Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
Saappi on taas ilmojen lämmettyä alkanut juomaan jäähdytysnesteitä. Talvella ei tätä ongelmaa ollut, nyt taas tänä aamuna valitteli säiliön pinnan olevan alhaalla kylmänä. Viime syksynä/loppu kesästä oli sama ongelma. Voisiko ilman lämpötila vaikuttaa nesteiden vajumiseen? Talvella ei tarvinnut nesteitä lisäillä ollenkaan, pysyivät hyvin säiliössä. Viittaisiko tällainen nesteiden katoaminen johonkin suurempaan vikaan, vai vaikkapa jonkun tiivisteen/putken vuotoon? Auton alla ei näy mitään lätäköitä, eikä tippoja. Kampiakselin stefa(??) on ilmeisesti joskus vuotanut, mutta ei vuoda enää. Tämän minulle kertoi huoltomies viime huollon yhteydessä. Huolto olisi tulossa 5tkm jälkeen, ajattelin tutkituttaa vian viimeistään siellä.
Edit: autojen moottoreista en paljoa ymmärrä, sen huomaa varmaan ylläolevasta kirjoituksesta
Edit: autojen moottoreista en paljoa ymmärrä, sen huomaa varmaan ylläolevasta kirjoituksesta
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15
Re: Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
Sama homma täällä, tosin voisin väittää että juuri päinvastoin. Eli talvella sain muutaman kerran lisäillä, ja nyt pikkisen lämpöisemmällä ei ole ilmoitellut eikä nesteitä hävinnyt merkittävästi.
Vuotoja ei ole näkynyt auton alla.
Kampiakselin stefa meni itselläkin vaihtoon tuossa viimevuoden lopulla, pientä öljyvuotoa oli havaittavissa (sotki paikkoja), itsessään remppa osineen ei kustantanut juuri mitään. Oiskos pitkästi alle satasella päässyt. Tuosta aiheesta löytyy muutamakin topicki kun etsi toiminnolla haet.
Vuotoja ei ole näkynyt auton alla.
Kampiakselin stefa meni itselläkin vaihtoon tuossa viimevuoden lopulla, pientä öljyvuotoa oli havaittavissa (sotki paikkoja), itsessään remppa osineen ei kustantanut juuri mitään. Oiskos pitkästi alle satasella päässyt. Tuosta aiheesta löytyy muutamakin topicki kun etsi toiminnolla haet.
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
Re: Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
Joo, kummallista tuo auton juopottelu...Samoin, tuo kampiakselin stefan vuoto on sotkenut paikkoja vaan. Käyttääkös tuo ilmastointi millään muotoa jäähdytysnestettä viilennykseen/lämmitykseen? Talvella tuli harvemmin käytettyä ilmastointia, välillä kyllä pidin pidemmillä matkoilla sen päällä, ettei ihan ruostu kiinni paikat.hamilton69 kirjoitti:Sama homma täällä, tosin voisin väittää että juuri päinvastoin. Eli talvella sain muutaman kerran lisäillä, ja nyt pikkisen lämpöisemmällä ei ole ilmoitellut eikä nesteitä hävinnyt merkittävästi.
Vuotoja ei ole näkynyt auton alla.
Kampiakselin stefa meni itselläkin vaihtoon tuossa viimevuoden lopulla, pientä öljyvuotoa oli havaittavissa (sotki paikkoja), itsessään remppa osineen ei kustantanut juuri mitään. Oiskos pitkästi alle satasella päässyt. Tuosta aiheesta löytyy muutamakin topicki kun etsi toiminnolla haet.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
vm. 2006-2009 v6 moottorilla oleviin autoihin tuli kutsu "asiakastyytyväisyysohjelmaan", eli kutsu huoltoon paisuntasäiliön tarkastamiseksi. Mutta ei varmaan päde muihin malleihin.
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
------------------------
Mr. Aero 2006
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
Mulla samat oireet, syyläri vuotaa oikeasta reunasta, tiputtaa pitkittäistuen päälle, ei helposti huomaa. Uusi hommattu 140€, joku viel kun vaihtais.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
Mulla oli siinä edellisessä Saappissa jäädytysnesteen vajenemis ongelmaa.
En oikeen osannut yhdistää sitä mihinkään, joskus meni enemmän joskus vähemmän.
Ei se nyt paljon kuluttanut, mutta kuitenkin sen verran että homma alkoi ottaa päähän.
140-150tkm (en nyt muista) huollossa sanoin sitten, että nyt ottaa kyllä jo pattiin, että korjatkaa se. Vehje lähti sieltä sitten pajalle kansipahvin vaihtoon ja tuli kuntoon.
Tuossa perheen kakkos autossa on vesipumppu vaihtoa vaille. Lätäkkö tulee alle kun auto seisoo kylmänä. Moottorin käydessä ja lämpimänä ei ole vuotoa...
Hypersaappit (V6) kutsuttiin paisuntasäiliöiden vaihtoon, kun jollaan svedulla oli pönttö haljennut pakkasella tai jotain...
En tiedä vaihtoivatko sitten uuteen samanlaiseen vai pistivätkö purkkaa jonnekin koloon, vai mitä tekivät. Eroa en ainakaan päällepäin pytyssä huomannut.
En oikeen osannut yhdistää sitä mihinkään, joskus meni enemmän joskus vähemmän.
Ei se nyt paljon kuluttanut, mutta kuitenkin sen verran että homma alkoi ottaa päähän.
140-150tkm (en nyt muista) huollossa sanoin sitten, että nyt ottaa kyllä jo pattiin, että korjatkaa se. Vehje lähti sieltä sitten pajalle kansipahvin vaihtoon ja tuli kuntoon.
Tuossa perheen kakkos autossa on vesipumppu vaihtoa vaille. Lätäkkö tulee alle kun auto seisoo kylmänä. Moottorin käydessä ja lämpimänä ei ole vuotoa...
Hypersaappit (V6) kutsuttiin paisuntasäiliöiden vaihtoon, kun jollaan svedulla oli pönttö haljennut pakkasella tai jotain...
En tiedä vaihtoivatko sitten uuteen samanlaiseen vai pistivätkö purkkaa jonnekin koloon, vai mitä tekivät. Eroa en ainakaan päällepäin pytyssä huomannut.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
Paljonkos tuommoinen kannentiivisteen vaihto maksanee? Autolla ajettu "jo" 85tkm, vuosimalli 2006. Mielestäni saisi pidempään kestää kannentiivisteet, jos vika sieltä löytyy... Pitänee sanoa huollossa että testaavat. Eikös sen näe jostain höyryistä siitä paisuntasäiliön suulta mitattuna, jos kannentiiviste vuotaa? Muistelen vain, kun edellisiä autojani olen ostanut, niin olen käyttänyt joka kerta Autotohtorilla, joka on mitannut juuri tuosta paisuntasäiliön suulta jotain kaasuja, josta näkee vuotaako kannentiiviste.Nico kirjoitti:Mulla oli siinä edellisessä Saappissa jäädytysnesteen vajenemis ongelmaa.
En oikeen osannut yhdistää sitä mihinkään, joskus meni enemmän joskus vähemmän.
Ei se nyt paljon kuluttanut, mutta kuitenkin sen verran että homma alkoi ottaa päähän.
140-150tkm (en nyt muista) huollossa sanoin sitten, että nyt ottaa kyllä jo pattiin, että korjatkaa se. Vehje lähti sieltä sitten pajalle kansipahvin vaihtoon ja tuli kuntoon.
Tuossa perheen kakkos autossa on vesipumppu vaihtoa vaille. Lätäkkö tulee alle kun auto seisoo kylmänä. Moottorin käydessä ja lämpimänä ei ole vuotoa...
Hypersaappit (V6) kutsuttiin paisuntasäiliöiden vaihtoon, kun jollaan svedulla oli pönttö haljennut pakkasella tai jotain...
En tiedä vaihtoivatko sitten uuteen samanlaiseen vai pistivätkö purkkaa jonnekin koloon, vai mitä tekivät. Eroa en ainakaan päällepäin pytyssä huomannut.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
Juu.
Kerkesin tuota edellistä huollattaa muistaakseni neljä kertaa.
Yhdessä huollossa korjattiin valot. Laskun loppusumma noin 1000€
Toisessa huollossa uusittiin pakoputkea. Laskun loppusumma noin 1000€
Kolmannessa jarruremppaa. Loppusumma abaut 1000€
Neljännessä sitten kansiremppa. Loppusumma yllätys yllätys noin 1000€
Eikös se Saappin huoltaminen yleesä 1000€ maksa?
Täytyypä sanoa, että en kyllä tiedä miten ne tuon kansipahvin vuodon äkkäsivät.
Tuo korjaamoporukka täällä varmaan tietää...
Kerkesin tuota edellistä huollattaa muistaakseni neljä kertaa.
Yhdessä huollossa korjattiin valot. Laskun loppusumma noin 1000€
Toisessa huollossa uusittiin pakoputkea. Laskun loppusumma noin 1000€
Kolmannessa jarruremppaa. Loppusumma abaut 1000€
Neljännessä sitten kansiremppa. Loppusumma yllätys yllätys noin 1000€
Eikös se Saappin huoltaminen yleesä 1000€ maksa?
Täytyypä sanoa, että en kyllä tiedä miten ne tuon kansipahvin vuodon äkkäsivät.
Tuo korjaamoporukka täällä varmaan tietää...
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
Tuo oma vähän iäkkäämpi Aero tiputteli tallin lattialle jonkun verran eräästä ylimääräisestä syylärin propusta. Kiristin propun ja loppui.vili1 kirjoitti:Paljonkos tuommoinen kannentiivisteen vaihto maksanee? Autolla ajettu "jo" 85tkm, vuosimalli 2006. Mielestäni saisi pidempään kestää kannentiivisteet, jos vika sieltä löytyy... Pitänee sanoa huollossa että testaavat. Eikös sen näe jostain höyryistä siitä paisuntasäiliön suulta mitattuna, jos kannentiiviste vuotaa? Muistelen vain, kun edellisiä autojani olen ostanut, niin olen käyttänyt joka kerta Autotohtorilla, joka on mitannut juuri tuosta paisuntasäiliön suulta jotain kaasuja, josta näkee vuotaako kannentiiviste.Nico kirjoitti:Mulla oli siinä edellisessä Saappissa jäädytysnesteen vajenemis ongelmaa.
En oikeen osannut yhdistää sitä mihinkään, joskus meni enemmän joskus vähemmän.
Ei se nyt paljon kuluttanut, mutta kuitenkin sen verran että homma alkoi ottaa päähän.
140-150tkm (en nyt muista) huollossa sanoin sitten, että nyt ottaa kyllä jo pattiin, että korjatkaa se. Vehje lähti sieltä sitten pajalle kansipahvin vaihtoon ja tuli kuntoon.
Tuossa perheen kakkos autossa on vesipumppu vaihtoa vaille. Lätäkkö tulee alle kun auto seisoo kylmänä. Moottorin käydessä ja lämpimänä ei ole vuotoa...
Hypersaappit (V6) kutsuttiin paisuntasäiliöiden vaihtoon, kun jollaan svedulla oli pönttö haljennut pakkasella tai jotain...
En tiedä vaihtoivatko sitten uuteen samanlaiseen vai pistivätkö purkkaa jonnekin koloon, vai mitä tekivät. Eroa en ainakaan päällepäin pytyssä huomannut.
No sitten alkoi jäähylientä kulua taas viime talvena. Sitten poksahti ylävesiletku ja sitten vaihdettiin kansipahvi + kannen koneistus päälle. Pakosarjan pultit vaihdettiin ja muuta pientä säätöä. 900 €. Nyt ei kuluta mitään nesteitä, kun hajosi bensapumppu. Mutta kyllä tästä vielä kesäksi liikkeellee....
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Re: Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
Nää ei ole ikinä kunnossa näköjään....kun hajosi bensapumppu...
Emmä tajua miksi näitä silti vaan jaksaa.
Sairaus. Ja parantumaton vissiin...
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: Saappi hävittää jäähdytysnesteitä
Ensipakkasten tultua ilmestyi saapin alle lätäkkö jäähdytysnestettä... vuotaa kuin seula.. vuoto tulee apulaitehihnan kohdalle maahan. Meniköhän vesipumppu? Minkähän verran kustantaa osa? ja onko iso homma vaihtaa? Tarkastutin jäähdytinnesteen pakkaskeston -35 oli, joten tuskin tästä syystä...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89