Onko kokemusta noista Forgen aktuaattorin jousista? Vähän jo haulla etsin mutta ei hirveesti löytynyt tietoa. Omassa taitaa olla orkkiskellon jousi aika pehmeä ja siksi hankin Forgen tilalle. Kumpikohan olisi parempi jousi tonnariin stage 1 tasolla, vihreä vaiko keltainen?
"Vihreä 0.34bar (spool up) – 0.69bar (running pressure).
Keltainen 0.62bar (spool up) – 1.03bar (running pressure)"
Stage1 on 1.15 bar eli keltainenhan on alle sen mutta pyrkiikö piikkaamaan ahtoja? Oisko kellään kokemusta asiasta?
Forgen hukkiskellon jouset
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 21:32
- Paikkakunta: Järvenpää
Forgen hukkiskellon jouset
9000 Aero '97
Re: Forgen hukkiskellon jouset
Omas 2.3T tonnaris -93 t5.2 jossa mitsu aero sekä forge ja tuo jousi on vaihdettu lähes heti vihreästä keltaseen ja peruspaine säädetty 0.65bar tasolle eli mankkuvenaliitin irti ja vetoja säätäen kunnes mittari jää tuohon tasoon. Vihreällä ei jaksanu maptun stage 2 softalla 1.3bar pitää paineita vaan hiipui nopiaan heti sinne 1.0 -1.1bar tasolle mutta keltasel alkoi pitää pyyntiä.
Tehty sen jälkeen softa vesa67 toimesta penkissä pyyntinä 1.35 bar ja toimii ahdot hiton hyvin ja pitää tasaseen. Tuolla nousee viileällä ilmalla täysvedossa ahto sinne 1.4 tasolle muttei piikannu piikkinä kertaakaan fuelcutiin.
Tehoa penkis oli vielä rajottimel 253hv ( maximiteho 261hv) ja vääntöä 330Nm ( maximivääntö 422Nm) joten hyvän tasasen käyrän sai tuolla ahdin/kello + keltanen jousi kombolla tuolle tehotasolle.
Tehty sen jälkeen softa vesa67 toimesta penkissä pyyntinä 1.35 bar ja toimii ahdot hiton hyvin ja pitää tasaseen. Tuolla nousee viileällä ilmalla täysvedossa ahto sinne 1.4 tasolle muttei piikannu piikkinä kertaakaan fuelcutiin.
Tehoa penkis oli vielä rajottimel 253hv ( maximiteho 261hv) ja vääntöä 330Nm ( maximivääntö 422Nm) joten hyvän tasasen käyrän sai tuolla ahdin/kello + keltanen jousi kombolla tuolle tehotasolle.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 21:32
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Forgen hukkiskellon jouset
Alakautta vaihettu. Lankomiehen katokses ja riitti peruuttaen niin että keula jäi ajoluiskan päälle niin mahtui maaten alta. Enemmi saa tilaa jos tunkil nostaa.
Omas ei tangos enää neulasokkaa vaan semmonen sakarasokka ni sen saa irrotettua helpommin ja nopeammin pois jos säätää tarttee. Huonompi et uutena kestää pari varovaisesti irrotusta mut vanhempana kovettuneena katkeaa irrottaes sakaroita ja uusittava, Otin kerralla pulttiliikkeestä 4kpl joista kaksi jäi vielä varallla.
Ps. mulla teki ylimäärästä vaikeuskerrointa kun tuli väärä kello (9-5 eikä tontun) niin joutu modaamaan kiinnitystä. Firma kompensoi hyvin joten ei mitään hampaankoloon jäänyt, odottaa oikeaa ei voinut kun penkkiaika viikol oli varattu ja työstä vapaata otettu.
Omas ei tangos enää neulasokkaa vaan semmonen sakarasokka ni sen saa irrotettua helpommin ja nopeammin pois jos säätää tarttee. Huonompi et uutena kestää pari varovaisesti irrotusta mut vanhempana kovettuneena katkeaa irrottaes sakaroita ja uusittava, Otin kerralla pulttiliikkeestä 4kpl joista kaksi jäi vielä varallla.
Ps. mulla teki ylimäärästä vaikeuskerrointa kun tuli väärä kello (9-5 eikä tontun) niin joutu modaamaan kiinnitystä. Firma kompensoi hyvin joten ei mitään hampaankoloon jäänyt, odottaa oikeaa ei voinut kun penkkiaika viikol oli varattu ja työstä vapaata otettu.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01