi kirjoitti:
TKL kirjoitti:Teknisen osan järj.nro on aina tyyliin esim. 10/10, 9/9 jne. muita vaihtoehtoja ei ole joten epäilen alkuperäisen kirjoittajan muistia noiden lukujen eriäväisyyksistä.
Höpö, höpö.
Otteen numerot ovat nimenomaan MOLEMPIEN osien numerot ja jälkimmäinen numero on ilmoitusosan numero, joka pitää täsmätä molemmissa otteissa.
Tarkemmin ottaen olet linjoilla, pahoittelut. Vedin tuosta prätkän otteesta vähän hätäisiä johtopäätöksiä kunnes tarkistin Saabin tiedot.

EDIT: ja koska prätkiä ei katsasteta niin luvut ovat tästä syystä aina yksi yhteen. Jep.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Rubio
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Joulu 03, 2009 07:28

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja Rubio »

Taisi olla jobbari kuitenkin nopein :lol:

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2944728
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5349
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ei swidde, ja tonni lisää hintaa. Halloo joppari, siis oikeesti haloo !+?
Sininen Saab 9-3, '99
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Alkaa tulla aero lähemmäs Teuvaa :D Samanlaisella kaavalla on edellisenkin kanssa käynyt. Auto ostettu jostain hesan liikkeestä Huittisiin josta se haettiin kotiin :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
tero2209
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Elo 11, 2007 18:33
Paikkakunta: Suolahti
Viesti:

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja tero2209 »

kyselin kans kyseistä Aeroa ja oli silloin sport car centerin omistuksessa. Hinta oli käteisellä 13k€ ja huollettuna et sillei. 16800€ huh huh tai mitä olikaan!
9-5 Aero vm.2005, 99 GL 5, NG 900 -96
Paukku Aero
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
Paikkakunta: hollola

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja Paukku Aero »

Kannattaisiko hakee Saksasta?-04 tai uudempi.Häviääkö vai tuleeko kalliimmaksi.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Paukku Aero kirjoitti:Kannattaisiko hakee Saksasta?-04 tai uudempi.Häviääkö vai tuleeko kalliimmaksi.
Lyhyt vastaus: ehkä häviää, ehkä voittaa.
Pidempi vastaus: jos kiinnostaa, niin asiaa voi selvitellä mukavasti siitä kotinäppiksen ääreltä.
Tuolta veropäätöksiä: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
Tuolta saksan autovalikoimaa: http://www.mobile.de/home/index.html
Jos tuolta saitilta etsiminen on liian monimutkaista, niin katso Viron valikoima, käyttöliittymä on ihan suomeksi, Saksasta sinnekin suurin osa autosta on kuitenkin uitettu: http://fin.auto24.ee/main/mainindex.php

Noista sitten ynnäilet arvioidut verot ja hankintahinnan yhteen, jionka jälkeen vertaat suomessa myynnissä oleviin yksilöihin. Loppu on melko simppeliä yhteenlaskua.
Sitten siihen ulkomailta hankitun auton hintaan pitää vielä miettiä hakukustannuksetkin.
Rekisteröinteihin menee Virossa viimeisimmän kokemuksen mukaan 1830EEK, Saksassa maksaa suurin piirtein samaa luokkaa (ehkä +50€) Saksan rekisteristä poisto, tullikilvet ja vakuutus.
Niin, ja pitäisi vielä varmaan paikan päällekin päästä ja auton kanssa (tai ilman) myös pois, sekin maksaa, yleisesti ottaen Saksaan enemmän, Viroon vähemmän ja Ruåtsiin, jota pidetään myös potentiaalisena hakumaana, jotain siltä väliltä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Ekat 9-3SS Aerot ???

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Paukku Aero kirjoitti:Kannattaisiko hakee Saksasta?-04 tai uudempi.Häviääkö vai tuleeko kalliimmaksi.
Tai ruotsista, jossa valikoima hyvä ja välimatkat ehkä lyhyempiä kun saksassa, tosin kielimuuri voi olla korkea, kirottu tuo pakkoruåtsi josta ei ole mitään hyötyä...
Toki kovakattoisia on varmaan paremmin saksassa, cabriot oli vähän turhan tehokkaasti hajautettu.

Itse hain omani Ystadista, eli ihan eteläruotsista, hakukustannukset melko tarkalleen 500e, menomatka lentäen, paluumatka tietenkin lautalla ja vielä samana iltana.
Helsinki-Ystad-Turku 24,5h.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin