9-5 Coilover ongelma
Re: 9-5 Coilover ongelma
Tulostat vaan pokkana jonkun lapun tai olet yhteydessä race.fi. Mamasanin toimestasta ainakin bc racingit on saatu leimattua, vaikka leimasetä on urputtanut vastaan. Hetki sitten tuttava sai leimattua kyseisen alustan, kun mamasanilta soittivat konttorille.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: 9-5 Coilover ongelma
Ajattelinkin tulostaa lappuset, mutta ajatuksesksi jäi. Kuulemma lappuset lähtee katsastuskonttorilta eteenpäin Trafille... Ja asiakirjan väärennös jne. mitä siitä sitten seuraisikaan.
Hupaisaa on, kun eka katsastaja myöntää Trafin sekä suomen lain perusteella et näinhän se näyttää paperilla olevan, mutta hän noudattaa talon käytäntöä. Ei leimaa, koska jouset on vaihdettu. Toisessa paikassa puhelimessa keskustellessa kerrotaan, et jos korkeutta ei ole muutettu, ei estettä leimalle. Paikanpäällä vaaditaan muutosta siten, ettei korkeutta voi säätää "sinähän voit muuttaa korkeutta katsastuksen jälkeen". Kertovat et kannattaa luksea suomen lakia eikä Trafin sivuja. Ja saattaisi auttaa jos maalasin jouset mustksi... kerroin että minusta muo ova hyvin mustat ja vielä hyvässä maalissakin, kun uudet ovat. Ei leimaa. Palatessani samaan paikkaan mukanani kopio asiaan liittyvästä suomen lain pykälistä, kaivaa katsastaja jostain trafin päätöksen, jossa alustasarjaa ei voitane hyväksyä ilman tuv-hyväksyntää. Ihan oman terveyden vuoksi, ruuvaan katsastusta varten vanhat rojut paikoilleen...
Muuten..... Jousia lieventämällä keikkuminen pysähdyttäessä väheni ja näyttää lähes loppuvan mitä enemmän kilsoja tulee. Mutta vielä kokeillaan löysempää jousta eteen ja apujousia, jolla pintakovuutta saisi toivottavasti pois.
Hupaisaa on, kun eka katsastaja myöntää Trafin sekä suomen lain perusteella et näinhän se näyttää paperilla olevan, mutta hän noudattaa talon käytäntöä. Ei leimaa, koska jouset on vaihdettu. Toisessa paikassa puhelimessa keskustellessa kerrotaan, et jos korkeutta ei ole muutettu, ei estettä leimalle. Paikanpäällä vaaditaan muutosta siten, ettei korkeutta voi säätää "sinähän voit muuttaa korkeutta katsastuksen jälkeen". Kertovat et kannattaa luksea suomen lakia eikä Trafin sivuja. Ja saattaisi auttaa jos maalasin jouset mustksi... kerroin että minusta muo ova hyvin mustat ja vielä hyvässä maalissakin, kun uudet ovat. Ei leimaa. Palatessani samaan paikkaan mukanani kopio asiaan liittyvästä suomen lain pykälistä, kaivaa katsastaja jostain trafin päätöksen, jossa alustasarjaa ei voitane hyväksyä ilman tuv-hyväksyntää. Ihan oman terveyden vuoksi, ruuvaan katsastusta varten vanhat rojut paikoilleen...
Muuten..... Jousia lieventämällä keikkuminen pysähdyttäessä väheni ja näyttää lähes loppuvan mitä enemmän kilsoja tulee. Mutta vielä kokeillaan löysempää jousta eteen ja apujousia, jolla pintakovuutta saisi toivottavasti pois.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-5 Coilover ongelma
Samaa järkeä käyttäen kun olivat nyt eli "Sinähän voit muuttaa korkeutta katsastuksen jälkeen" niin pitäisi tulla hylsy vaikka alkuperäiset sinne laittaisitkin.
Sillä periaatteella pitäisi hylätä joka v**tu ikinen suomessa liikkuva kikotin koska "sinähän voit muuttaa X katsastuksen jälkeen".
Varmaan olisi parempi kieltää autoilu kokonaan.
Sillä periaatteella pitäisi hylätä joka v**tu ikinen suomessa liikkuva kikotin koska "sinähän voit muuttaa X katsastuksen jälkeen".
Varmaan olisi parempi kieltää autoilu kokonaan.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-5 Coilover ongelma
Laitoin sitten vanhat tolpat ja jouset paikalleen ja katsastukseen.
- miten vanha tuo pakoputki on.
Siloittelee ja putsaa kuraa 3" putksesta. Jarkaa peräpäähän ja viettää ikuisuuden uusiaén puslien kimpussa löytämättä mitään. Sama toistuu etupäässä ja joka välissä hiplaa pakoputkia.
-Milloin putki on vaihdettu?
- En tiedä, siinä se on ollut ainakin viisi vuotta, kuten autokin.
- Saattaa olla vaihdettu.
- Eikös se kuitenkin ole ehjä ja arvot kohillaan
- Muinaa
Ajaa auton ulos hallista ja antaa laput käteen. Kysyin et mitä siinä putksessa nyt niin kiinnostaa? Päästöthän oli hyvät ja putki ehjä.
- Mistä tiedät onko katti CE-hyväksytty, jos se ei ole hyväksytty, niin se ei kelpaa..
- Et sitten muuta keksinyt.. Taisi olla tarve vaan antaa hylsy... (moottorivika ja hylsy tuli muutenkin)
-Ei kannata alkaa vittuilemaan saatana. Nähdään kun tulet uusintaktsastukseen!
No eipä tartte enää käydä samassa paikassa
- miten vanha tuo pakoputki on.
Siloittelee ja putsaa kuraa 3" putksesta. Jarkaa peräpäähän ja viettää ikuisuuden uusiaén puslien kimpussa löytämättä mitään. Sama toistuu etupäässä ja joka välissä hiplaa pakoputkia.
-Milloin putki on vaihdettu?
- En tiedä, siinä se on ollut ainakin viisi vuotta, kuten autokin.
- Saattaa olla vaihdettu.
- Eikös se kuitenkin ole ehjä ja arvot kohillaan
- Muinaa
Ajaa auton ulos hallista ja antaa laput käteen. Kysyin et mitä siinä putksessa nyt niin kiinnostaa? Päästöthän oli hyvät ja putki ehjä.
- Mistä tiedät onko katti CE-hyväksytty, jos se ei ole hyväksytty, niin se ei kelpaa..
- Et sitten muuta keksinyt.. Taisi olla tarve vaan antaa hylsy... (moottorivika ja hylsy tuli muutenkin)
-Ei kannata alkaa vittuilemaan saatana. Nähdään kun tulet uusintaktsastukseen!
No eipä tartte enää käydä samassa paikassa
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: 9-5 Coilover ongelma
Ihanan reilua meininkiä. Käytin itse tuon omani eilen a-katsastuksen toimipisteessä. Sielä on tuttu katsurina mutta ei ollut vapaana eikä ehtinyt odottamaan, joten rivistä seuraava.
Vanhempi mies istu autoon, ja kun päästiin valoja katselemaan niin ihmetteli kun ei sumarit toimi. Sanoin että ovat päiväajovalot, homma oli sillä selvä. Orkkisputki joka on 10v ollut paikoillaan, on melkosen hapokkaassa kunnossa, mutta sitä paikoillaan ravisti ja se oli siinä. Vasaralla kävi tunkinpaikat läpi ja nyki turvavyöt läpi kertaalleen. Kehujen kanssa läpi. Ei ne aina ala vittuilemaan vaikka ihan varma olin että nyt tulee sanomista jostain
Vanhempi mies istu autoon, ja kun päästiin valoja katselemaan niin ihmetteli kun ei sumarit toimi. Sanoin että ovat päiväajovalot, homma oli sillä selvä. Orkkisputki joka on 10v ollut paikoillaan, on melkosen hapokkaassa kunnossa, mutta sitä paikoillaan ravisti ja se oli siinä. Vasaralla kävi tunkinpaikat läpi ja nyki turvavyöt läpi kertaalleen. Kehujen kanssa läpi. Ei ne aina ala vittuilemaan vaikka ihan varma olin että nyt tulee sanomista jostain
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436