Pre-facelift ja facelift varuste-erot

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Pre-facelift ja facelift varuste-erot

Viesti Kirjoittaja SS »

Yritin haulla etsiä, mutten löytänyt kaikkeen vastauksia.

- Audiopuoli? Soitin kai vaihtuu erilaiseen, mutta onko halvimman version äänenlaatu myös faceliftatussa yhtä surkea? Mistä alkaen osaa soittaa levylle poltettuja MP3:sia?
- SID? Näyttö ilmeisesti siirtyy mittaristoon, mutta toimiiko tuo vanhakin versio rattinapeista?
- Ilmastointi, käyttöpaneeli on erilainen, mutta onko toiminnassa eroja?
- Äänieristys?
- Ajovalot, kummassa on paremmat halogeenit?

Tarkoituksena lähinnä hahmottaa kummankin version hyviä ja huonoja puolia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pre-facelift ja facelift varuste-erot

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

SS kirjoitti:Yritin haulla etsiä, mutten löytänyt kaikkeen vastauksia.

- Audiopuoli? Soitin kai vaihtuu erilaiseen, mutta onko halvimman version äänenlaatu myös faceliftatussa yhtä surkea? Mistä alkaen osaa soittaa levylle poltettuja MP3:sia?
- SID? Näyttö ilmeisesti siirtyy mittaristoon, mutta toimiiko tuo vanhakin versio rattinapeista?
- Ilmastointi, käyttöpaneeli on erilainen, mutta onko toiminnassa eroja?
- Äänieristys?
- Ajovalot, kummassa on paremmat halogeenit?

Tarkoituksena lähinnä hahmottaa kummankin version hyviä ja huonoja puolia.

Voin vastata muutamaan asiaan.
Ns konserni soitin mikä on my07 mallista alkaen soittaa mp3:sia
cd levyltä ei dvd levyltä.
Jos on 4 kaiuttimen syteemi ääni ihan per....tä.
Bassoja ei ole juuri ollenkaan.

Ilmeisesti porukka on parannellut ääni maailmaa, mutta itse en ole asiaan perehtynyt.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pre-facelift ja facelift varuste-erot

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

kalle37 kirjoitti: Jos on 4 kaiuttimen syteemi ääni ihan per....tä.
Bassoja ei ole juuri ollenkaan.
Joo, mut eipähän yläbassot ainakaan kumise :wink:
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pre-facelift ja facelift varuste-erot

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

SS kirjoitti: - Audiopuoli? Soitin kai vaihtuu erilaiseen, mutta onko halvimman version äänenlaatu myös faceliftatussa yhtä surkea? Mistä alkaen osaa soittaa levylle poltettuja MP3:sia?
- SID? Näyttö ilmeisesti siirtyy mittaristoon, mutta toimiiko tuo vanhakin versio rattinapeista?
- Ilmastointi, käyttöpaneeli on erilainen, mutta onko toiminnassa eroja?
- Äänieristys?
- Ajovalot, kummassa on paremmat halogeenit?
Mulla on noita molempia ollut, joten joitain kommentteja voin heittää. Faceliftissä kannattaa huomioida että se tapahtui kahdessa erässä. Ensin VM07 (auton vuosimalli ja vuosimalli vaihtuu aina edellisenä syksynä, ensimmäiset VM07 autot ovat rullanneet tehtaalta siis kesälomien jälkeen Elokuussa 2006) päivittyi sisäpuoli ja sitten VM08 ulkopuoli.

- Radio vaihtui siis VM07 konserniradioon, jossa edelleen on ongelmana 4-kaiuttimellisen version totaalinen surkeus muissa kuin puheohjelmissa. Kuten Kalle37 totesi, tämä soitin soittaa CD-levyiltä MP3-tiedostoja. Aux-liitin on myös eri paikassa, kun se on nyt suoraan radiossa kun se aiemmin oli kätevästi keskikyynärnojan alla (makuasia tietysti osittain).

- SID näyttö siirtyi samalla mittariston keskelle mielestäni paremmasta paikasta kojelaudan reunasta. Uutta SID:iä ohjataan ratin näppäimistä, vanhaa ohjattiin kojelaudan pyöritettävästä nupista ja näppäimistä. Oheisesta linkistä näkyy vanhan SID:n ohjausnappulat ja pyöritettävä nuppi keskimmäisen ilmasuuttimen vasemmalla puolella: http://www.trollhattansaab.net/images/9 ... aab9-3.jpg

- Joku joskus väitti että uusi ei toimi yhtä hyvin kuin vanha, mutta itse en huomannut eroja. Ainoa käytännön ero mielestäni on, ettei uudemmassa pysty yhdellä näppäimellä säätämään koko ohjaamon lämpötilaa, mikä vanhassa onnistui.

- Äänieristys käsittääkseni parani tuon sisustan faceliftin yhteydessä VM07:aan, mutta mielestäni ero ei ole järin huima.

- Ajovaloissa en ole huomannut eroa, molemmilla näkee mielestäni oikein hyvin. Xenoneilla paremmin.
Mepis
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 00:20

Re: Pre-facelift ja facelift varuste-erot

Viesti Kirjoittaja Mepis »

Itse olen ajellut -06 Aerolla, jossa vielä Navi ja mielestäni SID:n käyttö ratin vasemman puolen näppäimistä on selkeämpää kuin ratin taakse vähän jäävästä pyörittimestä (-06). Näytön paikka kojelaudan päällä on ehkä parempi kuin mittaristossa. Pieniä eroja, makuasioita.

Ilmastoinnin säätimet ovat selkeämmät uudessa, mutta ehkä saabimaisemmat vanhassa.

Muuten -06 Aero sillä saabin navilla on aikamoinen wannabee lentäjän laite. Moni toiminta on mahdollista tehdä useammasta paikasta ja nappuloiden määrä on aikamoinen. Vaimo ei uskaltanut yksin ajaessaan yrittää radion kanavan vaihtoa, kun ei arvannut mistä painaisi :lol: Eli ei kovin helppokäyttöinen, käyttäjää oikeaan ohjaava.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
aero
-
Viestit: 8688
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pre-facelift ja facelift varuste-erot

Viesti Kirjoittaja aero »

pyliaho kirjoitti:Joo, mut eipähän yläbassot ainakaan kumise :wink:
7 kaiuttimen systeemi (Premium 150) tekee just tota. Jotain sille pitää kesällä tehdä, että saa tuon halvatun kuminan pois - saa nähdä riittääkö vaimentelu jne vai pitääkö ruveta vaihtelemaan elementtejä...

Edit: tämä kokemus siis faceliftistä (MY09). Lisätään myös se, että vaikken tuota vanhempaa SIDiä ole käyttänyt, niin minusta se on mittaristossa varsin näppärä. On aina yksi paikka mistä katselee asioita, jos katseen ylipäätään tiestä pois kääntää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin