Ajovalon umpiot

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1475
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Ajovalon umpiot

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Eli saako noihin umpioihin vaihdettua noita pelkkiä laseja(, tai taitavat olla muovia)..? Aattelin kun noi mun valot näyttää niin huonosto ja noissa laseissa on aika reilusti kiveniskuja. Oon kumminkin noi xenon polttimot jo vaihtanut, eikä valoteho parantunut..
93 1.9 TTiD -11
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1475
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Re: Ajovalon umpiot

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Juu näin mä kans ymmärsin, mut piti vielä varmistaa.

Kiitos.
93 1.9 TTiD -11
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Ajovalon umpiot

Viesti Kirjoittaja Bob »

Lasit (=pinta muovit) saa paljon kirkkaammiksi muovinhiontatahnalla esim. Sonax. Jopa uudenveroiseksi, jos jaksaa hinkata tarpeeksi - rättilaikka tms. auttaa.

Linssit voi puhdistaa, sillä linssien pinta kerää likaa polttimon puolelta. Hankalaa, mutta onnistuu pitkillä vanupuikoilla tms.

Kaukovaloteho saattaa hiipua, jos on käyttänyt pinnoitettuja parkkipolttimoita -> pinnoite höyrystyy heijastimelle pilaten sen. Heijastinpinta menee herkästi pilalle, mutta ainakin itse onnistuin sen puhdistamaan 90%:sti kostutetulla vanulla.
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Re: Ajovalon umpiot

Viesti Kirjoittaja lamar »

Jos viitsii niin ei muuta kuin hiomaan. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=74990
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Kaaleppi1
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Marras 03, 2009 22:47

Re: Ajovalon umpiot

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi1 »

Mullakin oli aika huonossa kunnossa nuo valot. Meguiarsin Plastx aineella useamman kerran hioin niin sai aika hyväksi nuo muovit. Sitten umpiot irti ja pöydälle, ne itse linssit on se syy miksi huononee valoteho, ne vaan nukkaamattomalla paperilla tai kankaalla ja esim.lasinpesu aineella puhtaaksi sisä- ja ulkopinnalta niin johan alko näkymään. Ulkopinnan puhdistus vähän haastavampi, otin ne kolme vai olikohan neljä ruuvia irti mitkä pitää itse linssiä kiinni umpion rungossa ja sitten kääntelemällä linssiä sain puhdistettua linssin.
Kun niitä linssejä katsoo läheltä niin likaisena näyttää ihan harmailta ja puhtaina aivan lasin kirkkailta. Siihen pintaa kertyy tasainen pölykerros joka täytyy saada pois.
Kannattaa ehdottomasti!
Saab 9-3 Sport Sedan 2,2TiD
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Ajovalon umpiot

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Linsseihin näyttää kertyneen kellertävää jauhon tapaista ainetta. Minkälainen projekti oli irroittaa linssit puhdistusta varten?
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
ch
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 07:32

Re: Ajovalon umpiot

Viesti Kirjoittaja ch »

Jotkut amatööreille tarkoitetut ohjeet voisi laittaa tuosta linssin irroitus ja kiinnitys operaatiosta.
Tyyliin: 'A step by step manual for a complete idiot'...

Pitäs lasit saada kirkkaiksi kun ei oikeen enää innosta niiden +90% (h-50% / €+100%) polttimoiden jatkuva vaihtelu posahtaneiden tilalle...
Vastaa Viestiin