Etuvalon umpioden irroitus...?
Etuvalon umpioden irroitus...?
millanen homma on umpioiden irroitus ss.9-3:sta vm.2005...? Joutuuko paljonkin autoa purkaan...?
Re: Etuvalon umpioden irroitus...?
Ei aivan mahdottoman iso homma....tai miten sen nyt itse kukin ottaa.
Umpio on kiinni kolmella ruuvilla: kaksi yläosasta ja yksi alhaalla
Tuo alimmainen ruuvi vaatii puskurin irroitusta, ei siihen oikein muuten käsiksi pääse.
Ensin pitää irroittaa puskuri "alasuoja" auton alta keulaosasta. Se on kiinni useilla ruuveilla.
Seuraavaksi pääsee käsiksi itse puskuriin. Kiinnityksiä löytyy ylhäältä ja lokasuojien sisältä.
Kokonaisuutena ei ole vaikea homma, mutta aikaa menee näihin oheistoimintoihin, ennenkuin pääsee varsinaiseen asiaan.
Saattaisi ehkä saada jotenkin gynekologin taidoilla ja notkealla eli lämpimällä muovipuskurilla (ettei muovit pauku) kammettua rakoa auki umpion alapuolelta riittävästi, jos kokeilisi irroittaa puskurin yläosan- ja lokasuojien sisäiset kiinnitykset.
Umpio on kiinni kolmella ruuvilla: kaksi yläosasta ja yksi alhaalla
Tuo alimmainen ruuvi vaatii puskurin irroitusta, ei siihen oikein muuten käsiksi pääse.
Ensin pitää irroittaa puskuri "alasuoja" auton alta keulaosasta. Se on kiinni useilla ruuveilla.
Seuraavaksi pääsee käsiksi itse puskuriin. Kiinnityksiä löytyy ylhäältä ja lokasuojien sisältä.
Kokonaisuutena ei ole vaikea homma, mutta aikaa menee näihin oheistoimintoihin, ennenkuin pääsee varsinaiseen asiaan.
Saattaisi ehkä saada jotenkin gynekologin taidoilla ja notkealla eli lämpimällä muovipuskurilla (ettei muovit pauku) kammettua rakoa auki umpion alapuolelta riittävästi, jos kokeilisi irroittaa puskurin yläosan- ja lokasuojien sisäiset kiinnitykset.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)