Löytyykö sivistynyttä arvausta siitä, mikä voisi aiheuttaa kovia kolahduksia alustassa kun ajaa kuoppaan tai töyssyyn? Tuntuu, että kolinaa on enemmän jos autoa on lastattu enemmän.... Vasta 50 000 km takana, joten ei kai tuolla mitään suurempaa häikkää voi olla?
Nimimerkki 'takuu loppui kuukausi sitten'
alusta kolisee
Re: alusta kolisee
Iskareista tai takaylätukivarsista ( bumerangeista) lähtisin ekana liikkeelle.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: alusta kolisee
Onhan noita jousiakin menny poikki alle 100tkm.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Re: alusta kolisee
Mun -06 9-3 SS:ssä kolahteli/kolkotti etupää (n. 25 000 km kohdalla), erityisesti, kun lämpötila laski lähelle nollaa tai pakkasen puolelle.
Iskarit vaihdettiin takuuseen ja kolina hävis (ja pysynyt pois toisen mokoman kilometrejä).
Iskarit vaihdettiin takuuseen ja kolina hävis (ja pysynyt pois toisen mokoman kilometrejä).
Re: alusta kolisee
Moi
Omaan 2004 SS vaihdettiin 50 tkm kohdalla etupään kääntölaakerit kolahtelujen vuoksi. Ei auttanut.
Seuraavaksi vaihdettiin etuiskarit Monroe Reflexheihin. Kolina loppui ja etupää pysynyt hiljaa. Nyt mittarissa 103 700 km. Originaaleissa (Sasch) oli noin 1 cm välys, kaasut karanneet.
Omaan 2004 SS vaihdettiin 50 tkm kohdalla etupään kääntölaakerit kolahtelujen vuoksi. Ei auttanut.
Seuraavaksi vaihdettiin etuiskarit Monroe Reflexheihin. Kolina loppui ja etupää pysynyt hiljaa. Nyt mittarissa 103 700 km. Originaaleissa (Sasch) oli noin 1 cm välys, kaasut karanneet.