Voi vikakoodi... P1901

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
MTH
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2010 11:37

Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja MTH »

Moro taas,

Nyt se myrkyn lykkäsi, kun perjantaina normaalissa moottorijarrutuksessa täräytti moottorivikamerkin kojelautaan (helikopterin...) ja tehot pois. Virrat kun käytti pois, niin tehot palasivat.

Kävin lähimmässä huoltoliikkeessä tarkistuttamassa tilanteen ja tuo P1901 sieltä selvisi. Joku ilmanpaine epä-tasapaino...jotakin, jotakin. No, nollattiin se ja sanoivat että jatkaa vaan matkaa.

Nyt sitten tänään samassa kohdassa moottoritieltä poistuttua, sama homma. Merkkivalo pling... ja tehot pois. Koodia en tarkistanut, mutta merkkihuoltoon aika varattuna.

Onko tuo koodi kellekkään tuttu?
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

ei vastaa alkuperäiseen kysymykseen mutta jos joku näitä vikakoodeja osaa suomentaa/vääntää rautalangasta niin selittäköön samalla koodin P0299 sanoman..
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
sepe43
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 19:03

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja sepe43 »

Ja mikähän automobiili mahtaa olla kyseessä .... Vaiko ruohonleikkuri ....? Onko tech2 :lla luettu vai jollain yleismallilla?
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

MTH kirjoitti:Moro taas,

Nyt se myrkyn lykkäsi, kun perjantaina normaalissa moottorijarrutuksessa täräytti moottorivikamerkin kojelautaan (helikopterin...) ja tehot pois. Virrat kun käytti pois, niin tehot palasivat.

Kävin lähimmässä huoltoliikkeessä tarkistuttamassa tilanteen ja tuo P1901 sieltä selvisi. Joku ilmanpaine epä-tasapaino...jotakin, jotakin. No, nollattiin se ja sanoivat että jatkaa vaan matkaa.

Nyt sitten tänään samassa kohdassa moottoritieltä poistuttua, sama homma. Merkkivalo pling... ja tehot pois. Koodia en tarkistanut, mutta merkkihuoltoon aika varattuna.

Onko tuo koodi kellekkään tuttu?

Onko diesel? Hiukkas-suodatin koodeja.
MTH
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2010 11:37

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja MTH »

rookie vahdissa... eli on 2005 1.9tdi 110kw varustettu SS ruohonleikkuri.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

MTH kirjoitti:Moro taas,

Nyt se myrkyn lykkäsi, kun perjantaina normaalissa moottorijarrutuksessa täräytti moottorivikamerkin kojelautaan (helikopterin...) ja tehot pois. Virrat kun käytti pois, niin tehot palasivat.

Kävin lähimmässä huoltoliikkeessä tarkistuttamassa tilanteen ja tuo P1901 sieltä selvisi. Joku ilmanpaine epä-tasapaino...jotakin, jotakin. No, nollattiin se ja sanoivat että jatkaa vaan matkaa.

Nyt sitten tänään samassa kohdassa moottoritieltä poistuttua, sama homma. Merkkivalo pling... ja tehot pois. Koodia en tarkistanut, mutta merkkihuoltoon aika varattuna.

Onko tuo koodi kellekkään tuttu?

Olisko P1901 Pakokaasun hiukkassuodatimen paineanturi, oikosulku maahan.
Pakokaasun hiukkassuodatin tukkeutunut, Pakokaasun hiukkassuodattimen paineanturi etumainen letku löysä tai tukkeutunut.


Tuollasia tietoja löytyi tuolla koodilla.

Nafta miehet saa kertoa lisää :D
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
MTH
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2010 11:37

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja MTH »

Boschin ehkä "pirkkavehe" pojilla oli puotissa... Saas nähä ensi viikolla mitä merkkihuolto sanoo.

Kävin kurkkaamassa ruottin puolelta keskusteluja tämän vikakoodin P1901 suhteen ja sieltähän löytyi ihan mielenkiintoista lukemista. Nähtävästi aika yleistä ongelmaa hiukkassuodattimen suunnalla.

EGR:tkin näyttää olevan kyseisen moottorin mieleisiä "välipaloja".

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?p=1562340
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

Mimmi kirjoitti:Ja mikäköhän auto on kyseessä?
9-3 SC Aero 2.8v6 -2006
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

löytyykö noita vikakoodi luetteloita jostain netistä, vai vain wis:sistä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

antti.hakamaa kirjoitti:löytyykö noita vikakoodi luetteloita jostain netistä, vai vain wis:sistä.
WIS:stä noita on tullut katteltua.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

antti.hakamaa kirjoitti:löytyykö noita vikakoodi luetteloita jostain netistä, vai vain wis:sistä.

Tuolta ainakin löytyy jotain.
http://www.obd-codes.com
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kiitos linkistä noista koodeista varmaan suurin osa samat mitä saabin omat.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

mikäs koodin p1380 selite on, voisiko liittyä nokan ajoitukseen, ja mikä voi aiheuttaa.

sytyttää toisinaan vikavalon ja autohan oli siis 200tkm ajettu 93ss 2,2tid.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
MTH
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2010 11:37

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja MTH »

Nyt pitäisi auto olla kunnossa P1901:sen jälkeen.

Hiukkassuodatin jokseenkin tukossa eli ratkaisuna regenerointi = ohjelmoitu moottorin rääkkäys ohjelma, jolloin tukokset palaa pois...
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Voi vikakoodi... P1901

Viesti Kirjoittaja Recon »

Mulla on tullut nyt pari kertaa (SC -08 TTiD A6 72tkm) häly "Particulare filter full", ei moottorihälyvaloja. Huoltokirjan mukaan ymmärsin että hiukkassuodattimen polttoa ei ole voitu automaattisesti tehdä (pätkäajoa pienillä nopeuksilla). Lähdin pidemmälle lenkille ja seurasin kulutusmittaria. Sen mukaan tuo poltto tuli tehtyä. Hälytys ei enään tullut seuraavassa startissa. Parin viikon kuluttua sama homma. Kieltämättä nyt on ollut viimeaikoina enemmän kaupunkiajoa. Nyt tuli ajettua vaihteet manuaaliasennossa pienemmillä pykälillä, jää nähtäväksi auttoiko kuinka pitkäksi aikaa. No ens viikolla tiedossa reilu tuhannen kilsan lenkki.

Manuskoista ilmeni myös, jollei tuota polttoa ajamalla saa päälle, menee auto limp home-tilaan ja edessä Techillä poltto. Saakohan tuota pönttöä ajamalla niin puhtaaksi kuin Techillä huudattaminen. Täytyy kyllä myöntää ettei ole kauheasti tullut huudatettua konetta, vaan on ajeltu suht maltillisesti.
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
Vastaa Viestiin