Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Melko samat oli autoni oireet. Sisävalot syttyi joskus itsekseen , steering lock malfunction herja ja avaimella oli ovi avattava sekä lukko solenoidi ei aina lukinnut rattiakselia.Siihen vaihdettiin virtalukko (siis avainpesä) . Luulin että vika on siinä rattiakselilla olevassa elektroniikassa mutta kumma kyllä tuolla korjaantui.
9-3 / -06 sc tids 1.9 a6 270tkm
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Anopille tehtiin -03 malliseen myös sama, saman vian vuoksi. Omasta otin kerran avaimen puolihuolimattomasti pois, jolloin solenoidi ei napsahtanut ja söi akun reissussa ollessa. Akkuun virtaa ja taas pelasi. Nyttemmin olen käännellyt avainta ihan rauhallisesti..juha59 kirjoitti:Melko samat oli autoni oireet. Sisävalot syttyi joskus itsekseen , steering lock malfunction herja ja avaimella oli ovi avattava sekä lukko solenoidi ei aina lukinnut rattiakselia.Siihen vaihdettiin virtalukko (siis avainpesä) . Luulin että vika on siinä rattiakselilla olevassa elektroniikassa mutta kumma kyllä tuolla korjaantui.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Juurikin tuo "steering lock malfunction" oli siis minullakin. Ajatusvirhe edellisessä viestissäni.juha59 kirjoitti:Melko samat oli autoni oireet. Sisävalot syttyi joskus itsekseen , steering lock malfunction herja ja avaimella oli ovi avattava sekä lukko solenoidi ei aina lukinnut rattiakselia.Siihen vaihdettiin virtalukko (siis avainpesä) . Luulin että vika on siinä rattiakselilla olevassa elektroniikassa mutta kumma kyllä tuolla korjaantui.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Virtalukko ja rattilukko ovat kytköksissä toisiinsa, joten kumman tahansa vika aiheuttaa molempiin toimintahäiriöitä. Näille molemmille on yhteisenä vielä ohjausakselinkannatinyksikkö eli CIM.
CIM taas kommunikoi muualle autoon. Joten esim. virtalukon vika aikaansaa mitä mielenkiintoisempi ilmiöitä vähän siellä sun täällä.
CIM taas kommunikoi muualle autoon. Joten esim. virtalukon vika aikaansaa mitä mielenkiintoisempi ilmiöitä vähän siellä sun täällä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Omassa SS kävi heti hankinnan jälkeen niin että jäi se virtalukon pohja alas vaikka avaimen nosti pois. No akkuhan tämän jälkeen oli tyhjä. Nykyisin radio on lähes poikkeukseta päällä ja siitä huomaa jos pohja jumittaa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Millainen tuo virtalukko on vaihtaa ja koodausta tarvinee sen jälkeen vai? Edit löysin ohjeen tuon vaihtoon mutta pitänee odotella mitä tapahtuu,välillä ei vaan tuo ohjauslukko napsahda kun ottaa avaimen pois virtalukosta. Käynnistyy aina ja virhe ilmoa ei ole heittänyt. Porsii siis kohta joku.. Osat lienee hyvän hintaisia näissä ohjaus/virtalukko linjalla?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Ohjauslukko makso mulla, ku vaihdettiin turun magneetissa 566e sain tingattua 50e pois ja toi virtalukko on varmaan puolet halvempi, jos oikeen muistelen ku sitäkin rempan yhteydessä vaihdettii, mut vika ei ollu siinä.900i kirjoitti: Osat lienee hyvän hintaisia näissä ohjaus/virtalukko linjalla?
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Anopin -03 9-3:sen virtalukko taisi maksaa jotain 350 euroa, ellen väärin muista.Smyygi kirjoitti:Ohjauslukko makso mulla, ku vaihdettiin turun magneetissa 566e sain tingattua 50e pois ja toi virtalukko on varmaan puolet halvempi, jos oikeen muistelen ku sitäkin rempan yhteydessä vaihdettii, mut vika ei ollu siinä.900i kirjoitti: Osat lienee hyvän hintaisia näissä ohjaus/virtalukko linjalla?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Minkälaisilla kilometreillä näitä vaivoja on alkanut ilmaantumaan? Ja onko minkäänlaisia ennakko-oireita ollu ennenku nää ilmaantu?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Edellä mainitut pikku oireet noin 50tkm kohdalla ja taas tänään teki kerran ja edelleen vain sammuttaessa ei lähdekkään avain pois lukosta ja kun käynnistää uudelleen niin sit napsahtaa ja avaimen saa pois. Vai teenkö tuon avaimen pois oton liian hätäisesti täh.. ? Lienee aika piipahtaa techin luona.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Se että auto on ollut liikkeessä voi olla syynä siihen, että avain ei lähde irti virtalukosta.900i kirjoitti:Edellä mainitut pikku oireet noin 50tkm kohdalla ja taas tänään teki kerran ja edelleen vain sammuttaessa ei lähdekkään avain pois lukosta ja kun käynnistää uudelleen niin sit napsahtaa ja avaimen saa pois.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Virtalukko n. 100:- ja tunnin työ merkkiliikkeessä.Inhimillistä mielestäni.
9-3 / -06 sc tids 1.9 a6 270tkm
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
Voisitko ottaa selvää, miten immobilizer toimii, tää on yks paska joka voi aiheuttaa kaikenlaista hämminkiä. Huom ei ole eka kerta.
Ps. onko sinulla mahdoton matka "Mimmin" luo Rajakylään, ellei niin YV:tä hänelle.
Ps. onko sinulla mahdoton matka "Mimmin" luo Rajakylään, ellei niin YV:tä hänelle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Rattilukon solenoidi ei napsahda --> Auto ei käynnisty
No ei periaatteessa ole mahdoton matka mutta seurailen tilannetta. Hinurilla sitten loppumatka laakkoselle jos porsii
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015