Hihnapyörä
Hihnapyörä
Mårå
Nå jo on perkele, 2,2 TID -03 SS uusi koppa kampuran päässä oleva moniurahihnapyörä tuhannen päreinä......kaikkea sitä näkeekin. Marmorilla hintana 465 euroopan rahaa, kattelin että lontoossa 64 puntaa + postimaksut.
Onkohan tuo varaosanumero 55351711 oikea numero
Nå jo on perkele, 2,2 TID -03 SS uusi koppa kampuran päässä oleva moniurahihnapyörä tuhannen päreinä......kaikkea sitä näkeekin. Marmorilla hintana 465 euroopan rahaa, kattelin että lontoossa 64 puntaa + postimaksut.
Onkohan tuo varaosanumero 55351711 oikea numero
Re: Hihnapyörä
Kittos mimmi vastauksesta, muistatko vielä pystyykö vaihtamaan ilman koneen siirtoa.......
Re: Hihnapyörä
Nå niin, pyörä ja sisälokari irti, jämät vanhasta hihnapyörästä lukittu paikoilleen(oma lattarautaviritys) ja pultti ei sitten hievahdakkaan edes pulttipyssyllä. Muistaako joku onko kysessä aivan normaali vastapäivään aukeava
kierre?
Kävi kyllä mielessä että jospa ajaisi rälläkällä pultin kannan pois........mutta milläs sitten otat loput pultista pois jos on kovastikkin tiukassa.
Tässä ollaan suu messingillä kaikista "järkevistä" ehdotuksista
kierre?
Kävi kyllä mielessä että jospa ajaisi rälläkällä pultin kannan pois........mutta milläs sitten otat loput pultista pois jos on kovastikkin tiukassa.
Tässä ollaan suu messingillä kaikista "järkevistä" ehdotuksista
Re: Hihnapyörä
Nuts kirjoitti:Nå niin, pyörä ja sisälokari irti, jämät vanhasta hihnapyörästä lukittu paikoilleen(oma lattarautaviritys) ja pultti ei sitten hievahdakkaan edes pulttipyssyllä. Muistaako joku onko kysessä aivan normaali vastapäivään aukeava
kierre?
Kävi kyllä mielessä että jospa ajaisi rälläkällä pultin kannan pois........mutta milläs sitten otat loput pultista pois jos on kovastikkin tiukassa.
Tässä ollaan suu messingillä kaikista "järkevistä" ehdotuksista
poraamalla.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Hihnapyörä
No jotain tolkkua nyt hommaan. Kyllä se normaalisti aukeaa kun tarpeeksi vääntöä vaan saa taakse. Eli jatkovartta lisää ja parempi lukitus moottorille jos ei meinaa pysyä pyörimättä. Vaikka vaihde päälle ja jarrut pohjaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Hihnapyörä
Veljen omegasta avattiin startilla. Lukitsee sopivasti runkopalkkia vasten ja nytkäyttää varovasti.
Kytkin luistaa aika hetkästi väännettäessä auki vaihdetta vasten.
Kytkin luistaa aika hetkästi väännettäessä auki vaihdetta vasten.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Hihnapyörä
Mårå
Juu, kyllä se varmaan aukeaa ihan normaaliakin kautta.......hylsy kyllä jo halkesi.
Huomenna kauppaan ostamaan kunnollinen hylsy niin eiköhän se sieltä lähde. Lukitsimen tein ihan reilusta latasta, porasin reijän risan hihnapyörän taustaan ja kiinnitin latan 8mm pultilla, latta lukittuu hyvin yhteen koloon rungossa. Enemmänkin kone näytti liikkuvan kun oiken olan takaa väänsi.
Juu, kyllä se varmaan aukeaa ihan normaaliakin kautta.......hylsy kyllä jo halkesi.
Huomenna kauppaan ostamaan kunnollinen hylsy niin eiköhän se sieltä lähde. Lukitsimen tein ihan reilusta latasta, porasin reijän risan hihnapyörän taustaan ja kiinnitin latan 8mm pultilla, latta lukittuu hyvin yhteen koloon rungossa. Enemmänkin kone näytti liikkuvan kun oiken olan takaa väänsi.
Re: Hihnapyörä
Jospa pitäisi parantaa moottorin tuentaa jottei terävin vääntö hukkaannu moottorin nostamiseen?Nuts kirjoitti:Enemmänkin kone näytti liikkuvan kun oiken olan takaa väänsi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Hihnapyörä
Entä jos ostaisi mutterin halkaisijan ja sitten uuden mutterin. Halkeaa nätisti ja ilman suurempaa voimaa ja ei riko kierteitä.
Re: Hihnapyörä
Pultti ei mutteri..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Hihnapyörä
Anteeksi,ajattelin automaattisesti sitä mutteriksi. Onnea kokeiluihin.
Re: Hihnapyörä
Måråt
Nå niin, uusi voimahylsy hallinassa ja pikkasen järeämpi pulttipyssy....ja ihan varmaan lähtee:)) Pultillehan on aivan sama mitä sille tapahtuu koska se vaihdetaan uuteen. Tilasin tuolta englannista hihnapyörän ja pultin hintaan 125 puntaa kotiin toimitettuna. Pulttihan vaihdetaa aina Wis mukaan.
Nå niin, uusi voimahylsy hallinassa ja pikkasen järeämpi pulttipyssy....ja ihan varmaan lähtee:)) Pultillehan on aivan sama mitä sille tapahtuu koska se vaihdetaan uuteen. Tilasin tuolta englannista hihnapyörän ja pultin hintaan 125 puntaa kotiin toimitettuna. Pulttihan vaihdetaa aina Wis mukaan.
Re: Hihnapyörä
Måråt
Nå niin, mutteri irti ja lelut kädessä....helppo homma kun "oikeilla" työkaluilla tekee. Itse asiassa pulttipyssynä oli lainassa tuollainen sähkökäyttöinen(220V) kone ja toimi epäilystä huolimatta aivan loistavasti. Vääntöä lupaavat tälle härvelille kuulemma 500 Nm, mene ja tiedä Oma paineilmapyssy hyytyi kun kompurassa liian pieni imutuotto.
Viestikin tuli Englannista että osat ovat matkalla, eikun odotellaan......
Nå niin, mutteri irti ja lelut kädessä....helppo homma kun "oikeilla" työkaluilla tekee. Itse asiassa pulttipyssynä oli lainassa tuollainen sähkökäyttöinen(220V) kone ja toimi epäilystä huolimatta aivan loistavasti. Vääntöä lupaavat tälle härvelille kuulemma 500 Nm, mene ja tiedä Oma paineilmapyssy hyytyi kun kompurassa liian pieni imutuotto.
Viestikin tuli Englannista että osat ovat matkalla, eikun odotellaan......
Re: Hihnapyörä
Mårå
Nå jåå, uusi hihnapyörä tuli alkuviikosta ja taas pelittää. Oli itse asiassa aika helppo homma vaihtaa, kiristäjä oli ehkä se hankalin saada paikoilleen
Nå jåå, uusi hihnapyörä tuli alkuviikosta ja taas pelittää. Oli itse asiassa aika helppo homma vaihtaa, kiristäjä oli ehkä se hankalin saada paikoilleen