WIS ja lisälämmitin

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jukkeli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:06
Paikkakunta: Vihti

WIS ja lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja jukkeli »

Korjausneuvoissa mainitaan usein WIS. Mikä se oikeastaan on ja mistä sen saa hankittua?

Mulla on nyt ollut 9-3 SS 2,2 TID 2004 kuukauden aikaa. Lisälämmitin käynnistyy koneen mukana yleensä.
Auton luovutuskirjan mukaan autoon on jälkiasennettu webaston kello. Mitään kelloa ei ole mutta oletan, että tarkoitetaan lisäsarjaaa ja SID ohjelmointia. SID:stä löytyy manuaali- ja ajastusvalinnat. Olen yrittänyt eberiä käyntiin manuaalilla ja ajastuksella. Näyttöön tulee teksti lämmitin aktivoitu ja AAC:n näytöllä vilahtaa valot ja sisäpuhallin pyörähtää hetket (1s). AAC:n näyttö sammuu ja manuaaliohjaus tippuu off-tilaan. Itse eberiltä (D5WZ) ei kuulu mitään.

Mitä eberin lisäsarjaan kuuluu ja mistä ne autosta voi tarkistaa? Olen tarkistanut kojetaulun sulakkeen 18 7,5 A ja moottoritilan sulakkeen 19 20 A. Minulla on käytössä ainoastaan 93:n käyttöohjekija. Löytyiskö keltään lisälämmittemen/lisäsarjan kytkentäkuvaa ohjeineen?

Jukka
Jukkeli
-pete
"Hirsch"
Viestit: 789
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 10:01
Paikkakunta: Siuntio

Re: WIS ja lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja -pete »

WIS on Workshop Information System, eli korjaamoille tarkoitettu ohjeistus. WISin hankkimiseksi pitänee ottaa yhteyttä tehtaaseen.

...tosin kuulemma netistä löytyy kaikenlaista. Isot pojat on sanoneet. Ja foorumin YV-toiminto on ihan näppärä. :wink:
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: WIS ja lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Jep, Workshop Information System. Ikäänkuin sähköinen huoltomanuaali. Tuota on vaan paha vaikkapa mailin liitteenä liikutella kun esim. minulta löytyvä "Saab WIS OG9-3, NG9-3 & NG9-5" vie pakattunakin 2.1GB... "Isoilta pojilta" saatu versio. :roll:

Eberistä; vikakoodit auttaisi. Esim. omassa tapauksessa paloilmapuhallin satunnaisesti juonittelee eikä Eberi siksi käynnisty. Pääsääntöisesti kuitenkin vielä toimii joten en tee tuolle mitään ennenkuin ongelma on suurempi.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
jukkeli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:06
Paikkakunta: Vihti

Re: WIS ja lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja jukkeli »

Otin yhteyttä maalariin.


9-5T kirjoitti:
-pete kirjoitti: WISin hankkimiseksi pitänee ottaa yhteyttä tehtaaseen.
Oliskohan nyt kuitenkaan noin. Suositteletko ottamaan yhteyttä porttivahtiin, maalariin ja ATK-osastolle?
Vastaa Viestiin