Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4173
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 4:21 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu

ViestiKirjoittaja tturku » To Kesä 15, 2017 2:27 pm

Tossa kun kattelin cabbejen maalipintoja (ja ng9-5) niin masennuin :D. pitäis varmaan hankkii jotkut vasta-alkajalle sopivat myllytyskamat. Kysymys kuuluu mitä kannattaa hankkia?
http://www.autodude.fi/tuote/epakesko_m ... ne_deluxe/
tai
http://www.autodude.fi/tuote/myllytysse ... ne_deluxe/
Olisko noista mihinkään? Mieli tekis kokeilla itse pinnottaa jos saa sopivaan kuntoon maalipinnan. On naarmua jne. jotka pitäis saada pois.
Jos laittaa jonkun pinnoitteen niin voiko noita naarmuja peitellä esim. GA:n punasella ensin pohjalle vai meneekö heti ketuiks?

Jotain hyvää settiä saa ehdottaa millä sais about kaiken tehtyä. Ei tohon vahaamiseen oikein oo aikaa niin pitäis saada mahdollisimman pitkäkestoinen hyvä pinta, mitään näyttelyautoja noi ei oo kuitenkaan, vaan kovassa käytössä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
NG900 2.0T Sensonic Cab MY96 Sun&Beach by Rinspeed (HA)
Ex: OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Ensio
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 8:27 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu

ViestiKirjoittaja Ensio » Pe Kesä 16, 2017 12:59 pm

Mielipiteitä on varmaan monta mutta onneksi tämä on internet.

Pinnoitusta ei kannata laittaa jos et ole myllyttänyt pinnan priima kuntoon.

Eli varmaan joku 3 step ja se 50 tuntia kannattaa varata aikaa tuohon. :mrgreen:

Tämän jälkeen odotat vain milloin lokin kakat peittävät auton.

Sellaiset hajoavat aineet DAT on varmaan ensin turvallisia.

Itselläni on seuraava setuppi; tällä on oma saappi ja kourallisen muita autoja tehty.

Rotarykone Shinemate
Scholl S3 + Schollin Spiderlaikka
Scholl S17
Scholl S30/40

Sit useita pehmeimpiä laikkoja noiden muiden aineiden kanssa.+ vahat ja pesuaineet

Tuo pesukinnas foorumi on varmaan paras paikka kysellä näitä, siellä on ihan asiallista ja asiantuntevaa porukkaa.

Pesukinnas foorumilta napattu rotarykone opas:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/i ... ishing.pdf
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:- Projekti Margareta -:-

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 2168
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 9:55 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu

ViestiKirjoittaja JP_Vette » Pe Kesä 16, 2017 1:11 pm

Jos haluaa nopean pikafiksin ilman älyttömiä hifistelyjä, niin Motonetin "perusrälläkkä", siihen vaahtomuovilaikka ja sillä hinkuttaa jotain hiovaa vahaa (vaikka se Glymin punanen) niin johan pinta paranee. Ei tietenkään vastaa myllytystä, jossa naarmut hiotaan pois, mutta kyl tollaki on vissi ero vahan käsinlevittelyyn. Ja aikaa menee sama mitä käsin levitelles.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95
900 GLs Automatic '83
Tunturi Maxi '72

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4173
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 4:21 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu

ViestiKirjoittaja tturku » Pe Kesä 16, 2017 4:19 pm

Kyllä tässä jotain pidempiaikaista ja vähän parempaa haetaan. Kiitti Ensio tosta linkistä. Hyvää matskuu. Pesukintallakin on tullut vähän surffattua kyllä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
NG900 2.0T Sensonic Cab MY96 Sun&Beach by Rinspeed (HA)
Ex: OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4173
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 4:21 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu

ViestiKirjoittaja tturku » Ma Kesä 19, 2017 12:55 pm

Nyt on viikonloppu takana kovaa googletusta ja foorumien lukemista, että vaimokin alkoi jo puhelimen kanssa seurustelusta avautumaan. Kuulemma yleisin syy eroihin parisuhteessa. 8O
Tilasin sit tänään tän setin ja vähän puhdistusaineita:
http://www.autodude.fi/tuote/myllytysse ... ne_deluxe/
Lisäksi pistin Ebaystä tilaukseen CEM DT-156 maalipintamittarin. Mittari maksoi karvan alle 100 eskoa Honkkarista toimitettuna. Nyt sitten sitä 50h jostain etsimään (x3 kun 3 autoa laittoa kaipais). Saas nähdä mitä tulee vai tuleeko mitään :lol:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
NG900 2.0T Sensonic Cab MY96 Sun&Beach by Rinspeed (HA)
Ex: OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 8:43 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Viesti:

Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu

ViestiKirjoittaja Örkinrumilus » Ma Kesä 19, 2017 6:21 pm

Saabien lakka ei o niin kovaa että 3-steppiä tarttis, menee 2"steppinä hienosti. Alotat hienommasta kombosta ja siitä aitten laikkaa & aineita asteittain koventaen niin että alkaa miellyttää naarmunpoisto silmää. Viimeistely åitäisi onnistua epäkeskolla helposti, mua vastaan on tullu yks musta - 08 sc joka on niin pehmee että rotarylla ei saanu holotonta kuin ihan viimisenpäälle viimeistelemällä.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -98 9-3 2.3, -07 9-5 pilot wagon, -11 9-5 2.0 aero xwd biop.
#5436

SS
"Hölösuu"
Viestit: 2315
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 8:21 pm
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu

ViestiKirjoittaja SS » Ti Kesä 20, 2017 8:08 pm

Oma budjettivalintani oli tämä:
- Motonetin MTX epäkesko, joku Das-6 kopio tuokin lienee
- Scholl Oranssi ja Violetti laikka
- Scholl S17, S30+ ja S40 (S30 voinee jättää pois)
- Raudan- ja pienpoistoaineet Autodudelta tai Autonhoitokaupasta
- Meguiars Claybar + liukaste (noi oli mulla valmiina)
- Meguiars Shampoo Puuilosta

Aloitin oranssi laikka + S40 -kombolla, sillä lähtikin "ammattifiksarin" jättämät hologrammit tummansinisestä Saabista ekakertalaiselta ekalla yrittämällä. Jos on isompia narmuja, niin sitten listalle tuo jo mainittu valkoinen spider + S3. Myllytykseen ei paljoa aikaa mennyt, pesuihin sitäkin enemmän: http://www.autodude.fi/auton_perusteellinen_pesu/

Schollin aineille löytyy hyviä laikka+tahna -valintakaavioita täältä:
http://www.schollconcepts.com/en/products/premium-rubbing-compounds

Muitakin merkkejä löytyy nettikaupoista, Scholliin päädyin kun noita on Motoneteissa tarjolla.

Edittiä: Pintaan tietty jotain, seuraavaksi testiin Scholl W9: http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=53&t=4303
9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (~100tkm)

Ensio
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 8:27 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu

ViestiKirjoittaja Ensio » Ti Kesä 20, 2017 9:57 pm

tturku kirjoitti:Nyt on viikonloppu takana kovaa googletusta ja foorumien lukemista, että vaimokin alkoi jo puhelimen kanssa seurustelusta avautumaan. Kuulemma yleisin syy eroihin parisuhteessa. 8O
Tilasin sit tänään tän setin ja vähän puhdistusaineita:
http://www.autodude.fi/tuote/myllytysse ... ne_deluxe/
Lisäksi pistin Ebaystä tilaukseen CEM DT-156 maalipintamittarin. Mittari maksoi karvan alle 100 eskoa Honkkarista toimitettuna. Nyt sitten sitä 50h jostain etsimään (x3 kun 3 autoa laittoa kaipais). Saas nähdä mitä tulee vai tuleeko mitään :lol:



Hyvä siitä tulee. Eka menee pähkäilessä, toka menee menee jo ok ja kolmas menee kun ammatti fiksarilla.

Muistaa vaan että maltti on valttia. Eli kiiressä ei kannata tehdä.

Epämääräiset kulmat rauhassa. Siinä lähtee ehkä hiukan ekalla yrittämällä lapasesta. ( menee mulla vieläkin jos ei ole hereillä) Teippaa sellaset kohdat jos tuntuu siltä että saattaa mennä vähän pitkäks. (lasit ja listat)

Muista pestä laikka jossain vaiheessa ettei tukkiudu. Rotaryllä vaan sitten ajelet hitaamalla vaikka tyjän ämpärin sisällä kunnes on kuiva ja jatkat hommia.
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:- Projekti Margareta -:-

Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 8:43 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Viesti:

Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu

ViestiKirjoittaja Örkinrumilus » Ma Kesä 26, 2017 2:29 pm

Laikanpesu oli hyvä lisäys. ite käytän hammasharjaa laikalla joka ajokerran jälkeen, niin ei tarvi pestä kuin parin-kolmen paneelin välein laikkaa. Tuntee kyllä kun alkaa vetelemään ja paakuttamaan ajaessa.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -98 9-3 2.3, -07 9-5 pilot wagon, -11 9-5 2.0 aero xwd biop.
#5436

SS
"Hölösuu"
Viestit: 2315
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 8:21 pm
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu

ViestiKirjoittaja SS » Su Heinä 30, 2017 10:20 pm

^Itse olen käyttänyt kynsiharjaa, on vähän isompi mutta ehkä turhan kova.

SS kirjoitti:^Ihan kuin jotain suolatöhnää olisi pinnassa.

Nappasin Motonetista heräteostoksena Scholl W9 2-in-1 vahaa, levitetään koneella. Hioo kevyesti, kiillon ja keston pitäisi olla aika hyvä. Tartteepa kokeilla jos pääsiäisenä keli suosii, pinta olisi kevyen kiillotuksen tarpeessa. Kone ja Schollin oranssi laikka jo löytyykin, joka tuolle sopii.

Hieman venähti pääsiäisestä :D

Nyt on vihdoinkin testattu. Aine oli helppo levittää ja tuoksuu hedelmäiselle, pois pyyhkiminen mikrokuituliinalla oli myös helppoa. Joihinkin kohtiin jäi hieman "rasvaista" jämää jota sai pyyhkiä usemman kerran, ehkä pyyhin pois liian hätäisesti. Pinnassa oli alunperin jonkin verran pyörrejälkiä, jotka kyllä vähenivät, mutta kovin leikkaavaa aine ei ole. Jos naarmuja on enemmän, kannattaa ensin myllyttää leikkaavammalla aineella. Kiilto on ihan kohtalainen, muttei mikään kunnon "wet-look". Katsotaan nyt miten kestää pinnassa... Ainetta ei paljoa mennyt, pikkupullo riittää hyvin vielä ainakin toiseen kertaan.

Koneena oli Motonetin MTX epäkesko, laikkana Scholl oranssi.
9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (~100tkm)