Tuli kesän alussa ostettu valmiiksi melko hyvin laitettu 9-5. Mitsun turbo (en tiedä tarkkaa mallia), EV14 suuttimet, 3'' DP ja 2,5'' CB. Aeron kytkin, jarrut ja alusta. JC:n softa.
Nälkä kun kasvaa syödessä, niin mitähän seuraavaksi. Mitä hyötyä olisi esim 3'' catbackistä tai isommasta coolerista (varmaankin vakio cooler nyt), ilman softan muokkausta tai softaa muuttamalla? Kestääkö kytkin vai meneekö sekin sitten jo vaihtoon, entäpä vaihdeloota (FM55 B05)? Miten polttoainepaineen nosto? (ajelen etonolilla).
Vai tyydynkö noihin nyt käytössä oleviin ~300 heppaan ja satsaankin vaikka alustaan.
Mitä seuraavaksi?
Re: Mitä seuraavaksi?
Vastaus suoraan kysymykseen että ei ole mitään hyötyä pa-paineen, pakoputken tai coolerin muutoksesta. Mikään edellämainituista ei ole rajoittava tekijä vielä tuossa vaiheessa. Turbon suurentamista vaatii että saat lisää tehoja.
Minulla on femmassa edelleen vakio cooleri mitsun 19T:n kanssa ja hyvin hengittää ja ilmulämmötkin kestävät aisoissa. Toki muovipäätyisen coolerin kestokyvyn rajamailla mennään mutta on se kohta puolitoista vuotta toiminut. Toki vääntöpyynti on rajoitettu ohjelmallisesti ettei ahtopaine nouse yli muovipäätyisen coolerin kestorajan. Poistellaan limitterit sitten kun cooleri on päivitetty..
Kyllä uusi aeron vakiokytkin aikaansa asti kattelee jopa 500nm vääntöä, mutta 450nm sille luvataan että sen se pitää. Aeron kytkin pitää sen minkä vakio mitsun 15T pystyy järkevällä softalla tuottamaan vääntöä. Järkevä softa tarkoittaa mm. sitä ettei sieltä oteta mitään alavääntöpiikkiä..
Eli kokoonpanossasi rajoittava tekijä on turbo. Ennenkuin turboa kasvattaa on turhaa tehdä muulle kokoonpanolle muutoksia.
Minulla on femmassa edelleen vakio cooleri mitsun 19T:n kanssa ja hyvin hengittää ja ilmulämmötkin kestävät aisoissa. Toki muovipäätyisen coolerin kestokyvyn rajamailla mennään mutta on se kohta puolitoista vuotta toiminut. Toki vääntöpyynti on rajoitettu ohjelmallisesti ettei ahtopaine nouse yli muovipäätyisen coolerin kestorajan. Poistellaan limitterit sitten kun cooleri on päivitetty..
Kyllä uusi aeron vakiokytkin aikaansa asti kattelee jopa 500nm vääntöä, mutta 450nm sille luvataan että sen se pitää. Aeron kytkin pitää sen minkä vakio mitsun 15T pystyy järkevällä softalla tuottamaan vääntöä. Järkevä softa tarkoittaa mm. sitä ettei sieltä oteta mitään alavääntöpiikkiä..
Eli kokoonpanossasi rajoittava tekijä on turbo. Ennenkuin turboa kasvattaa on turhaa tehdä muulle kokoonpanolle muutoksia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: Mitä seuraavaksi?
Eiköhän sulla rajottava tekijä ole moottorin alakerta. Eli t5 moottorista sisäkalut jos meinaat yhtään enempää tuosta ottaa.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95