Perunan istutusta Ng900:seen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Minkäs verran tuli letkuille kokonaisuudessaan hintaa?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Coltti kirjoitti:Minkäs verran tuli letkuille kokonaisuudessaan hintaa?
Jotain 70 eukkia.. :wink:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Selvä, eli täytyy itse tyytyä etsimään jostain käytetyt :). Jos jollain nurkissa pyörii viistokeulasatkun öljyjäähyn letkuja saa tarjota (kiinnitys molemmissa päissä kierteillä, matala öljyjäähy)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

No en ois uskonu että potun vaihdossa on noin monta vaihetta. :) Mainiot kuvat muuten! Hyvä threadi.
99T-museopeli
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

Hook kirjoitti:Perinteisten modeemien omistajat rakastaa mua näiden kuvien takia :roll: :lol:

Ohessa kuva kaikista kolmesta ahtimen letkusta.

- Ylimpänä on alavesiletku jonka lohkon päässä on 90 asteen mutka, koska banjo ei mahdu lohkoon kiinni. Suorakin käy, mutta joutuu tekemään paksulla DP:llä varsin jyrkän 90 asteen kurvin, joten ideaalisin liene tuo 90 mutkallinen. (14mm lohkoon sekä ahtimen banjoon)

- Keskellä ohut öljyletku, jossa ahtimen päässä 12mm banjo, joka käy Vakio Garrettin 12mm banjoon sekä potun 11mm "n*ss*n" banjoon. (14mm banjo lohkossa)

- Alimmaisena ylävesiletku, jossa lyhennetty liitos ahtimen päässä, jotta kääntyy paremmin pakosarjan alta. (josko ei hipoisi kuumaa pakosarjaa..), molemmet 14mm banjoja)
Kuva
Sama sokeille http://www.npr.fi/~heikki/peruna/perunaletku3x.jpg

Hook
mistä hommasit punosletkut pottuun ja mitkä letkut? meidän hiflex sanoi mulle että eivät pysty tekemään? tai ainakaan teflon-sisustalla oleva ei onnistu? istutin orkkisputket paikalleen (tonnari)...
Yamaha FZ1-N -08
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Noi on vesi ja öljyletkut. Haettuna Dunlop Hiflexistä.
Ainakin Konalan/Malminkartanon hiflex osaa ja kykenee tekemään.
Letkut on mallia "paksut", mutta ohuempikin versio riittänee.
(ohut ~5mm sisämitta, paksu ~9mm sisämitta...)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

Hook kirjoitti:Noi on vesi ja öljyletkut. Haettuna Dunlop Hiflexistä.
Ainakin Konalan/Malminkartanon hiflex osaa ja kykenee tekemään.
Letkut on mallia "paksut", mutta ohuempikin versio riittänee.
(ohut ~5mm sisämitta, paksu ~9mm sisämitta...)

Hook
täytyypä käydä mainitsemassa täällä hiflexillä että toisessa moisessa pystytään kyllä tekemään...varmasti täälläkin olisivat jostain kusiletkusta saaneet ne tehtyä, mutta ei siitä mistä halusin?
Yamaha FZ1-N -08
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Doddii. Ennakoivasti saabin ahdistuskohtauksia välttääkseni päätin parantaa tilannetta muuttamalla metrin verran 50mm putkea ja tiukan kurvin 60mm rööriksi.. IC:tä asti, josssa 54mm putket vielä hetken...

Kaikki muu on omatekoa ja suunnittelua, paitsi hitsisaumat tallinaapurin ystävällisellä avustuksella... 8)

Tästä se lähti.. onneton jarru, josta ilma menee vasta paineella 8)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Hyvältä näyttää.Tuleeko bling blingeiksi?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Suppari kirjoitti:Hyvältä näyttää.Tuleeko bling blingeiksi?
Ei tuota enempää. Nuokin on myllytyskoneella kiillotettu, mutta tarkoitus ei ollut tehdä noita osista silmille hyppiviä. alumiini muutenkaan ei pitkään pysy kirkkaana. Oleellisempaa on virtaus. 8)

Genuinesaab/Taliaferro suosittelee ko. parannusta 300+hp autoihin..
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=481
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=371
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Hatun nosto tuolle projektille :). On moneen yksityiskohtaan paneuduttu huolella ja ei ole oikaistu sieltä, mistä aita on matalin.

Noihin koneistuksiin ja osien etsimiseen menee kyllä helposti aikaa ja paljon.

Sulla taitaa olla itsellä TIG?
900S(T5.5) M1991(KR)
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Sukellusvene kirjoitti: Sulla taitaa olla itsellä TIG?
Hook kirjoitti:Kaikki muu on omatekoa ja suunnittelua, paitsi hitsisaumat (6kpl) tallinaapurin ystävällisellä avustuksella... 8)
..Mulla mitään ole.
Tallinaapurilla on TIG...
Hitsaushommat vei ehkä noin puolituntia naapurilta yhteensä.

Valmiita 30, 60, 90 ja 180 asteen alumiinikurveja hain http://www.moposport.fi (samoin http://www.hevosvoima.com sekä kuulemma amw myyvät..) ja tuossa tuli käytettyä 60, 30, 60 ja 90 asteen kurvit.
Alamutkana on etolan pitkä 90 asteen 60mm letku, josta leikkasin toisesta haarasta siivun tuohon imusarjan päälle.
Nippan varastin valmiista "tuning" osasta.. (sellainen 10cm aluputkenpätkä, josta leikkasin nipan irti ja hitsuutin paikalleen tuohon kurviin...)

Suurin hommahan tuossa on mittailla ja katkoa tuota putkea sopivasti... mallailla ja sitten taas.. Yhteensä ehkä noin 2 täysmittaista työpäivää tallilla, eli myyntiin ei kannattane lähtee rakentaa tuolla viimeistelyasteella.. :roll:

edit: korjattu "moposport" :roll:
Viimeksi muokannut Hook, Ma Huhti 02, 2007 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

ootkos hessu laittanu tumpin puhaltamaan pihalle...ku ei tota takaisinkierrätystä näy...???
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AM »

Hook kirjoitti:Suurin hommahan tuossa on mittailla ja katkoa tuota putkea sopivasti... mallailla ja sitten taas.. Yhteensä ehkä noin 2 täysmittaista työpäivää tallilla, eli myyntiin ei kannattane lähtee rakentaa tuolla viimeistelyasteella.. :roll:
Niin no, ihme sinänsä että joku kehtaa kaupitella tuon näköisiä mutkia kaasuläppäkotelolle... :roll: Varmaan ihan toimiva, mutta herkästi asiakas tulee tilanneeksi vielä tuon rosterisen kulman, jotta saa edes kohtuullista viimeistelyä. :D

Kuva

Kuva
Saab 9-5 Aero MY01
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

like_a_glove kirjoitti:ootkos hessu laittanu tumpin puhaltamaan pihalle...ku ei tota takaisinkierrätystä näy...???
Eikös tuossa ole by-pass filsulla varustettuna, olisko JR:n sininen filsu? Eihän T5:n koneet sitä takaisin hönkäystä kaipaa, toisin kuin T7:t

Muuten tuo http://www.motosport.fi ei servaa, onko oikea osoite http://www.moposport.fi siis se mopoputka Petikossa (tuolta tuli ostettua n. reilu 20 vuotta sitten viripalikoita Monkeyhin)?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Vastaa Viestiin