Tunkki hajosi

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
aero
-
Viestit: 8699
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tunkki hajosi

Viesti Kirjoittaja aero »

mike kirjoitti:Jos ja kun tuo tunkki on monen autonvalmistajan mielestä vain hätätapauksia varten, niin silloin tunkissa sais olla merkintä siitä kuinka monta nostokertaa tunkki kestää.
Silloin myös herää kysymys, että millaista hätätapausta varten ko. kilke löytyy autosta, jossa ei ole vararengasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Tunkki hajosi

Viesti Kirjoittaja mike »

Tuleekos Saabissa muuten tunkki mukana vaikka auto toimitettaisiin paikkasarjalla ja minikompuralla?

Skoda ainakin näyttää säästävän tunkin pois jossei osta erikseen vararengasta auton tilauksen yhteydessä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Tunkki hajosi

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

mike kirjoitti:Tuleekos Saabissa muuten tunkki mukana vaikka auto toimitettaisiin paikkasarjalla ja minikompuralla?

Skoda ainakin näyttää säästävän tunkin pois jossei osta erikseen vararengasta auton tilauksen yhteydessä.
Itselläni on ainakin tunkki ja veivi autossa vaikkei ole rengasta.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
aero
-
Viestit: 8699
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tunkki hajosi

Viesti Kirjoittaja aero »

mike kirjoitti:Tuleekos Saabissa muuten tunkki mukana vaikka auto toimitettaisiin paikkasarjalla ja minikompuralla?
Tulee. Ohjekirjassa ei muuten lue (ainakaan mulla) kieltoa kausivaihdolle, vaan mainitaan vain että nosturi on tarkoitettu vain renkaanvaihtoon ja vain kyseisen auton alle. Tuli tsekattua tuo samalla kun varmistin keulan nostopisteen kesärenkaita vaihtaessa (myös 9-3 nousee näköjään ihan nätisti pääty kerrallaan keulan poikkipalkista ja peräkoukusta (joka on kiinni puskurin lisäksi molemmissa peräpään hallinosturitunkkauspisteissä)).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tunkki hajosi

Viesti Kirjoittaja SS »

Tänään ilmestyneessä TM:ssä oli muuten listailtu eri automerkkien suosituksia tunkin käytölle. Taulukon mukaan Saab 9-3:n tunkkia saa käyttää renkaiden kausivaihtoon.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
3420
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: La Heinä 28, 2007 08:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tunkki hajosi

Viesti Kirjoittaja 3420 »

Saab 9-3 SC 1.8t:n oma tunkki kestänyt kaikki renkaanvaihdot kesästä 2003 asti. Tunkki on vielä mainiossa kunnossa. Vararengas on myös, mutta ei ole ollut vielä käytössä.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3107
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Tunkki hajosi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Autojen alkuperäis tunkit voi jättää rauta romukeräykseen. Säästyy onnettumuuksilta niiden kanssa sählätessä. Kuka uskaltaa alkaa vaihtaa rengasta tienpäällä? Kun eivät edes huomaa pysähtyineitä rekkoja kun ajavat päälle. Itse olen käyttänyt viimeksi auton tunkkia-90 luvun alussa, en kylläkään auton nostoon vaan kaverin yliajaman kauriin lopettamiseen.
Oikeat korjaamo tunkit jossa on varmistus on ainoa mitä kannattaa käyttää.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Tunkki hajosi

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

itse vaihdoin renkaat kerran sen kanssa mutta sitten ostin 60€ hallitunkin kun tule noita raskaampiakin ajoneuja nostettua, nostikapasiteettiä oli 3tn. niin sillä vaihtuu kätevästi
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Tunkki hajosi

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

viggen kirjoitti:Autojen alkuperäis tunkit voi jättää rauta romukeräykseen. Säästyy onnettumuuksilta niiden kanssa sählätessä. Kuka uskaltaa alkaa vaihtaa rengasta tienpäällä? Kun eivät edes huomaa pysähtyineitä rekkoja kun ajavat päälle. Itse olen käyttänyt viimeksi auton tunkkia-90 luvun alussa, en kylläkään auton nostoon vaan kaverin yliajaman kauriin lopettamiseen.
Oikeat korjaamo tunkit jossa on varmistus on ainoa mitä kannattaa käyttää.
:lol: :lol: :mrgreen: :lol: eikö sillä ole tarkoitus nostaa autoa ei tappaa eläimiä :lol:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Vastaa Viestiin