Auto hyytyi
Auto hyytyi
Måråt
Nå niin, -03 2,2TiD SS sitten viimeinkin hyytyi. Ongelmat alkoivat jokunen viikko sitten kun moottorivalo syttyi ja sammuili omia aikoja, välillä oli nilkuta kotiin moodissa ja välillä ei, No, eilen sitten painuin kaverille saunomaan ja jätin yöksi sinne, kun aamulla menin hakemaan niin kappas vaan auto kyllä käy mutta vaikuttaa ettei ole ahtoja ollenkaan............laiska kuin lehmä. Myöskään moottorivalo ei pala tällä hetkeellä. Tuli katsottua EGR:ä, alipaineletkut, ahtojärjestelmän tiiveys ja kaikki sulakkeet......ei apuja. Miten mahtaa olla, voiko auto olla nilkuta kotiin moodissa vaikka mootorivalo ei pala?
Pikkasen alkaa jo kyrsimään tämän vehkeen kanssa.,
Nå niin, -03 2,2TiD SS sitten viimeinkin hyytyi. Ongelmat alkoivat jokunen viikko sitten kun moottorivalo syttyi ja sammuili omia aikoja, välillä oli nilkuta kotiin moodissa ja välillä ei, No, eilen sitten painuin kaverille saunomaan ja jätin yöksi sinne, kun aamulla menin hakemaan niin kappas vaan auto kyllä käy mutta vaikuttaa ettei ole ahtoja ollenkaan............laiska kuin lehmä. Myöskään moottorivalo ei pala tällä hetkeellä. Tuli katsottua EGR:ä, alipaineletkut, ahtojärjestelmän tiiveys ja kaikki sulakkeet......ei apuja. Miten mahtaa olla, voiko auto olla nilkuta kotiin moodissa vaikka mootorivalo ei pala?
Pikkasen alkaa jo kyrsimään tämän vehkeen kanssa.,
Re: Auto hyytyi
Mahdollisesti välijäähdyttinen pillit halennee kondensiovedestä. Minulla oli viime talvena samanlainen Saab josta katosivat ahdot pikkuhiljaa, ja polttoaineen kulutus nousi liki1 litralla. UUsi coleri varaosaliikkeestä ei alkupreräista, niin homma voisi olla kunnossa. Näkyykä keulassa öljyroiskeita? Merkki vuotavasta välijäähdyttimestä.
Re: Auto hyytyi
Mårå
Uusi "tarvike" cooleri vaihdettu elokuussa 2009......tänään koeponnistin ahtojärjestelmän ahtimen jälkeen aina läppäkoteloon asti............ei vuotoja!
Uusi "tarvike" cooleri vaihdettu elokuussa 2009......tänään koeponnistin ahtojärjestelmän ahtimen jälkeen aina läppäkoteloon asti............ei vuotoja!
Re: Auto hyytyi
Måråt
Hmmm, alkoi mietityttämään olisiko sittenkin se prkl. EGR joka ei toimi niinkuin pitäisi. Kylmänä käynnistäminen vaikeaa, nykii kylmänä, kone ei oikein lämpene maantieajossa.....kaupunkiajossa kylläkin, kone kuullostaa enemmänkin traktorilta n. 2000 rpm:ässä, tehot poissa mutta vikavalo ei kuitenkaan pala.
Mites muuten tuo ahtimen hukkaportti, onko lepotilassa kiinni ja aukeaa vasta sitten alipaineella? Näppituntumalla ahdin ei ainakaan jumissa eikä päittäis/sivuttais väljyyttä.
Hmmm, alkoi mietityttämään olisiko sittenkin se prkl. EGR joka ei toimi niinkuin pitäisi. Kylmänä käynnistäminen vaikeaa, nykii kylmänä, kone ei oikein lämpene maantieajossa.....kaupunkiajossa kylläkin, kone kuullostaa enemmänkin traktorilta n. 2000 rpm:ässä, tehot poissa mutta vikavalo ei kuitenkaan pala.
Mites muuten tuo ahtimen hukkaportti, onko lepotilassa kiinni ja aukeaa vasta sitten alipaineella? Näppituntumalla ahdin ei ainakaan jumissa eikä päittäis/sivuttais väljyyttä.
Re: Auto hyytyi
Eikös tässä ole sama ahdin kuin 125 heppaisessa OG9-3:ssa? Eli ahdin on muuttuvilla johdesiivillä eikä siinä ole hukkaporttia.Nuts kirjoitti:Måråt
Mites muuten tuo ahtimen hukkaportti, onko lepotilassa kiinni ja aukeaa vasta sitten alipaineella? Näppituntumalla ahdin ei ainakaan jumissa eikä päittäis/sivuttais väljyyttä.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Auto hyytyi
Tarkista ne muut pienet magneettiventtiilit. Varsinkin se pieni, jossa on sellainen "huhotus hattu". Mulla oli siihen mennyt pesussa vettä ja se jumitti. Uusi maksoi 50eur ja vaihdon jälkeen on toiminut taas hyvin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=91598
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=91598
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
9-3 vm.-03
Re: Auto hyytyi
Mårå
Kyllä siinä hukkaportti on kun kerran ahtimessa on alipainekello ja ohjaustanko kellon ja "hukkaportin" läpän välissä. Olettaisin että on lepotilassa kiinni ja alipaineen avulla sitten ohjataan hukkaportti aukeamaan.
Kyllä siinä hukkaportti on kun kerran ahtimessa on alipainekello ja ohjaustanko kellon ja "hukkaportin" läpän välissä. Olettaisin että on lepotilassa kiinni ja alipaineen avulla sitten ohjataan hukkaportti aukeamaan.
Re: Auto hyytyi
kyllä siinä alipaine kello on, mutta sillä ohjataan näitä johdesiipiä. Näin ainakin vastaavassa OG9-3:ssa jossa ahdin Garretin GT18V.Nuts kirjoitti:Mårå
Kyllä siinä hukkaportti on kun kerran ahtimessa on alipainekello ja ohjaustanko kellon ja "hukkaportin" läpän välissä. Olettaisin että on lepotilassa kiinni ja alipaineen avulla sitten ohjataan hukkaportti aukeamaan.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Auto hyytyi
Mitenkäs se tuo imusarjan pyörreläppävika?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Auto hyytyi
Måråt
Nå niin, pitäisi uskoa kun ihmiset neuvoo:)
Eli ahtimen alipainetta ohjaava venttiili tukossa, pieni ravistus ja ahdot toimii taas. En kyllä jätä hommaa tähän vaan tilaan uuden venttiilin.
Kiitos kaikille jotka osallistuivat keskusteluun!!
Nå niin, pitäisi uskoa kun ihmiset neuvoo:)
Eli ahtimen alipainetta ohjaava venttiili tukossa, pieni ravistus ja ahdot toimii taas. En kyllä jätä hommaa tähän vaan tilaan uuden venttiilin.
Kiitos kaikille jotka osallistuivat keskusteluun!!