Polttoainelämmittimen toiminnasta

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Polttoainelämmittimen toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Recon »

Recon kirjoitti:Miten muilla lämpenee sisätilat ajastuksessa? Tuntuu että olis eberin tehot hyytynyt. Lähtee kyllä päälle tohisemaan mutta kun pakkasta on -15 ja rapiat, sisätilat ei tunnu lämpeävän juuri ollenkaan. Tänä aamuna oli lauhempaa noin -7 jolloin hiukan oli lämmennyt. Muistaakseni on toiminut tehokkaamminkin. Moottorin lämmöt pysyy kyllä puolessa välissä kovallakin pakkasella. Kyseessä on pari vuotta vanha TTiD ja automaatti-ilmastointi. Lämmönsäädinkin on ollut aina vähintään 22 asteessa ajastuksessa..

Huollosta sanoi ettei Eberissä ole mitään säätöäkään ja jos olisi karstoittunut, se savuttaisi. Pitää kuitenkin viedä tsekattavaksi, kun takuu loppuu viikon päästä...
Käytin auton huollossa tuon eberin "tehottomuuden" takia. Tech ei näyttänyt vikakoodeja, mutta huoltaja oli haistellut että olis ollut hiukan palamatonta polttoainetta mukana. Ilmeisesti jonkinlaista tukkeumaa jo havaittavissa. Ainoa korjaus tuolle heidän mukaan on palopesän ja sukan vaihto. Nyt kyselevät saako vaihtaa takuuseen.

Onko kukaan lisännyt esim. Fortea dieselin sekaan? Tre:n Metro-Autossa kuulema lisäävät 60tkm huollossa juuri tuon eberin takia. Huoltokirjahan tietysti kieltää kaikkien lisäaineiden käytön. Voisko se olla jo tukossa kun ikää on tasan 2 vuotta ja 63tkm mittarissa enimmäkseen pitkää ajoa.
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
Vastaa Viestiin