2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja TTH »

Itse ainakin olen ymmärtänyt että juuri sopivasti ajettu moottori on parempi virikohde kuin brand-new.. Ainakin ne legendaariset 80-luvun BMW:n F1-turbomoottorit olivat 100tkm ajettuja ja ne vielä jätettiin pihalle vähäksi aikaa ruostumaan että saadaan lohkosta ylimääräiset valujännitykset pois. Myös erilaiset välykset tasoittuvat kilometrien myötä..

Toki nyt puhutaan ihan eri litratehoista ja paineista kuin perus henkilöauton moottorista mutta ideana oli lähinnä sanoa ettei vielä 100tkm ole mikään este virittämiselle. Tuo 2.8T kun on vielä ymmärtääkseni suhteellisen jäly moottori..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-JP-
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 07:49
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja -JP- »

Niin lisätään edelliseen komenttiin vielä sen verran ,että jos 2.8 koneen tehot nostaa 250 :sta 300PS niin ei tuolla vielä ole kovinkaan isoa tekemistä "virittämisen" kanssa.

Eihän tuossa säädössä edes paineissa vielä tarvitse mennä lähellekkään "kipurajaa".

On vielä tuollainen "perus" mäppäys. Eikä aiheuta mitään lisätoimia.
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
Paukku Aero
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
Paikkakunta: hollola

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja Paukku Aero »

-JP- kirjoitti:Niin lisätään edelliseen komenttiin vielä sen verran ,että jos 2.8 koneen tehot nostaa 250 :sta 300PS niin ei tuolla vielä ole kovinkaan isoa tekemistä "virittämisen" kanssa.

Eihän tuossa säädössä edes paineissa vielä tarvitse mennä lähellekkään "kipurajaa".

On vielä tuollainen "perus" mäppäys. Eikä aiheuta mitään lisätoimia.
No niin, Nyt joku puhuu asiaa!!Näin minäkin olen ajatellut!!Paskat jostain ketjujen venymisestä, NE VOI KORJATA, hitot paljonko kuluttaa kaikki menee tankista joka tapauksesta!!Pää asia on kai että on peli johon tykästyy!! :evil:
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
-JP-
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 07:49
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja -JP- »

Paukku Aero kirjoitti:
-JP- kirjoitti:Niin lisätään edelliseen komenttiin vielä sen verran ,että jos 2.8 koneen tehot nostaa 250 :sta 300PS niin ei tuolla vielä ole kovinkaan isoa tekemistä "virittämisen" kanssa.

Eihän tuossa säädössä edes paineissa vielä tarvitse mennä lähellekkään "kipurajaa".

On vielä tuollainen "perus" mäppäys. Eikä aiheuta mitään lisätoimia.
No niin, Nyt joku puhuu asiaa!!Näin minäkin olen ajatellut!!Paskat jostain ketjujen venymisestä, NE VOI KORJATA, hitot paljonko kuluttaa kaikki menee tankista joka tapauksesta!!Pää asia on kai että on peli johon tykästyy!! :evil:
Saattaapi käydä niin ,ettei se kulutuskaan juuri siitä kasva. Kulkee vaan "köykäsemmin".
Paukku Aero kirjoitti: Paskat jostain ketjujen venymisestä, NE VOI KORJATA
Eikös sullakin ollut ns."vanhempi" se "parempi" kone ? Eli ei pitäisi venyä.

Tuo Turbo-X 280PS on ihan vain Softan muutos , jos vielä mietityttää tehojen nosto , niin saattaa tämä tieto helpottaa valintaa ja empimistä.
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja nugge »

Tää v*tun threadi O_o
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Sitäpaitti virittäminen on LAITONTA!
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja Risto »

like_a_glove kirjoitti:virittäminen on LAITONTA!
Eipäs ole.
Paukku Aero
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
Paikkakunta: hollola

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja Paukku Aero »

-JP- kirjoitti:
Paukku Aero kirjoitti:
-JP- kirjoitti:Niin lisätään edelliseen komenttiin vielä sen verran ,että jos 2.8 koneen tehot nostaa 250 :sta 300PS niin ei tuolla vielä ole kovinkaan isoa tekemistä "virittämisen" kanssa.

Eihän tuossa säädössä edes paineissa vielä tarvitse mennä lähellekkään "kipurajaa".

On vielä tuollainen "perus" mäppäys. Eikä aiheuta mitään lisätoimia.
No niin, Nyt joku puhuu asiaa!!Näin minäkin olen ajatellut!!Paskat jostain ketjujen venymisestä, NE VOI KORJATA, hitot paljonko kuluttaa kaikki menee tankista joka tapauksesta!!Pää asia on kai että on peli johon tykästyy!! :evil:
Saattaapi käydä niin ,ettei se kulutuskaan juuri siitä kasva. Kulkee vaan "köykäsemmin".
Paukku Aero kirjoitti: Paskat jostain ketjujen venymisestä, NE VOI KORJATA
Eikös sullakin ollut ns."vanhempi" se "parempi" kone ? Eli ei pitäisi venyä.

Tuo Turbo-X 280PS on ihan vain Softan muutos , jos vielä mietityttää tehojen nosto , niin saattaa tämä tieto helpottaa valintaa ja empimistä.
Juu, mun auto on rekisteröity 30.4.2007.Minkä ihmeen takia niiden on täytyny vaihtaa ketju uudemmissa malleissa, jos se kerran on ollut kestävämpi vanhemmissa!! Ei ymmärrä???
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Risto kirjoitti:
like_a_glove kirjoitti:virittäminen on LAITONTA!
Eipäs ole.
Sitäpaitti vähäpäästöisen auton virittäminen on LAITONTA!
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja haffu »

Vängätään lisää vastaan, että eihän ole. Sitä vain tehdään laittomasti, koska tuskin kukaan haluaa maksaa pussitestistä, jonka läpäisy on vakiollakin epävarmaa.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
-JP-
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 07:49
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja -JP- »

like_a_glove kirjoitti:Sitäpaitti virittäminen on LAITONTA!
like_a_glove kirjoitti:
Risto kirjoitti:
like_a_glove kirjoitti:virittäminen on LAITONTA!
Eipäs ole.
Sitäpaitti vähäpäästöisen auton virittäminen on LAITONTA!
Hmm... eihän tässä ole virittämisestä keskusteltu vaan ,moottorin ohjauksen optimoinnista. Moottorin ohjauksen optimoinilla = uudelleen säätämisellä on yleensä myönteinen vaikutus polttoaineen kulutkseen ja sitä kautta myös päästöihin.

Se mitä varmaankin ajat takaa on ,ettei "vähäpäästöiseen" autoon saa vaihtaa mitään osia ilman suodattimen ja katalysaattorin välille.
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja TTH »

Turboahdettuun moottoriin ei ilman pussitestiä/E-hyväksyntää saa tehdä minkään sortin moottorin optimointia, niin rauta kuin softa puolella..

Ihan huumorivänkäystähän tämä on, Hirsch-setit on viritystä mutta koska niille olemassa E-hyväksynnät ne saa myös laillisesti rekisteriotteeseen. Tosin eikös se 305hp femma aikoinaan meinannut vähän aiheuttaa ongelmia, vaikka E-hyväksynnät jne olivat kunnossa..
Trafi :evil:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Jos arveluttaa virittäminen,ni sitten varmaan kandeis jättää se tekemättä. :D
Ja laitonta se on..Ei siitä pääse yli eikä ympäri..Se et tarviiko siitä huudella pitkin pitäjää,on asia erikseen. Ja ei herneitä venttiileihin tästä viestistä.. ;) (Kaiken saa rikki, kunhan vaan yrittää tarpeeksi.)
2008 SS 1.8t Biopower.
Paukku Aero
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
Paikkakunta: hollola

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja Paukku Aero »

En ole kuullut, että kukaan olisi jäänyt "kiinni softan muutoksesta"katsastuksessa!!Vai onko jollekulle niin käynyt!!
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Joo,tuskin inssit huomaa pelkkää softamuutosta,ellei tehoja oo sit "tuplattu".. (Tosin tossa vaiheessa ei oo enää pelkkä softamuutos.) Että sen huomaa jo pelkästään persdynolla.. (Lähinnä 150hp-->300hp.. Ehkäpä ne huomaa tommosen eron jo..Sanooko asiasta mitään,on asia erikseen..
2008 SS 1.8t Biopower.
Vastaa Viestiin